گزارش‌هاي خبرنگاران رجانیوز از سطح شهر تهران و برخی شهرستان‌های دیگر حاکی است، پس از انتشار نامه هاشمی رفسنجانی، حملات هواداران میرحسین موسوی علیه مردم و حامیان دکتر احمدی‌نژاد به شدت افزایش یافته و در برخی موارد با خارج شدن از حالت عادی، صورت وحشیانه به خود گرفته است.

اسید پاشی به سمت 3 دختر جوان محجبه، حمله عمد به موتور سوار حامی احمدی‌نژاد، حمله به اتومبیل رضازاده و... تنها بخشی از این اقدامات است که در راستای تمرین آشوب‌آفرینی و تدارک شکست قطعی انجام می‌شود.

 

تجربه انتخابات 84

 

چهار سال پیش احمدی‌نژاد و اکبر رفسنجانی به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند. هزینه های میلیاردی ستاد هاشمی، دفاع همه جانبه جریانات معلوم دار از وی و موج تخریب علیه احمدی‌نژاد، از مشخصه های عمده انتخابات ریاست جمهوری نهم بود.

 

اما حامیان احمدی‌نژاد به جای غوغاسالاری، در میدان های شهرهای مختلف حاضر شدند و با مردم به صورت چهره به چهره ارتباط برقرار کردند. آنها تواستند بسیاری از مطالب را به مردم منتقل کنند و بدین صورت بود که حامیان مردمی رئیس‌جمهور، نقشی اساسی در پیروزی دکتر احمدی‌نژاد ایفا کردند.

 

انتخابات دهم

 

رقیب قدیمی احمدی‌نژاد در انتخابات دهم تلاش کرد تا از تجربیات انتخابات پیشین بهره گیرد. خارج کردن فضای شهرها از فضای بحث و گفت‌وگو از یک سو و تلاش برای بر هم زدن مناظره های انتخاباتی صدا و سیما از سوی دیگر در دستور کار رقیب قرار گرفت.

 

اما در حالی که حامیان احمدی‌نژاد همچون انتخابات پیشین در میدان ها حاضر می شوند، حامیان موسوی هفته هاست که از فضای گفت وگو در شهرها فرار می کنند. آنها به فرمان ستادهای مرکزی، سبزپوش شده اند و از ساعات ابتدایی شب تا نیمه های شب به خیابان گردی می پردازند.

 

مدتهاست که حامیان موسوی بدون آنکه با مردم مواجه شوند و از برنامه های موسوی و نقد احمدی‌نژاد بگویند، فحاشی می کنند و با ایجاد حرکات ناموزون فضای شهرها را مخدوش می کنند.

 

فرمان تغییرات ناگهانی ستادهای موسوی

 

در شبهای اخیر، رقص و پایکوبی، فحاشی و ایجاد فضای مسموم در سطح شهرها به ویژه تهران، توسط سبزپوشان گسترش یافته است. هرچند این مسائل جدید نیست و مدتهاست که توسط حامیان میرحسین شروع شده است، اما اخبار نگران کننده، حاکی از سنگ پراکنی، استفاده از زنجیر، حمله به حامیان احمدی‌نژاد و یا افراد با ظاهر حزب اللهی توسط چاقو و شکستن شیشه ها هر روز بیشتر شنیده می‌شود.

 

اگر تا پیش از این، احساسی کردن فضا، تاکتیکی انتخاباتی به منظور مقابله با حامیان احمدی‌نژاد بود، به نظر می رسد فعالیت‌های اینچنینی هدفی دیگر را دنبال می کند.

 

بر اساس نظرسنجی نهادهای مختلف، پس از مناظره های انتخاباتی رشد آرای موسوی کاملاً متوقف شده و شیب نزولی گرفته است. اما سونامی احمدی‌نژاد در سراسر کشور به راه افتاده است. حضور تاریخی و گسترده مردم در شهرهای اصفهان، تبریز، ارومیه، ساری، اهواز و پایتخت نتایج این نظرسنجی ها را تأیید می کند.

 

اهداف اصلی پروژه اغتشاش

 

به نظر می رسد، طراحان اغتشاش دو هدف عمده را پیگیری می کنند. اولین هدف، ایجاد آشوب در کشور پیش از انتخابات به منظور تأثیرگذاری احتمای بر انتخابات و فرار از شکست است. دومین هدف، تمرین آشوبهای خیابانی و فراهم کردن فضایی برای روز پس از انتخابات است.

 

مخالفان احمدی‌نژاد که خود را بازنده قطعی انتخابات می دانند، تلاش می کنند تا شکست خود را با آشوبی سراسری و تحمیل شرایطی همانند 18تیرماه به نظام جبران کنند.

 

نقش جدید هاشمی رفسنجانی

 

هرچند فرزندان و اطرافیان رفسنجانی به صورت گسترده و آشکار برای تخریب احمدی‌نژاد و حمایت از موسوی فعالیت می کردند اما هاشمی تلاش می کرد از دخالت علنی در انتخابات خودداری کند. با این حال، اظهارات افشاگرانه احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی با موسوی موجب شد، وی شخصا وارد عرصه تخریب احمدی‌نژاد شود، به طوری که در نامه روز گذشته خود به طور غیرمستقیم تهدید به ایجاد آشوب و درگیری کرد.

 

تشدید فضای آشوب پس از نامه هاشمی رفسنجانی

 

گزارش‌های متعدد خبر از حملات گسترده و متعدد سبزپوشان به مردم است. در آخرین مورد حامیان موسوی، امروز به 3 دختر محجبه حمله کرده و به صورت آنها اسید پاشیده اند. این حمله در منطقه بلوار کشاورز انجام شده و حمله‌کنندگان از طبقه دوم یک مؤسسه آموزش زبان انگلیسی به طرف این دختران جوان اسید پاشیده‌اند که در اثر این اقدام وحشیانه، صورت یکی از این 3 نفر، به صورت شدیدی سوخته است. آسیب‌دیدگان اکنون در بیمارستان پارس بستری هستند.

 

شب گذشت نیز اوباش به اتومبیل حسین رضازاده حمله کردند و خسارات زیادی وارد آوردند. رضازاده دو روز پیش در اجتماع میلیونی حامیان دکتر احمدی‌نژاد در مصلای تهران حضور یافته بود.

 

همچنین پس از پایان این همایش میلیونی، یکی از موتورسوارانی که تصاویر دکتر احمدی‌نژاد را بر روی موتور خود نصب کرده بود، توسط خودروی پژوی حامی موسوی به شدت مورد حمله قرار گرفت و ضارب از محل متواری شد. در حال حاضر این موتورسوار در بخش icu یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

 

همچنین نیروهای ستاد موسوی در برخی نقاط مرکزی و شمالی شهر مستقر شده و به مردم حمله می کنند. حمله وحشیانه در ظهر امروز به یک جوان موتور سوار در میدان انقلاب تهران، حمله به پیرمرد حامی احمدی‌نژاد در پل سیدخندان، شکستن شیشه و یا خط انداختن با اسپری روی ماشین‌هایی که عکس دکتر احمدی‌نژاد را نصب کرده‌اند، در برخی مناطق جزء آخرین موارد گزارش شده است.

 

هرچند تعداد اراذل و اوباشی که مشغول ایجاد ناامنی در پایتخت هستند، زیاد نیست اما نحوه حرکات این افراد کاملاً سازماندهی شده به نظر می رسد. رویگردانی قاطبه مردم در مناطق جنوب شهر و مذهبی سبب شده است تا طبق یک برنامه از پیش تعیین شده توسط ستادهای موسوی، حامیان موسوی از تمامی نقاط تهران افراد را به سمت میدان های مرکزی بکشانند و سپس تعدادی از اراذل و اوباش در ازدحام موجود به تهدید و ایجاد رعب بپردازند.

 

به نظر می رسد، طراحان آشوب در تلاش هستند از همه پتانسیل خود استفاه کنند تا احمدی‌نژاد را از ورود مجدد به «منطقه ممنوعه» بازدارند.

 

افرادی که رقیب خود را با بنی صدر مقایسه می کنند، اکنون به روش بنی صدر رسماً اعلام فتنه خیابانی کرده و با استفاده از «شعبان بی مخ»ها به جان مردم افتاده اند. طرح علنی بحث «آشوب» و پیگیری این پروژه خطرناک باید با پاسخ بزرگان نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مواجه شود.