مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: ما مستندات و اطلاعاتی داریم که طراحی حمله شیمیایی آمریکا به همراه تعدادی از کشورهای منطقه مانند قطر و ترکیه را به سوریه پیش‌بینی کرده بودیم و از دو ماه پیش می‌دانستیم که چنین اتفاقی می‌افتد.

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مراسم رونمایی از کتاب خوابگردها در فرهنگسرای اندیشه گفت: این کتاب می‌تواند نقطه شروعی باشد برای آشنایی نسل‌های آینده و نسل امروز با منافقان و به طور کلی مجموعه‌های اپوزیسیون. البته مشکلی که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم فضای ترور و موقعیت‌های به وجود آمده را همانگونه که رخ داد برای نسل جوان ترسیم کنیم.
وی افزود: اسناد سنگین و قابل توجهی درباره همکاری منافقان و آمریکایی‌ها و صدام در دست است و امروز اسناد همکاری آنها با تروریست‌های اطلاعاتی دیگر کشورها وجود دارد که می‌تواند این اسناد در اینگونه بحث‌ها استفاده شود.
مصلحی گفت: هدف از انتشار این کتاب انتقال تاریخ و آرشیوی است که انقلاب اسلامی با آن مواجه بود. یکی از اقدامات استکبار در این روزها این است که منافقان را از بحث تروریست تطهیر کند اما اسناد موجود انکارشدنی نیست.
وزیر سابق اطلاعات گفت: آمار و مستنداتی وجود دارد که در این چند سال در کشور ما 17 هزار انسان بی‌گناه قربانی تروریست شده‌اند و این واقعیت تلخ وجود دارد که اولین قربانی تروریست جمهوری اسلامی ایران است.
مصلحی ادامه داد: امروز یکی از بحث‌های مخالفان این است که اتفاقات دهه 60 دوباره بازنگری شود. اتفاقا بررسی دوباره دهه 60 بسیاری از ابعاد گوناگون گروه‌های مخالف را روشن می‌کند. منافقان تنها 12 هزار نفر را در این کشور به طرز فجیعی ترور کردند.
مصلحی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر کشور سوریه اظهار داشت: ما مستندات و اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد طرح حلمه شیمیایی در سوریه از مدتی پیش توسط آمریکایی با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و قطر صورت گرفته است منتهی استکبار رسانه‌ای اجازه نشان دادن واقعیت‌ها را نمی‌دهد. ما از دو ماه پیش می‌دانستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد، اطلاع‌رسانی هم کرده بودیم و این طراحی وجود داشت که مجموعه سلاح‌های شیمیایی از کجا وارد شود و کجا و چگونه استفاده شود.
وزیر سابق اطلاعات گفت: اگر ما کاری به اپوزیسیون، معاندان و دشمنان کشور نداشته باشیم آنها نیز طبیعتا کاری ندارند اما ما باید تکلیف اپوزیسیون و معاندان را روشن کنیم نه اینکه صرفا اشراف اطلاعاتی داشته باشیم تا هر اقدامی که خواستند انجام دهند.
مصلحی اظهار داشت: ما در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای ضربه سختی خوردیم ولی حسنش این بود که شخصی را که سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها در دوره‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان ایرانی در کشور طرح کرده بودند شناسایی کنیم.
وی اظهار داشت: در همان سالهای پیروزی انقلاب منافقان 418 عملیات تروریستی در ایران انجام دادند یعنی تقریبا هفته‌ای 20 عملیات علیه مردم و شخصیت‌های بزرگ کشورمان را به شهادت رساندند. منافقان در دوران دفاع مقدس تمام توانشان را در اختیار صدام قرار دادند و این کتاب بخشی از جنایات این فرقه را نشان می‌دهد.
مصلحی گفت: قدرت اینها تا به حدی پیش رفته بود که اگر به پادگان اشرف توجه کنیم پی خواهید برد که آنجا پادگان نیست بلکه مجموعه و شهری است نزدیک نصف یکی از کلانشهرهای بزرگ ما. صدام در جنگ علیه ایران تنها نبود و آمریکایی‌ها و منافقان به آنها کمک کردند و جالب اینکه جنایات آنها در حق مردم عراق نیز کم از جنایات آنها بر علیه ملت ایران نیست. بعدها هم به محض اینکه آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند منافقان به سرعت در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفتند تا برای از بین بردن صدام به آنها کمک کنند، ارتش آمریکا هم بلافاصله اعلام کرد که پادگان اشرف تحت حمایت آنها است. امروز هم هنوز که هنوز است دعوای ما بر سر منافقان و پادگان اشرف در عراق با آمریکایی‌ها است و به شدت از آنها حمایت می‌کنم.
وزیر سابق اطلاعات در ادامه به تشریح جایگاه منافقان در بسته فشار غرب علیه ایران پرداخت و اظهار داشت: آنها منافقان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند اما نکته این است که این گروهک به علت کهولت سنشان نمی‌توانند اقدام نظامی داشته باشند، در مباحث اطلاعاتی هم به دلیل روحیه نظامی‌شان نمی‌توانند وارد شوند اما در مباحث دیگر از این افراد و این گروهک استفاده بسیار می‌شود مثلا موساد از منافقان در بحث هسته‌ای بسیار استفاده کرد، همچنین بهره‌برداری از منافقان در بحث فتنه انکارشدنی نیست.
وی در ادامه با بیان این نکته که در دوره وزارت اطلاعات تمام توانش درگیر بحث فتنه بوده است، گفت: من با قاطعیت می‌‌گویم که اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که در بحث فتنه موضوع اصلی براندازی نظام بود. دقیقا مثل قضیه‌ای که در مصر اتفاق افتاد. همه اسناد و اطلاعات موجود است اما برای انتشار آنها به زمان نیاز داریم به عنوان مثال ما در همان دوران فتنه دفتر یکی از سران فتنه را بررسی کردیم و در بازرسی جزوه‌ای به دست آوردیم که طراحی فتنه قبل از آن و بعد از آن موجود بود حتی اتفاقات امروز نیز در آن جزوه طراحی شده بود، همان زمان آن جزوه را در اختیار یکی از بزرگان قرار دادیم و ایشان پیغام دادند که بررسی کنید این جزوه کجا تدوین شده و تدوینگرش چه کسی بوده است. بعد از بررسی آن مشخص شد که بند بند ادبیات این جزوه از ادبیات حزب توده گرفته شده است و یکی از استفاده‌های ابزاری غرب از منافقان در بحث فتنه بود.
مصلحی همچنین استفاده از منافقان در بحث تحریم، بحث مذاکره‌ها و فشارهای فوق بشری و عملیات روانی و رسانه‌ای علیه ایران را از دیگر استفاده‌های غرب از منافقان عنوان کرد و افزود: هم اکنون از منافقان به عنوان ابزاری برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران استفاده می‌شود و شما منافقان را امروز در افغانستان، پاکستان، عراق و حتی سوریه امروز می‌بینید و نهایتا از آنها در تهدیدهای نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.
در مجموع آمریکایی‌ها دو نقش ویژه برای منافقان تعریف کرده‌اند نخست ایجاد وحدت بین گروه‌های اپوزیسیون و دیگر اینکه به فعالیت‌های اپوزیسیون جهت‌دهی اطلاعاتی و امنیتی می‌دهند.