حدادعادل با بيان اين كه در بين اكثريت مجلس اراده‌اي براي انتقام‌جويي از احمدي‌نژاد وجود ندارد، تصريح كرد: اگر برخي از وزيران پيشنهادي رييس‌جمهور در مجلس راي نياورد دليل بر اين نيست كه مجلس به دنبال انتقام‌جويي از رييس جمهور است؛ بلكه علاقه نمايندگان به تشكيل كابينه قوي و كارآمد است. 

دكتر غلامعلي حدادعادل ـ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ـ در پانزدهمين همايش آموزشي سالانه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در دانشكده علوم حديث شهر ري در پاسخ به سوال دانشجويي مبني بر اين كه برخي افراد نمي‌توانند اجراي عدالت را تحمل كنند، بنابراين سعي مي‌كنند اشتباهات جزيي رييس‌جمهور را بزرگ كرده و انتقا‌م‌جويي كنند كه در مجلس نيز بارها شاهد اين موضوع بوديم، آيا اين بحث در انتخاب وزيران پيشنهادي رييس‌جمهور نيز در مجلس ديده خواهد شد، گفت: در بين اكثريت مجلس اراده‌اي براي انتقا‌م‌جويي از رييس‌جمهور وجود ندارد چرا كه اكثريت مجلس مخالف عدالت‌جويي نيستند.

 

وي ادامه داد: نمايندگان بر اساس قانون موظفند وزيران پيشنهاد شده را از كارايي، تجربه و آشنايي به وزارتخانه بررسي كنند و بعد از آن تصميم‌گيري كنند.

 

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد كرد: اگر در هفته‌ي آينده برخي از وزيران پيشنهادي رييس‌جمهور راي نياورند حمل بر توطئه مخالفت با رييس‌جمهور نيست و پشت صحنه‌اي وجود ندارد كه بخواهند ضربه‌اي به قوه مجريه بزنند.

 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس هم‌چنين در پاسخ به سوال اين دانشجو كه در ارتباط با نظر وي درباره نامه اخير مهدي كروبي پرسيده بود، اظهار كرد: آقاي كروبي نامه‌اي به آقاي هاشمي رفسنجاني مي‌نويسد و در آن نامه مي‌گويد كساني آمدند و حكايت از چنين كارهايي كردند كه وي مي‌گويد باورم نشده و بايد تحقيق شود و از آن‌جايي كه آقاي هاشمي در اين ارتباط مسووليتي نداشته نامه را به آقاي شاهرودي مي‌فرستد، آقاي شاهرودي هم جواب اين نامه را به آقاي هاشمي و كروبي مي‌دهد كه چنين اتفاقي نيفتاده است؛ اما قبل از اين كه تحقيقي صورت گيرد و بعد از چند روز از ارسال نامه به آقاي هاشمي، اين نامه در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.

 

حدادعادل تصريح كرد: سوال اين است كه چرا آقاي كروبي قبل از تحقيق اين نامه را جهاني كرد تا دشمنان اين انقلاب براي اتهام زدن سوء استفاده كنند در حالي كه هنوز چيزي ثابت نشده است.

 

او در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري كه درباره نگاه مجلس به دولت و نحوه تعامل قوه مقننه و قوه مجريه پرسيده بود، گفت: مجلس بنا ندارد با دولت همراهي نكند چرا كه سودي از اين قضيه نمي‌برد. مجلس مي‌خواهد هر چه زودتر كابينه دهم تشكيل شده و اين سردرگمي كه معمولا تا زمان معرفي كابينه وجود دارد به پايان برسد.

 

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: نمايندگان در مجلس فكر مي‌كنند اگر فردي تجربه كافي و توان مديريتي ندارد و در راس وزارتخانه‌اي مهم قرار بگيرد و مشكل به بار آورد همه متضرر مي‌شوند؛ بنابراين بايد با دقت بررسي شود كه اين به سود نظام و ملت است.

 

حداد عادل به دانشجويان حاضر توصيه كرد: اين‌گونه فكر نكنيد عده‌اي در مجلس در كمين مي‌نشينند تا مچ دولت را بگيرند و چوب لاي چرخ دولت بگذارند؛ اگر چنين چيزي باشد خود ما مخالفت خواهيم كرد چرا كه ما تضعيف دولت را حرام مي‌دانيم.

 

حدادعادل در ادامه به سوالي كه در ارتباط با مديريت مجلس و فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم توسط علي لاريجاني پرسيده بود، گفت: اين مساله را از من نپرسيد، چرا كه فكر مي‌كنم من نبايد راجع به اين مسائل صحبت كنم. من خودم را مي‌شناسم شايد آن‌قدر تقوا نداشته باشم تا آن چيزي كه حق است به زبان بياورم. ما دو رفيق بوديم، رقيب شديم، پس از آن يكي جاي ديگري را گرفت و الان به كار خود در مجلس ادامه مي‌دهيم.

 

وي با درخواست از اين دانشجو كه از پاسخ به اين مورد خاص بنده را معاف كنيد، اظهار كرد: بايد مقداري فيتله‌ي بگو و مگو را پايين بكشيم. من هم جزء كساني هستم كه به اين انقلاب دل بسته‌ام و بنده فكر مي‌كنم كه وظيفه ما نيست كه جبهه‌ي جديدي باز كنيم و دعوا راه بيندازيم اين‌ها در برابر اصل انقلاب مهم نيست.

 

رييس مجلس هفتم با بيان اين كه امروز چندين ساعت در دفتر آقاي لاريجاني راجع به كابينه مشورت كرديم، افزود: ما با هم در مجلس جلسات زيادي داريم و الان وقت اين حرف‌ها نيست كه از چه كسي دلخور هستم. بايد دست به دست هم بدهيم و لطمه‌اي كه به حيثيت نظام و انقلاب وارد شد را ترميم كنيم و كابينه‌ي قوي و كارآمد انتخاب كنيم.

 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد: الان وقت كار و همكاري است و بنده مصلحت نمي‌دانم در ارتباط با مديريت مجلس هشتم صحبت كنم؛ بالاخره اين بالا و پايين‌ها كه چهار سال بنده بالا بودم و چهار سال ديگر پايين بنشينم همه مي‌گذرد.

 

حدادعادل در پايان با قرائت بيتي از حافظ كه "من و دل گرفتار شويم چه باك، غرض اندر ميان سلامت اوست"، با توصيه به دانشجويان گفت: شما دعا كنيد اين انقلاب بماند؛ ما رييس و مرئوس باشيم فرقي نمي‌كند. انشاءالله همه بتوانيم به نظام و انقلاب خدمت كنيم.