کمتر از دو ماه مانده به پایان دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، وزارت خزانه‌داری امریکا مجوز فروش 106 فروند هواپیمای ایرباس را به ایران صادر کرد. این وزارتخانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس اجازه داد 106 هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بفروشد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری امریکا این مجوز را روز دوشنبه صادر کرده است.

شرکت ایرباس به دلیل اینکه برخی قطعات هواپیماهای خود را در امریکا تولید می‌کند، برای فروش هواپیما به ایران نیاز به مجوز امریکا دارد.

مجلس نمایندگان امریکا، اواسط تیرماه امسال طرح ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران را تصویب کرد که انتقادات زیادی مبنی بر کارشکنی واشنگتن در دورۀ پسابرجام در پی داشت.

پس از اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1 و لغو تحریم‌های بین‌المللی، شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ اعلام کردند قصد دارند بیش از 100 فروند هواپیما به ایران بفروشند و یا اجاره دهند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، نیز در سفر به پاریس، پایتخت فرانسه، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای مسافربری را از شرکت ایرباس امضا کرد.

ایران در تلاش است با خرید هواپیماهای جدید، ناوگان حمل‌ونقل هوایی خود را به‌روز کند.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/yG52E