مشاور رییس جمهوری در یادداشتی، توضیحاتی در مورد مواضع انتخاباتی محمود احمدی نژاد و تداوم حمایت های رهبر معظم انقلاب از وی ارائه کرد.

دکتر علی زارعی نجفدری مشاور رییس جمهور روز سه شنبه در جدیدترین یادداشت خود که با عنوان فضای امید، لازمه خلق حماسه سیاسی در وبلاگش به آدرس http://zareinajafdari.blogfa.com منتشر شده توضیحاتی در مورد مواضع انتخاباتی احمدی نژاد و تداوم حمایت های مقام معظم رهبری از وی ارایه کرده است.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:
درایت رهبری، هوشیاری و در صحنه بودن مردم و هوشمندی و تکلیف مداری ریاست محترم جمهور و دولت، فضای انتخاباتی جامعه را با طمأنی? به سوی مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی به پیش می‌برد و هم? خواب و خیالهای بد‌خواهان نظام را به یأس مبدل نموده است. این درایت و هوشیاری و هوشمندی ، و این فضای طمأنی? به سوی مشارکت حداکثری را باید امیدوارانه مراقبت نمود و به مواردی توجه داشت ، از جمله :

۱. همانگونه که ریاست محترم جمهوری بارها تأکید داشته و دارند ، دولت ، تمام قد به دنبال برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و خلق حماسه بزرگ سیاسی است و در عین حالیکه مقدمات برگزاری انتخابات حداکثری را به شایستگی فراهم نموده است ، در این رقابتهای انتخاباتی وارد نشده و تا آخرین لحظات هم قصد ورود به این رقابتها را ندارد.

۲. همّت و تلاش رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولتهای نهم و دهم ، سبب شد که علاقه و اشتیاق مردم به دولت و مشارکت سیاسی، بالا رفته که حضور حداکثری مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، جلوه‌ای از این علاقه و اشتیاق بوده است و ما مطمئنیم که به فضل الهی، مشارکت شوق آفرین سیاسی و حماسه‌ای بزرگ در انتخابات یازدهم بنحو فزاینده‌ای نسبت به انتخابات دهم ، شکل خواهد گرفت.

۳.دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد ، دولتی غیر‌حزبی و فرا جناحی است ، لذا در این انتخابات هر دولتی که روی کار بیاید از آن حمایت می‌کند و روحی? ارزشمند خدمتگزاری بی‌منتی که در ایشان و دولت وجود دارد ، تمام تجربیات خود را در اختیار دولت بعدی قرار داده و آن دولت را یاری خواهند نمود.

۴.کلان برنامه‌های جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولتهای نهم و دهم ایشان به دلیل واقع بینانه بودن، مطابقت داشتن با اقتضائات زمان و استقبال و اشتیاق بی‌نظیر مردم ، ادام? این کلان برنامه‌ها را برای دولت بعدی به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل می‌کند به گونه‌ای که علی رغم بی‌مهری‌ها و جفاهای برخی از نامزدهای محترم ریاست جمهوری که بعضاً به ریاست محترم جمهور و خدمات مشعشع آن روا داشته و دارند ، نسبت به تداوم این کلان برنامه‌ها، اذعان و بعضاً تأکید دارند. از جمله :

-تمرکز زدایی.
-هدفمندسازی یارانه‌ها.
-سهام عدالت و حرکت به سوی عدالت محوری.
-سفرهای استانی و گسترش عمق استراتژیک نظام به دورترین نقاط کشور.
-مسکن مهر.
-حضور فعال و تأثیر گذار در مجامع بین المللی.
-استراتژی گسترش عمق استراتژیک نظام در نقاط مختلف دنیا.
و ...
لذا ، هر دولتی که در این انتخابات روی کار بیاید کلان برنامه‌های جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولتهای نهم و دهم ایشان را ادامه خواهد داد و البته طبیعی است که در شیو? اجرای این برنامه‌ها ، بلحاظ شکلی بعضاً روشهای دیگری را در پیش بگیرد.

۵.به رغم فضا سازیهای مسموم و گمانه زنیهای شیطنت آمیز سیستم رسانه‌ای نظام سلطه و عقب? داخلی آن، ریاست محترم جمهور و دولت در سای? رهبریهای داهیان? رهبر عظیم الشأن انقلاب و پشتیبانی و حمایت همه جانب? مردمی ، تا آخرین ساعات و دقایق به وظایف افتخار آمیز خدمتگزاری خویش ادامه داده و داغ لحظه‌ای وقفه در جریان خدمتگزاری را به دل دشمنان خارجی و عقب? داخلی آن خواهند گذاشت و سرافرازانه فرآیند خدمتگزاری را به دولت بعدی تحویل خواهند نمود.

۶.نظام جهانی سلطه و عقبه ‌و پیاده نظامهای داخلی آنان ، در عقده‌گشایی و سعی در مخدوش نمودن چهر? خدوم جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولت ، جای خود دارد و انتظاری جز دشمنی و هرزه‌گویی و هرزه‌نویسی از آنان نیست. ولی جای بسی شگفتی و تأمل است که بعضاً برخی از دوستداران نظام تحت تأثیر اغواگریهای دشمنان و عقب? داخلی آنان ، ساده لوحانه و از روی بی‌بصیرتی با مستمسک قرار دادن برخی از حاشیه‌های بی‌ارزش ، در زمین دشمن بازی نموده و در قالب پوزوسیون ، ناخواسته عملاً نقش اپوزوسیون را بازی می‌کنند. لذا با قطع نظر از هر گونه حاشیه پردازیها ، مگر می‌شود این همه خدمات جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولتهای نهم و دهم ایشان بلحاظ رویکرد ، کارآمدی و کارکردی را نادیده گرفت ؟! مگرمی‌شود چشمها را بست و دهان را باز کرد و این همه خدمات را انکار نمود ؟! مگر نقش بی بدیل جناب آقای دکتر احمدی نژاد از ایده تا طراحی و از اجرا تا نظارت و پیگیری مستمر انجام این خدمات مشعشع را می‌توان نادیده گرفت؟ مگر می‌شود مرکب خویش را برای همیش? تاریخ ، با نعل وارونه تازاند ؟

۷.ادعایی نیست و نمی‌تواند هم باشد که هم? عملکرد و مواضع ریاست محترم جمهور و دولتهای نهم و دهم بی‌عیب و نقص است و مطلق اندیشی و مطلق نگری در این رابطه خلاف عقل و منطق و واقعیت موجود است. در این قضایا ، بهترین و صادقانه‌ترین و تکلیف مدارانه‌ترین مواضع را رهبر ژرف اندیش انقلاب، ارائه داده و می‌دهند که بارزترین آن ، فرمایشات رهبری در روز آغازین سال جاری در حرم قدسی رضوی و همچنین ۱۴ خرداد ، بیست و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در مرقد مطهر آن عزیز سفر کرده می‌باشد.

معظمٌ له در این بیانات روشنگرانه که نوعاً راهبردی‌ترین بیانات و مواضع ایشان در طول سال می‌باشد با ارائه تحلیل واقع بینانه از اوضاع سیاسی – اجتماعی جامعه و مواضع اردوگاه استکباری در قبال انقلاب اسلامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فهیم ایران، در ترسیم فضای کارآمدی مدیریتی جامعه در سالهای اخیر ، شاهد مثالهای فراوانی را بیان فرموده و با احصاء اجمالی نقاط قوت و ضعف ، معیار صحیح برای تبیین و تحلیل اوضاع سیاسی – اجتماعی جامعه را بیان فرمودند.
آیا واقعاً فهم و درک این فرمایشات مشکل است ؟ آیا رهبری واضح‌تر از این می‌توانند رضایت خویش را از اوضاع اجرایی و مدیریتی کشور در سالهای اخیر و همچنین نقدهای واقع بینانه و منصفانه‌شان را بیان نمایند؟

۸.رهبر عظیم الشأن انقلاب ، صریح‌ترین و در عین حال منصفانه‌ترین تحلیل و مواضع را در دو سخنرانی اشاره شده بیان فرمودند. این فرمایشات حکیمانه آنچنان واضح و روشن است که نیازی به هیچگونه تأویل و تفسیر و تحلیل نیست و اتفاقاً تأویل و تفسیر و تحلیل ، از وضوح و روشنی آن می‌کاهد. در عین حال می‌بینیم گاهاً اشخاصی که نوعاً دل در گرو انقلاب و نظام و ولایت دارند ، اوضاع را جوری دیگر تحلیل و سیاه‌نمایی می‌نمایند. آقایان : این مملکت صاحب دارد و صاحب آن ، نائب دارد. رهنمودها و اشارات و بیانات نایبِ حاضرِ آن صاحب غایب از نظر ، واضح و روشن و همه فهم است. پس این همه سیاه‌نمایی و مسموم سازی فضا برای چیست ؟!

۹. التهاب آفرینی در هر شکل و قالبی در جامعه ، عموماً ، و در این بُرش خاص زمانی ، خصوصاٌ ، خیانت بزرگی است که هر کس در هر مقام و جایگاهی و به هر دلیلی بخواهد در جامعه التهاب و تنش ایجاد کند ، قطعاً به مملکت خیانت کرده است. در مقابل ، ایجاد فضای امید، لازم? حماسه آفرینی است و هر کس در هر جایگاه و مقامی و با هر شیوه‌ای با گفتار و رفتار و حرکات و سکنات خویش ، روح امید به جامعه بدمد و از روی واقع بینی ، فضای امید در جامعه ایجاد کند ، قطعاً به مملکت خدمت کرده است و مردم فرق خادم و خائن را در این مقطع حساس ، بیش از هر زمان دیگری می‌فهمند .

ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ساختاری ولایی است که از یکسو ، تجرب? عینی سه ده? اخیر نشان داده در بین ساختارهای حکومتی معاصر دنیا ، مترقی‌ترین و راهگشاترین ساختار سیاسی است که بن بست در آن نه تنها راه ندارد ، بلکه موضوعیت ندارد و از سوی دیگر ، نوعِ اِعمال رهبری و ولایت حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه ) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) نشان داده و می‌دهد که ولی فقیه در منصب ولایت امر و رهبری جامعه ، جز رضای خدا ، اجرای دستورات الهی ، در نظر گرفتن مصالح ملت و جامعه و قدرشناسی از خدمتگزاران واقعی ملت ، به چیز دیگری نمی‌اندیشند و این رمز و راز مانایی نظام و دل سپردگی مردم به ولایت است که دوست و دشمن بر آن ، اذعان دارند.