رئيس جمهور گفت: بنده در انتخاب همكارانم بايد منافع ملت را در نظر بگيرم و اولين چيزي كه مردم مي‌خواهند اين است كه همكاران من پاك و متعهد، ساده زيست و مردمي بوده و همراه مردم قدم بردارند.

 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان گفتگوي زنده تلويزيوني خود با مردم ضمن تبريك اعياد بزرگ و جشن بزرگ پيروزي ملت ايران اظهار داشت: ما لطف خدا و هوشمندي ملت بزرگ را در اين صحنه بزرگ به روشني مي‌بينيم و امروز ملت ايران موجب اميد همه ملت‌ها و عزت آفرين در جهان بوده و حضور آنها، بدخواهان را مايوس كرد.

وي افزود: انتخابات در ايران امري اصيل و تجميع اراده‌ها و خواست ملت است انتخابات آماده شدن براي جهش به سمت قله‌هاي بلند است، همچنين انتخابات در ايران حركتي كاملا مردمي با نگاهي به آينده است و اين انتخابات آزمون بسيار بزرگي بود، گرچه در گذشته نيز انتخابات پرشور و سرنوشت ساز داشتيم، اما اين انتخابات در مقطعي برگزار شد كه مرزبندي‌ها در دنيا و در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي در حال شكل‌گيري جديد است.

رئيس جمهور با بيان اينكه چشم همه ملت‌ها به ايران معطوف شد و ما 2 راه پيش رو داريم، تصريح كرد: در شرايطي كه همه امكانات مادي، سياسي، و تبليغاتي عليه ملت ما به طور هماهنگ بسيج شده است و شبكه‌هاي جهاني به شيوه‌هاي پيچيده عليه ملت ما وارد شده است، ملت ما با هوشمندي به صحنه آمد و انتخابي بزرگ را با حضور خود رقم زد و نزديك به 40 ميليون نفر در انتخاباتي كاملا آزاد شركت كرده و اين خود راه عزت و سرافرازي است.

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: ايران يك ملت بزرگ و داراي ظرفيت‌هاي بزرگي است كه اين انتخابات از دست آوردهاي مهم ملت ايران و مقدمه يك جهش بزرگ است و با آن فرصت‌هاي زيادي در اختيار ملت ايران قرار گرفت؛ لذا آينده روشن، پرشور و افتخار آفريني در راه خواهد بود و امروز قدم در راه جديد مي‌گذاريم هر چند ادامه راه گذشته است، اما در افقي وسيع تر و پرشتاب و انگيزه‌اي مضاعف‌تر قرار دارد.

وي با تشكر از آحاد مردم، كشاورزان، كارگران، فرهنگيان، اديبان، اصحاب رسانه، كارگران، دانش آموزان، دانشجويان، علما و روحانيون بيدار و شجاع و تمام كساني كه در اين حماسه بزرگ شركت داشته‌اند، گفت: از رهبري عزيز و گرانقدر انقلاب كه راه را باز و راهنمايي كردند، براي حركت در اين مسير طولاني تشكر مي‌كنم و ملت ما باور دارد كه جمهوري اسلامي داراي ظرفيت‌هاي عظيم و گسترده‌اي است ظرفيت‌هايي كه تمام آرمان‌ها و خواسته‌هاي يك ملت را برآورده ساخته است.

رئيس جمهور با بيان اينكه اميد به پيگيري آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت ايران، اميد به حل مشكلات و رفع موانع از برابر ملت ايران از وظايف اين دولت است، اظهار داشت: مسئوليت همه ما عمل به اين 2 امر مهم يعني پيگيري آرمان‌ها و رفع موانع و مشكلات از برابر ملت است.

احمدي نژاد ادامه داد: راي مردم، راي به برنامه‌ها است. مردم عاشق چشم و ابروي كسي نبوده و به دنبال اجراي برنامه‌ها بوده و همه چيز از راي مردم تبعيت مي‌كند؛ لذا مردم به برنامه‌ها راي داده و خواسته‌هاي خود را در حركت ملي خود بيان كردند.

وي با اشاره به اين نكته كه همه بايد به دنبال تامين نظر مردم باشيم، تصريح كرد: شعارهاي مردم و حرفشان و خواسته‌هاي آنها روشن است و مردم از مسئولين، دستگاه‌ها و قوا مي‌خواهند در خدمت مردم باشند و مشكلات را حل كنند و عدالت در جامعه برقرار شود و تبعيض وجود نداشته باشد.

رئيس جمهور با بيان اينكه مردم پيشرفت و تعالي كشور را مي‌خواهند، گفت: ملت مي‌خواهد موانع پيشرفت و عدالت به آنها معرفي شود و هيچكس حق ندارد از اين خواسته مردم كوتاه بيايد، امروز بايد ايران را بسازيم و خواسته‌هاي مردم تنها با عزم ملي امكان پذير است و اصلاحات ساختاري و اساسي با مشاركت عمومي صورت مي‌گيرد؛ لذا از همه براي ساختن ايران و خدمت به مردم دعوت مي‌كنم زيرا ايران متعلق به همه است.

احمدي نژاد دولت را متعلق به متن مردم دانست و اظهار داشت: با اينكه احزاب محترم هستند، بايد به دنبال تامين خواسته‌هاي متن مردم باشيم و بنده اصولگرايي را كه به دنبال اصلاحات اساسي نباشد قبول ندارم و اصلاح طلبي را كه به اصول پايبند نباشد را هم قبول ندارم؛ لذا همه بايد به دنبال اصول و اصلاح باشيم.

وي افزود: دولت به هيچ گروه و دسته‌اي بدهكار نيست و دولت به ملت مرهون بوده و تمام دولت متعلق به ملت است؛ لذا بنده در انتخاب همكارانم بايد منافع ملت را در نظر بگيرم و اولين چيزي كه مردم مي‌خواهند اين است كه همكاران من پاك و متعهد، ساده زيست و مردمي بوده و همراه مردم قدم بردارند.

رييس قوه مجريه، با بيان اينكه برابري همگان در برابر قانون از برنامه هاي من است، گفت: همه بايد يكسان باشند و اين مكتب انسان ساز و نجات بخش و مترقي ما است. هيچكس نبايد حق بيشتري براي خودش قائل باشد. رييس جمهور مسئول صيانت از قانون اساسي است و قانون اساسي حقوق يكسان براي همه ملت را پيش بيني كرده است.

وي تصريح كرد: يكي از پيمان هاي بزرگ ميان من و مردم مبارزه با مفاسد و اصلاح امور است، لذا بنده با احدي در اين زمينه تعارف ندارم. برخي به خاطر سوابق خود در انقلاب، خود را مجاز به هر كاري مي دانند.

احمدي نژاد با بيان اينكه شرط عدالت است و عدالت شرط است، ادامه داد: امام راحل(ره) فرمود ميزان حال افراد است، يعني عده اي در شرايطي بسيار خوب و در خدمت مردم باشند اما در شرايط ديگري، در جاي ديگري قرار مي گيرند كساني كه سوابق ارزشمند دارند نيازمند مراقبت بيشتري هستند. بنابر اين مسئوليت آن ها سنگين‌تر است.

وي با بيان اينكه هرگز قصد توهين نداشتم، تاكيد كرد: برخي مي‌گويند ما با امام راحل بوديم اما با امام خميني (ره) بودن كافي نيست و در اداره كشور بحث شيعه و سني و مسلمان و غير مسلمان نداريم همه از حكومت انتظار عدالت دارند و ساختن كشور به دست همه ايرانيان است، لذا ملت ايران، ظرفيت‌هاي بزرگي دارد.

رئيس جمهور با بيان اينكه ما بهترين و شايسته ترين جوانان را داريم، گفت: امروز احدي حق ندارد از كس ديگري بپرسد كه به چه كسي راي داده است و اين حق همه ملت است و خوشبختانه همه ملت از اين حق استفاده كرده‌اند و پيشرفت جوانان يكي از اهداف مهم دولت است و اين امر هميشه جزو آرزوهاي من قرار داشته است.

احمدي نژاد ادامه داد: يكي از بزرگترين اهداف و آرزوهاي دولت اين است كه جوانان بتوانند به قله هاي بزرگ پيشرفت دست پيدا كنند و من فرزند كوچك ملت هستم و تمام زندگي خود را براي عزت و عظمت ملت ايران هزينه مي‌كنم. ايران همواره جزو يكي از ملت هاي بزرگ در طول تاريخ بوده است.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه انتخابات ايران يكي از سالم‌ترين انتخابات در بين كشورهاي جهان است، تصريح كرد: من در اينجا از همه كساني كه در اين زمينه مشاركت داشته‌اند و به اين كار ياري رساندند تشكر مي‌كنم. انتخابات ما يك انتخابات مردمي است و هيئت‌هاي اجرايي و كساني كه در زمينه اخذ راي فعاليت مي‌كنند از بين مردم و معتمدين محلي انتخاب مي‌شوند.

احمدي نژاد افزود: بازرسان و ناظران نيز از بين خود مردم هستند و من در همين‌جا از تمام آنان تشكر مي‌كنم.

وي همچنين با اشاره به فرا رسيدن ولادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) كانون عشق، نقطه كمال انسانيت و بهترين الگو براي بشريت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در پخش پاياني نطق تلويزيوني خود با مردم با اشاره به پيروزي ملت در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: مردم تهران جشن بزرگ خود را در ميدان وليعصر برگزار خواهند كرد و انشاء‌الله من نيز به عنوان قطره‌اي كوچك در اقيانوس بزرگ ملت در آن شركت خواهم كرد.

وي در پايان گفت: به لطف خدا در فرصتي ديگر جزئيات برنامه‌هاي خود را براي اداره كشور با مردم در ميان خواهم گذاشت.