سرمایه گذاری خارجی طی 11 ماه پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال 88،افزایش یافت. وزیر امور اقتصاد و دارایی از 2 میلیارد و هشتصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی 11 ماه 89 در کشور خبر داد .

حسینی در تنکابن با اشاره به اینکه این رقم در سال 88 حدود 2 هزار و هفتصد میلیون دلار بوده به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور اشاره و تصریح کرد: صادرات غیر نفتی کشور رشد 25 درصدی را تجربه کرده است، شاخص بورس از 12 هزار و 500 به 23 هزار رسید و در بخش سوخت 20 درصد صرفه جویی شد.

وزیر اقتصاد و دارایی از تصویب بسته سیاستی بخش بانکی کشور در پایان سال 89 در شورای پول و اعتبار خبر داد و افزود : از نکات بسیار مهمی که در این بسته در نظر گرفته شده است می توان به تامین هزینه های مالی کشور ،کاهش نرخ سود و سپرده های بانکی ،استفاده بهینه از ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه،تغییر اساسی همراه با اصلاحات در چگونگی استفاده از اوراق مشارکت، نقش و جایگاه قرض الحسنه برای رفع ضروریات مالی مردم ونگاه ویژه به بخشهای صنعت، تولید و مسکن مهر اشاره کرد.

حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : همه ما باید در این سال یک تلاش همگانی و همه جانبه برای اعتلای امور اقتصادی داشته باشیم و از جمله برنامه های این وزارتخانه در سال 90 ، اصلاح نظام بانکی،کمرگی و مالیاتی است .