*** قانون الزام دولت به تجديدنظر در روابط تجاري و اقتصادي با كشورهاي حامي تروريسم مصوب مجلس توسط رئيس جمهور ابلاغ شد. متن ماده واحده اين قانون بدين شرح است: دولت موظف است در روابط تجاري و اقتصادي با كشورهايي كه به تشخيص دولت، از تروريسم حمايت مي كنند در جهت محدود كردن اين روابط تجديدنظر كند.

 

*** رئيس بانك مركزي مي گويد: سال 88 سال توليد و وصول مطالبات بانكي است، هيچ تسهيلاتي بدون نظارت دقيق پرداخت نخواهد شد و پرداخت تسهيلات بانكي بدون نظارت ممنوع مي‌شود و امسال هيچ كس نمي‌تواند از نظام بانكي پول براي توليد بگيرد و در جاي ديگر خرج كند. به گفته بهمني مطالبات معوق نظام بانكي بيش از 38 هزار ميليارد تومان است. وي افزوده است نرخ بيكاري در پايان سال گذشته به 5/10 درصد كاهش پيدا كرد و اگر مجلس با افزايش 15 هزار ميليارد توماني سرمايه بانك‌ها موافقت مي‌كرد، اين نرخ به پايين‌تر از 8 درصد مي‌رسيد. رئيس بانك مركزي همچنين گفته است: ميزان كاهش رشد نقدينگي از 37 درصد در پايان سال گذشته به 9/15 درصد در 30 سال اخير بي‌سابقه بود.

 

*** انتشار بخش‌هايي از يكي از جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه در آن گفت‌وگوي همسر مهدي كروبي با شهرام جزايري افشا شده است، بشدت مورد انتقاد اعضاي حزب اعتماد ملي قرار گرفت. سايت‌هاي وابسته به اين حزب بدون تكذيب مطالب منتشر شده، خواستار برخورد قوه قضائيه با روزنامه افشاكننده اين گفت‌وگو شده‌اند. رسانه‌هاي وابسته به ميرحسين موسوي نيز اين افشاگري را بايكوت كرده‌اند. گفتني است روزنامه وطن امروز، روز پنجشنبه 11/4/88 گفت‌وگويي بين فاطمه كروبي و شهرام جزايري را منتشر كرد كه در آن به جزايري گفته مي‌شود، اعترافاتش را تكذيب كند تا مورد حمايت قرار گيرد.

 

*** گفته مي‌شود زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي در دانشكده هنر در سخنان تندي عليه مسئولين عاليرتبه نظام گفته است: ما دست بر دار نيستيم.

 

*** آيت ا... سيستاني از گسترش فعاليت‌ها و تحرکات فرقه «انگليس ساخته» بهائيت در برخي شهرهاي ايران ابراز نگراني کرد. اين مرجع تقليد شيعيان، پنجشنبه هفته پيش هنگامي که يکي از ديدارکنندگان ايشان در نجف اشرف، خود را اهل يزد ناميد، گفت: يزد دارالمؤمنين است. اما شنيده‌ام بهائيت در يزد، شيراز و برخي ديگر از شهرهاي ايران تحرکاتي دارند. وي با ابراز نگراني ادامه داد: آن طور که گفته مي شود تعداد زيادي از اينها (فرقه بهائيت) در واردات دارو و عينک فعالند.

 

*** مركز جرايم سازمان يافته سايبري سپاه پاسداران، در نظر دارد براي تنوير افكار عمومي پس از شبكه هاي مضلين1 تا 5، شبكه ديگري بنام داركوب كه قصد براندازي نظام جمهوري اسلامي را از طريق نرم داشته به زودي معرفي كند. گفتني است براي اولين بار مركز جرايم سازمان يافته سايبري سپاه در 28 اسفندماه سال گذشته با دستگيري و معرفي گردانندگان بزرگترين شبكه اينترنتي مستهجن ايراني در جهان، خود را به جهانيان شناساند.

 

*** عربستان براي تعدادي از شيعيان اين كشور به اتهام اعتراض به اقدامات دولت و تظاهرات عليه هيئت امر به معروف و نهي از منكر در مدينة النبي حكم زندان و شلاق صادر كرد. منابع حقوقي آگاه اعلام كرده‌اند: محكومان به تخريب قبرستان بقيع و ساختن بناهايي در آنجا اعتراض كرده بودند كه در آن زمان هم دستگير شده بودند. منابع آگاه همچنين اطلاع دادند كه در ميان شمار زياد زائران شيعه عربستاني كه به خاطر اعتراض به اقدامات هيئت امر به معروف بازداشت شده‌اند، 28 كودك و چند چهره سرشناس شيعه وجود دارد.