این دشمنی از کجا آب مي‌خورد؟

 امام زمان تورم 20 درصدی را قطعا نمی پسندند» (تیتر یک اعتماد ملی، چهارشنبه 18 اردیبهشت، به نقل از یکی از روحانیون مجلس)


مقایسه احمدی نژاد با جرج بوش: «در میان بنیادگرایان ساده اندیشانی یافت می شوند که خود را منتظران واقعی می خوانند، آخرین آنها جرج بوش رییس جمهور فعلی آمریکاست که خود را پیرو آیین آخرالزمان می داند... آخرین اظهار نظر رییس جمهور در خصوص اوضاع جاری کشور، از آن دست سخنانی است که می تواند سبب بروز برخی سوء تفاهم ها شود. اینکه برخی تصور کنند که حامل یک مأموریت الهی بوده و مستقیماً توسط امام زمان(عج) هدایت می شوند ادعایی عجیب و قابل تأمل است.» (مقاله صفحه اول اعتماد ملی، چهارشنبه 18 اردیبهشت)

 

«واکنش روحانیون اصولگرای مجلس به سخنان احمدی نژاد درباره امام زمان(عج)» (تیتر اعتماد ملی که توسط روحانیون مجلس تکذیب شد)

«انتقاد مهدوي کني از سخنان احمدي نژاد: سخنان آقاي احمدي نژاد ديد مردم را نسبت به امام زمان(عج) بد مي کند» (تیتر یک اعتماد یک شنبه 22/2، که همان روز از طرف دفتر آیت الله مهدوی کنی این اظهارات به شدت تکذیب شد!)

 

«امام زمان مسئول گرانی نیست» (تیتر کارگزاران چهارشنبه 18 اردیبهشت)

 

«انتقاد کروبی از سخنان احمدی نژاد درباره امام زمان: آقای احمدی نژاد با این اوصافی که شما از امام زمان(عج) می فرمایید مردم خواهند گفت اگر وضعیت معیشتشان در زمان غیبت چنین بر آنها فشار می آورد، اگر امام زمان بیاید، چطور می شود» (تیتر یک اعتماد ملی، شنبه 31 اردیبهشت)

 

«حسين موسوي تبريزي مطرح كرد: اعلا‌م خطر نسبت به ترويج افكار انجمن حجتيه» (تیتر آفتاب یزد)

 

«در آخرین پرده بازی با مقدسات دینی مردم، هفته گذشته سخنرانی آقای احمدی نژاددر مشهد منتشر شد که در آن گفته بود: "امام زمان دارد جهان را مدیریت می کند و ما داریم می بینیم. قضیه دانشگاه کلمبیا مگر چیزی جز مدیریت امام زمان بود." این سخنان عکس العمل جدی در میان دانش آموختگان عالی رتبه حوزه ای در پی داشت... آقای احمدی نژاد در آن سخنرانی به روحانیون حاضر در جلسه که ظاهراً همه ذوب در ایشان بودند و تمام نکات سخنان پراهمیت ایشان را مثل شاگردانی که در کلاس شرکت کرده اند می نوشتند، گفته بود ما سخنان شما روحانیون را باور کردیم و بر اساس آن عمل کردیم.» (مقاله محمد علی ابطحی در اعتماد ملی، سه شنبه 24 اردیبهشت، قابل ذکر است که این فرد که مشاور ارشد رییس جمهور سابق نیز بوده است، پدرش از سردمداران تفکر انجمن حجتیه ای است.)

 

"احمدی نژاد دجال است!" نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نحوه طرح موضوع مهدویت از سوی برخی مسئولان کشور هشدار داد: «طبق روایاتی که به دست ما رسیده است، در دوران پیش از ظهور، دجال به معنای انسان های بسیار دروغگو ظهور می کنند، آنها افراد بسیار دروغگویی هستند که ادعا می کنند باب امام زمان هستند که باید نسبت به آنها بسیار هشیار بود» وی از اظهار نظرهای محمود احمدی نژاد، رییس جمهور در این زمینه به شدت انتقاد کرد و گفت: «علما و حوزه های علمیه موظفند با اینگونه شیوه ها برخوردی جدی داشته و مجلس شورای اسلامی نیز در مقابل این گونه اظهارات رییس جمهور بایستد و او را استیضاح کند.» (اعتماد ملی، مصاحبه با حجت الاسلام بداشتی، چهارشنبه 25 اردیبهشت، صفحه 1).

 

این چند سطر نمونه ای از تیترهای اصلی و اکثراً تیتر یک برخی روزنامه های مدعی اصلاحات در هفته گذشته است. شاید برای مخاطبی که این جملات را می خواند و اصل سخنرانی رییس جمهور را از صداوسیما ندیده باشد، اینگونه تلقی شود که احمدی نژاد در سخنان خود در بین طلاب مشهد این چنین گفته است که دولت او را امام زمان(عج) بر سر کار آورده است و الان نیز ایشان این دولت را اداره می کنند و يا احمدی نژاد ادعا کرده است که با امام زمان(عج) در ارتباط است و سپس چنین نتیجه گیری شود که ریاست چنین فردی با چنین افکاری بر کشور بسیار خطرناک است و علاوه بر این او خواسته با چنین سخنانی مشکلات را از سر خود باز کند و همه چیز را به امام زمان(عج) نسبت دهد (العیاذ بالله) و...

 

ابتدا قبل از ورود به بحث در مورد این جوسازی ها به بخشی از سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع طلاب مشهد که مورد چنین حملات ناجوانمردانه ای قرار گرفت می پردازیم.

 

دکتر احمدی نژاد در دیدار خود با جمعی از روحانیون در مشهد پس از سخن در مورد مسائل و مشکلات کشور و ارائه راهکارها برای مقابله با آنها، در انتهای سخنان خود به بیان اصول اصلی اعتقادات شیعه پرداخت؛ اعتقاداتی که انکار آنها منجر به انکار حقانیت تشیع می شود. دکتر احمدی نژاد در اظهارات خود اشاره کرد که ما به این معتقدیم که امام زمان(عج) هم اکنون زنده هستند و از امور جهان آگاه هستند و آن را مدیریت می کنند که اگر چنین نباشد، اصلاً جهانی وجود نخواهد داشت. رییس جمهور در ادامه نمونه ای از این مدیریت امام زمان را پیروزی و نگهداری انقلاب اسلامی دانست و اشاره کرد که از ابتدای انقلاب تاکنون هر جا که کارها به هم گره خورده است، آنچه به کمک ما آمده است، توجهات خداوند و حضرت ولی عصر(عج) بر این انقلاب بوده است و نمونه ای از آنها در این اواخر، صحنه دانشگاه کلمبیا و آن سناریوی از پیش طراحی شده بود که به لطف خدا و امام زمان نقشه های آنها بر هم خورد.

 

حال سؤالی که از مدعیان پیروی از خط امام مطرح است این است که آیا این سخنان را بارها و بارها شخص حضرت امام(ره) مطرح نکرده و بارها از امدادهای غیبی الهی بر این مملکت پرده برنداشته بودند. حقیقتاً مگر جز این است که اتفاقی مانند دانشگاه کلمبیا با آن حجم وسیع تبلیغاتی که از پیش طراحي شده بود و با آن فضا سازی که در جلسه صورت گرفت، جز با امداد غیبی الهی و حضرت ولی عصر(عج) به این انقلاب بود که نتیجه ای کاملاً بر خلاف خواست دشمنان اسلام از آن جلسه حاصل شد؟ آیا این اعتقادات پایه ای شیعیان انقلابی نیست؟ آیا می شود شیعه بود و این مباني را انکار کرد؟

 

اما حقیقت چیست؟ آیا باید باور کنیم افرادی که در زمان مسئولیت های خطیر خود در کشور بیشترین پر و بال را به فرقه ها و محافل انحرافی همچون صوفیه، حجتیه و... دادند، اكنون نگران ترویج افکار جمودانه و ارتجاعی در ارتباط با امام زمان(عج) شده اند و از سر دلسوزی می خواهند مردم را از افکار انسان های خطرناکی هم چون احمدی نژاد(!) آگاه کنند؟

 

آیا همینان نبودند که پس از برخورد قاطعی که در این دولت با محافل انحرافی صوفیه و جمع کردن خانقاهها در قم صورت گرفت، تیتر روزنامه های خود را به اعتراض علیه این حرکت جهادی اختصاص دادند و گفتند که باید گذاشت افکار مختلفی همچون صوفیه در جامعه آزادانه رواج پیدا کنند؟ مگر نمونه اعلای همین موضع گیری، شخص حجت الاسلام کروبی (دبیر کل حزب اعتماد ملی و به تبع روزنامه این حزب) نبود که در این مورد زبان به اعتراض گشود که با پاسخ های تند دیگر روحانیون نیز مواجه شد؟ یا مگر همین جناب معاون رئيس جمهور سابق نبود که در آن موقع این کار (جلوگیری از رواج خانقاه ها) را نوعی استبداد دولت برشمرده بود؟ (قابل توجه است که هم اکنون جریان صوفیه سردمدار تفکرات موهوم ارتباط با غیب و امام عصر(عج) و حتی خداوند است). یا نمونه دیگر آن اشخاصی چون کاظمینی بروجردی (از مدعیان کذاب ارتباط با امام زمان(عج)) هستند.

 

سؤال اینجاست که چنین اشخاص کذابی که اعتقادات مردم را به بازی می گیرند، در چه زماني فرصت رشد پیدا کرده اند که حالا تبدیل به قدرتی می شوند که برای دستگیری آنها باید یک شبانه روز خیابانی را محاصره کرد تا بتوان موفق به دستگیری او شد. (دستگیری کاظمینی بروجردی در سال گذشته حدود یک روز به طول انجامید.)

 

حقیقتا اينگونه دشمنی با دولت و به بيان رساتر با گفتمان این دولت، از کجا آب می خورد که اولاً سخنان رییس جمهور را جهت اهداف سیاسی مقلوب جلوه می دهند و با اعتقادات مردم بازی می کنند و ثانیاً خود را در قالب چهره هایی در پی مبارزه با افکار ارتجاعی جا مي زنند. پاسخ کاملاً روشن است؛ این دشمنی ها از همان روزی آغاز شد که صدای عدالت طلبی اسلامی در جامعه شنیده شد و عده ای منافع باد آورده خود را در خطر رواج این گفتمان دیدند. از همان روزهایی که طبق نوشته همین روزنامه ها و اسلافشان قرار بود اگر احمدی نژاد رییس جمهور شود، در پیاده روها بین زنان و مردان دیوار بکشد، اسم سمند را ذوالجناح بگذارد، زنان را از حق اشتغال و تحصیل محروم کند و...

 

کینه توزی ها از همان زمان آغاز شد که عده ای خارج از دایره مدیریتی بسته ای که سالها بر کشور حاکم بود و به دور از شعار های "سازندگی" و "اصلاحات"، خواستند گفتمان اصیل "عدالت اسلامی" را بر جامعه حاکم کنند؛ که البته راهی را انتخاب کرده بودند که در طول مسیر آن، باید هزینه های بسیاری را متحمل می شدند. این دشمنی، صرفاً دشمنی با احمدی نژاد نیست، که بسیار ریشه ای تر از اینهاست؛ دشمنی با گفتمان عدالت طلبی است که بدون هماهنگی با برخی از بزرگان في الواقع كوچك می خواهد در جامعه حاکم شود. این بازی جدید نیز در ادامه جو سازی هایی است که از قبل از روی کار آمدن این دولت علیه آن آغاز شده بود و مطمئناً در سال جاري به اوج خود خواهد رسید. افرادی که امروز دلسوز وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور شده اند، بد نیست بدانند، مردم هنوز به یاد دارند هنگامی که آنها بر سرکار بودند، رسماً اعلام کردند که ما به وضعیت اقتصادی مردم کاری نداریم و فقط دنبال ایجاد فضای باز سیاسی در کشور هستیم. (که البته این فضای باز جهت رشد چه افراد و اندیشه هایی در جامعه بود، خود مثنوی بلندی است). هم اکنون نیز این اشخاص وارد بازی دیگری شده اند تا شاید بتوانند نه فقط این دولت، بلکه گفتمان عدالت طلبی را برای همیشه بر زمین بزنند تا دیگر کسی جرأت نکند با این هدف وارد حلقه مدیریتی کشور شود (که البته تا هنگامی که این کشور در سایه نظام ولایت فقیه است هرگز موفق بر اهداف خود نخواهند شد).

 

اینان که امروز می خواهند از حریم اعتقادات مردم به امام زمان(عج) دفاع کنند، مشکل اصلی اشان با عدالت است و اگر با احمدی نژاد که شاگرد کوچک این مکتب است، به خاطر عدالت طلبی اش دشمنی دارند، در مرتبه ای بالاتر با امام زمان(عج) که قطعاً عدالت را بر جهان حاکم خواهند کرد، دشمنی عمیق تری دارند. اما مکر خدا بالاتر از مكر ماكرين است.