مهندس موسوی در اولین برنامه تلویزیونی خود در شبكه اول سیما به عنوان كاندیدای دهمین انتخابات ریاست جمهوری، طبق رویه‌ای كه از مدت‌ها قبل در پیش گرفته بود باز هم به تخریب دولت نهم پرداخت و برخلاف همه‌ انتظارها، به جای ارائه برنامه‌ها و اهداف خود، به سیاهنمایی وضعیت كشور پرداخت!

در حالی كه این نامزد انتخابات تا دو روز پس از شروع تبلیغات رسمی انتخابات، هنوز برنامه‌های انتخاباتی خویش را به مردم ارائه نكرده بود و همواره با كلی گویی و بدون ارائه دلایل منطقی به انتقاد شدید از سیاست‌های دولت مستقر پرداخته است، در اولین برنامه تلویزیونی كاندیداهای ریاست جمهوری با انكار خدمات دولت نهم در عرصه‌های مختلف، تلاش كرد تا با بحرانی جلوه دادن شرایط اقتصادی كشور آرای مردم را به سمت خود جذب كند.

 

مردم و نخبگان توقع داشتند تا با گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در رقابت‌های انتخابات دهم شاهد بلوغ فكری و سیاسی نامزدها و صف‌آرایی و تقابل برنامه‌های آنان با هدف پیشرفت كشور و پرهیز از سردادن شعارهای ادیبانه باشند اما متاسفانه مهندس موسوی به طرز شگفت‌آوری تلاش دارند تا بجای اثبات توانمندی و برنامه‌محور بودن خودشان، به نفی و تخطئه دولت قبل بپردازند! گویا ایشان فراموش كرده‌اند كه اولین اصل مهم در انتخابات آینده مشاركت حداكثری مردم است و طبیعتا ارائه برنامه‌های اجرایی و كارآمد، نقشی اساسی در به صحنه آوردن مردم برای انتخابات ایفاء می‌كند . همچنین در حالی‌كه میزان رضایت‌مندی مردم همواره تأثیری غیرقابل انكار در حضور آنان پای صندوق‌های رأی دارد، انكار اقدامات بی‌نظیر دولت و نادیده انگاشتن پیشرفت‌های كشور  و تخریب دستاوردهای دولت‌های گذشته، حاصلی جز ایجاد یأس و دلسردی در مردم نخواهد داشت و از سوی دیگر «ثبات سیاسی» و «امنیت سرمایه‌گذاری» كشور را خدشه‌دار می‌كند!

 

498680509_orig.jpg

 

آقای موسوی با این سخنان خود، نه تنها اقدامات دولت را مورد هجمه و هجو قرار دادند بلكه با ترسیم چهره‌ای سرد و بحران‌زده از ایران اسلامی، در حقیقت تمامی اركان نظام را كه به نوعی ناظر بر عملكرد دولت هستند زیر سوال برد! گویی رهبری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی كل كشور و ... در دوران فعالیت دولت نهم توجهی به ضعف عملكرد مورد ادعای آقای موسوی نداشته‌اند و فقط و فقط وی به این همه كاستی و نقصان پی برده است!

 

مهندس موسوی باید بدانند كه تخریب خدمتگزاران مردم و توهین به دیگر نامزدها در دوره‌های گذشته نتیجه‌ی عكس داده است و مردم ما همواره اخلاق اسلامی و تواضع و منطق را برگزیده‌اند و قدرت‌طلبان و اشراف‌گرایان و غوغاسالاران و مدعیان و افراطیون را طرد كرده‌اند.

 

جالب اینجاست كه آقای موسوی که در همه شعارهایش بر ادامه راه امام(ه) تاکید کرده و خود را از مریدان بنیانگذار كبیر انقلاب و معتقد به ولایت فقیه معرفی كرده است، در سخنرانی تلویزیونی خود كمترین اشاره‌ای به آرمان‌های امام راحل و آموزه ها و بیانات مقام معظم رهبری نكرد و بر خلاف منویات ایشان مبنی بر رعایت اخلاق انتخابات و پرهیز از تخریب دولت، كوشید تا اذهان عمومی را نسبت به عملكرد دولت مردد كند.

 

با توجه به آنچه گذشت، تردیدی جدی درباره استراتژی تبلیغاتی مهندس موسوی وجود دارد كه بواسطه‌ی گفتار و كردار ایشان و هوادارنش منجر به القا نومیدی در مردم و كاهش مشاركت آنان در انتخابات شود كه چنین امری قطعا به ضرر منافع كشور و نظام خواهد بود!

 

در نوشتارهای پیشین (+) این سوال را مطرح كرده بودیم كه آقای موسوی برای پیروزی در انتخابات تا چه میزانی حاضر به هزینه كردن در رقابت‌ها خواهند بود. اكنون به نظر می‌رسد كه ایشان علاوه بر هزینه كردن سوابق و آبروی فرهنگی و سیاسی خود، هزینه كردن از نظام و پشتوانه‌ی مردمی انقلاب را نیز برای نیل به پیروزی برخود واجب كرده‌اند!