کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا: نظام عدالت آمریکا برپایه استانداردهای دوگانه است

ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا اظهار داشت: "در ایالات متحده آمریکا، افرادی که دارای مقامند یا ارتباطاتی با دولت دارند، مجازات هایی با شدت کمتری نسبت به افراد معمولی دریافت می کنند."

رئیس جمهور روسیه: موفقیت دونالد ترامپ در تجارت، نشانه عقل و درایت اوست

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اظهار کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور برگزیده آمریکا به عنوان یک انسان عاقل به زودی با سطح جدیدی از مسئولیت ها آشنا می شود.

خبرگزاری بلومبرگ: شکست فاحش جانشین ولیعهد عربستان در سیاست های منطقه ای رژیم سعودی

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ: "کاهش ارزش سهام باعث دشوار شدن تکیه بر قیمت نفت خام خواهد شد و به منزله ضربه سنگینی به تلاش های محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان است که تلاش می کند هزینه های عمومی را کاهش و درآمدهای غیر نفتی را افزایش دهد، و سرمایه گذاران دولتی و نهادها را جذب نماید. نقطه عطف این تلاش ها 19 اکتبر گذشته بود که عربستان 17.5 میلیارد دلار از سهام خود را در بازارهای بین المللی عرضه کرد و متعهد به تسریع در تحویل سهام به مشتریان شد."

ساکنین نیویورک، خواهان خروج همسر ترامپ از نیویورک شدند

ساکنین نیویورک یک دادخواست تنظیم کرده و به "اندر کومو" فرماندار ایالت و "بیل دوبلاسو" شهردار درخصوص عدم پرداخت حقوق برای محافظت از خانواده ترامپ ارائه کردند. در این طومار آمده است، خانواده ترامپ برای اقامت در نیویورک خودشان باید هزینه پرداخت کنند و نه اینکه به هزینه مردمی که مالیات پرداخت می کنند، این پولها را می توان صرف ساخت مدرسه، جاده، حمل ونقل و سایر نیازهای شهر کرد. 

فیدل کاسترو درگذشت/ پایان یک‌عُمر مبارزۀ چریکِ کوبا با استکبارآمریکا

فیدِل آلخاندرو کاسترو، سیاستمدار و انقلابی کوبایی است. وی علاوه بر رهبری انقلاب کوبا، از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۶ به عنوان نخست وزیر کوبا و سپس به عنوان رئیس جمهور این کشور از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۸ به فعالیت سیاسی مشغول بود. حزب کمونیست کوبا که تنها حزب سیاسی در نظام تک حزبی کوبا است از سال ۱۹۶۵ تا سال ۲۰۱۱ تحت رهبری وی اداره ‌شد. کاسترو یکی از نمادهای انقلاب کمونیستی در آمریکای لاتین به شمار می‌رود. 

هشدار روسیه نسبت به رزمایش موشکی اوکراین و نقض حریم هوایی آن کشور

روسیه هشدار داده است که این رزمایش نظامی در مناطقی برگزار می‌شود که پروازهای غیرنظامی و دولتی صورت می‌گیرد و این‌ تصمیمات یک‌جانبۀ اوکراین نشان می‌دهد که این کشور به همکاری به‌منظور عادی‌سازی حمل و نقل هوایی در منطقه دریای سیاه بی‌توجه است.

کشته شدن اولین نظامی آمریکایی در سوریه

یک نظامی ارتش آمریکا بر اثر اصابت به یک بمب دست ساز در حوالی شهر عین عیسی سوریه کشته شد. وی اولین نظامی آمریکایی است که از زمان اغاز عملیات جنگی علیه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاک سوریه کشته می شود.

پیوستن نماینده حامی بشار اسد در کنگره آمریکا به کابینه دونالد ترامپ

پایگاه اینترنتی عربی 21 به نقل از یک منبع آگاه در تیم انتقال قدرت به ترامپ گزارش داد که تولسی گابارد نماینده حزب دموکرات کنگره آمریکا، قرار است در کابینه ترامپ عضو باشد. از جمله مناصبِ احتمالی وی، سخنگوی وزارت دفاع و یا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. گابارد پیش از این، با کناره گیری بشار اسد رییس جمهور سوریه مخالفت کرده بود.

تصاویر لحظه ترور افسر یمنی به دست عامل گروهک تروریستی داعش

یک سایت هوادار گروهک تروریستی داعش، تصاویر لحظه ترور یکی از افسران وابسته به سعودی‌ها در شهر عدن در جنوب یمن را منتشر کرد. در این تصاویر، لحظات تیراندازی به سوی سرهنگ عبدالرحيم الصماطي که از فرماندهان امنیتی فرودگاه عدن در جنوب یمن و وابسته به دولت مستعفی این کشور بود، به تصویر کشیده شده است.

شناسایی مسیر رفت و آمد پنهانی ابوبکر البغدادی و رهبران داعش بین عراق و سوریه

یک منبع محلی در استان نینوای عراق، روز دوشنبه، گفت ابوبکر البغدادی اکنون میان مناطق البعاج و تلعفر در جنوب غرب استان نینوا و نیز در مرزهای عراق و سوریه در حال جا به جا شدن است. او افزود داعش از بیم هدف قرار گرفتن رهبر خود از سوی جنگنده های ائتلاف بین المللی، سانسور شدید بر اخبار مربوط به جا به جایی های البغدادی اعمال می کند.