در حالی که سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ازمعرفی مصطفی محمد نجار به عنوان وزیر کشور بدون هماهنگی با کمیسیون تخصصی و مربوطه خبر داده بود ، خبرهای رسیده حکایت از تلاش گسترده وزیر پیشنهادی برای جلب رضایت نمایندگان دارد.

 

به گزارش عصر ایران، هر چند نمایندگان مجلس انتقاد خاصی به مدیریت نجار در وزارت دفاع ندارند ولی بسیاری از آنان معتقدند که حضور یک فرد نظامی ، در رأس یک وزارتخانه سیاسی ، به صلاح نیست و از این رو نجار در روزهای اخیر تلاش زیادی می کند تا وجهه نظامی خود را در سایه قرار داده و به عنوان مردی سیاسی در انظار عمومی و مجلس ظاهر شود.

 

البته سابقه این رویکرد به مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس برمی گردد که طی آن ، نجار نه با لباس همیشگی نظامی ، که با کت و شلوار ، احمدی نژاد را همراهی می کرد و در آن زمان عصرایران ، این موضوع را معنی دار خواند و از احتمال معرفی نجاز به عنوان وزیر کشور خبر داد ؛ خبری که با اعلام لیست کابینه توسط احمدی نژاد تایید شد.

 

گزارش خبرنگار ما به نقل از منابع پارلمانی که این روزها درگیر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هستند حکایت از آن دارد که نجار در دیدار با برخی نمایندگان مجلس مطالبی دال بر غیرنظامی بودن خود بر زبان رانده و حتی برای تایید غیر نظامی بودن خود گفته که اگر من نظامی هستم پس کسانی مانند لاریجانی و ضرغامی هم نظامی اند.

 

این تلاش نجار برای غیر نظامی نشان داد خود ازآن رو شکل می گیرد که نمایندگان مجلس با توجه به نظامی بودن وزیر پیشنهادی(او سرتیپ است)معتقدند که درصورت وزیر کشور شدن یک نظامی در شرایط حساس فعلی ، تیم همراه وی نیز از میان نظامیان انتخاب شده و همین امر سبب حاکم شدن روحیه نظامی و امنیتی در کشور خواهد شد.

 

البته این تمام تلاش وزیر پیشنهادی کشور برای تصدی حساس ترین وزارتخانه نیست چرا که نجار این بار با دستور کار قرار دادن روشی نو در صدد جلب حمایت نمایندگان است به طوری که از گوشه و کنار خبر می رسد که وزیر پیشنهادی کشور در دیدار نمایندگان مختلف با شنیدن مشکلات حوزه های انتخابی آنها در حالی که هنوز جامه وزارت به تن نکرده همان جا وعده اقداماتی در خصوص مسائلی مانند تغییر نمایندگان دولت در استان ها اعم از فرمانداران و بخشداران را می دهد.

 

بااین حال، آنچه بیش از همه مایه دل آزردگی برخی نمایندگان شده است استناد نجار به تایید مقامات عالی رتبه است و همین امر سبب نارضایتی نمایندگان اصولگرای مجلس شده است زیرا معتقدند نباید برای هر امری از بزرگان هزینه کرد .

 

همچنین در بین برخی نمایندگان مطرح شده که رئیس دولت با نجار شرط کرده است که معرفی او به عنوان وزیر کشور منوط به آن است که معاونان ومدیران ارشد این وزارتخانه را با اجازه شخص وی منصوب نماید که این امر نیز سوالاتی را در بین نمایندگان به وجود آورده است.

احمدی نژاد چندی پیش وزیر اطلاعات دولت نهم را به این علت برکنار کرد که او از محسنی اژه ای می خواست دو نفر از معاونانش را تغییر دهد ولی اژه ای زیر بار نمی رفت.