در این اسناد مردی که از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی«زینت کابینه اصلاحات» معرفی می‌شد و پشت صحنه حمایت از نشریات زنجیره‌‌ای (پایگاه مطبوعاتی دشمن) قرار داشت، رسما به نام بورسیه فرزند خود درخواست پول از وزارت خارجه دولت فخیمه عربستان می‌کند و سعودی‌ها نیز قریب 70 میلیون پوند (رقمی بالغ بر 360 میلیون تومان) را به عنوان «هدیه» به وی می‌پردازند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ به تازگی برخی اسناد وزارت امور خارجه عربستان از سوی ویکی‌لیکس فاش کرد که ارتباط مالی عناصری مانند عطاءا... مهاجرانی وزیر ارشاد اصلاحات با آل‌سعود را نشان می‌دهد. در این اسناد مردی که از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی«زینت کابینه اصلاحات» معرفی می‌شد و پشت صحنه حمایت از نشریات زنجیره‌‌ای (پایگاه مطبوعاتی دشمن) قرار داشت، رسما به نام بورسیه فرزند خود درخواست پول از وزارت خارجه دولت فخیمه عربستان می‌کند و سعودی‌ها نیز قریب 70 میلیون پوند (رقمی بالغ بر 360 میلیون تومان) را به عنوان «هدیه» به وی می‌پردازند.
انتشار این خبر هرچند سروصدای بسیاری در محافل عمومی و رسانه‌ها به راه انداخت، اما در روزنامه‌های زنجیره‌ای - اجاره‌ای که بسیاری از آنها شروع فعالیت خود را مدیون حمایت‌های وزارت ارشاد مهاجرانی می‌دانند، به طور کامل سانسور شد.
برخی از همکاران نشریات مورد اشاره هم‌اکنون همکاری گسترده‌ای با شبکه العربیه دارند و در تامین محتوای مغرضانه این شبکه کمک می‌رسانند.
گفتنی است ششم مرداد 1389 آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران برای نخستین بار فاش کرد که «آل سعود یک میلیارد دلار به سران فتنه داده است تا به وسیله آن سبزها کار براندازی جمهوری اسلامی ایران را تمام کنند.»
همچنین بعد از حضور مهاجرانی در جشن بندرالجنادریه عربستان در سال 1390 حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات وقت گفت: «در سفری که چندی پیش به عربستان داشتیم و قبل از برگزاری این جشن، به مقامات عربستان گفتم که شما فلان تاریخ برنامه جشنی دارید و در این جشن افرادی را دعوت کرده‌اید که از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در آن حضور دارند و پیش‌بینی کرده‌اید که 18 میلیون دلار در اختیار آنان بگذارید» تعجب کرد که ما چگونه این اطلاعات را کسب کرده‌ایم؛ در حالی که این اطلاعات جزء اطلاعات سری و داخلی آنها بود.
یادآور می‌شود دیگر اسناد لو رفته از وزارت خارجه عربستان و سفارت این کشور در تهران، حاکی از دخالت این رژیم در دامن زدن به اغتشاش است.
به گزارش وال‌استریت ژورنال و ایندیپندنت به نقل از اسناد ویکی‌لیکس عربستان سعودی برای تداوم دشمنی با ایران و ریختن روغن بر آتش نارضایتی در ایران تعمد داشته است.
وال‌استریت ژورنال با اشاره به پیشنهادهای سفیر عربستان در تهران به دولت ریاض در مورد برجسته کردن بحران‌های داخلی ایران و کمک به بخشی از فعالان و نیروهای اپوزیسیون ایرانی تلاش سیستماتیک سعودی‌ها در این راستا را مورد تاکید قرار داده است.
بر پایه این گزارش، سفیر عربستان در تهران در مکاتبات خود از جمله بر لزوم حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مانند فیس‌بوک و توئیتر برای ایجاد نارضایتی در ایران تاکید کرده بود.
شبکه العربیه در فتنه آشوب سال 88، در حمایت از آشوبگران مدعیان اصلاح‌طلب فعال بود.(+)

"Our President, analytical news site"