خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ: "کاهش ارزش سهام باعث دشوار شدن تکیه بر قیمت نفت خام خواهد شد و به منزله ضربه سنگینی به تلاش های محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان است که تلاش می کند هزینه های عمومی را کاهش و درآمدهای غیر نفتی را افزایش دهد، و سرمایه گذاران دولتی و نهادها را جذب نماید. نقطه عطف این تلاش ها 19 اکتبر گذشته بود که عربستان 17.5 میلیارد دلار از سهام خود را در بازارهای بین المللی عرضه کرد و متعهد به تسریع در تحویل سهام به مشتریان شد."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سهام بورس و قیمت نفت که منابع اصلی درآمد عربستان هستند برای اولین بار از ماه ژانویه گذشته تاکنون، وضعیت بسیار ناگواری برای این کشور به وجود آورده اند. به طوری که عربستان در این مدت و پس از کاهش هفت درصدی قیمت نفت با وضعیت بسیار نامناسبی مواجه بوده است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت مرحله کنونی، برهۀ بسیار حساسی برای عربستان است، به ویژه اینکه تردیدها درباره تصویب کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک در نشست هفته جاری اعضای این سازمان، افزایش یافته است. روز جمعه گذشته و پس از لغو مذاکراتی که قرار بود میان تولید کنندگان داخل و خارج از اوپک برگزار شد قیمت نفت خام برنت به شدت کاهش یافت.
بلومبرگ افزود که کاهش ارزش سهام باعث دشوار شدن تکیه بر قیمت نفت خام خواهد شد و به منزله ضربه سنگینی به تلاش های محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان است که تلاش می کند هزینه های عمومی را کاهش و درآمدهای غیر نفتی را افزایش دهد، و سرمایه گذاران دولتی و نهادها را جذب نماید. نقطه عطف این تلاش ها 19 اکتبر گذشته بود که عربستان 17.5 میلیارد دلار از سهام خود را در بازارهای بین المللی عرضه کرد و متعهد به تسریع در تحویل سهام به مشتریان شد.(+)