بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی بازتاب گسترده و ویژه‌ای داشته است.

رسانه‌های خارجی اعم از جهانی و منطقه‌ای، بیانات امروز حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی ایران، در جریان نماز عید فطر را به صورت گسترده‌ای تحت پوشش خبری خود قرار دادند. 

رسانه‌های خارجی عمدتا فرمایشات مقام معظم رهبری را در دو محور بحران سیاسی داخلی مصر و همچنین مذاکرات سازش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی به میانجی‌گری آمریکا منعکس کردند.

در ادامه گزارش حاضر بازتاب‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌های خارجی ارائه می‌شود.

شبکه خبری الجزیره صبح امروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هشدار به احتمال وقوع جنگ داخلی در مصر را منعکس کرده و در پایگاه خبری خود می نویسد: رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سخنرانی در جمع نمازگزاران عید فطر در خصوص احتمال وقوع جنگ داخلی در مصر هشدار داده و از اوضاع متشنج سیاسی پس از برکناری مرسی توسط "سیسی" ابراز نگرانی کردند.   ایشان در ادامه فرمودند که رهبران سیاسی و مذهبی مصر می‌بایست از بحرانی تر شدن اوضاع در مصر جلوگیری کنند، زیرا در صورت وقوع جنگ داخلی هیچ‌کس توان متوقف کردن آن را ندارد.

شبکه تلویزیونی العربیه ضمن برجسته کردن بیانات مقام معظم رهبری درباره تحولات مصر نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز جمعه هشدار داد که بحران سیاسی در مصر پس از سرنگونی محمد مرسی توسط ارتش ممکن است منجر به جنگ داخلی شود.
 العربیه در ادامه بازتاب بیانات مقام معظم رهبری نوشت: اظهارات [آیت‌الله] خامنه‌ای یک روز پس از آن بیان شد که ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد برنامه‌های غربی‌ها و اعراب برای حل و فصل بن‌بست سیاسی به شکست انجامیده است. رهبر ایران خشونت‌های سیاسی در مصر را به شدت محکوم کرده و طرف‌های مذهبی و سیاسی آن خواست تا از وضعیت سوریه درس بگیرند.

روزنامه تایمز هند هشدار رهبر انقلاب به فلسطینیان درباره مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را منعکس کرد. این روزنامه در گزارش خود تاکید کرد که رهبری ایران مخالف مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است و این مذاکرات را به ضرر مردم فلسطین می‌داند.
روزنامه تایمز هند در گزارش خود به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود به فلسطینیان درباره ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل هشدار داد و تاکید کرد که این مذاکرات "به ضرر" آرمان فلسطین است.

دان‌نیوز، خبرگزاری پاکستانی، ضمن اشاره به بیانات آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، در نماز عید فطر به نگرانی‌های ایشان درباره بحران سیاسی مصر پرداخت.  این خبرگزاری پاکستانی نوشت: رهبر ایران در سخنرانی خود پس از برگزاری نماز عید فطر فرمودند: "ما درباره آنچه در مصر رخ می‌دهد نگران هستیم. احتمال بروز جنگ داخلی هر روز بیشتر می‌شود. این امر فاجعه‌ای با پیامدهای وخیم خواهد بود."

الدستور اردن: آیت الله خامنه ای مذاکرات سازش را محکوم کرد. پایگاه الدستور اردن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید فطر آورده است: آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در خطبه‌های نماز عید فطر که به طور مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و آن را به زیان فلسطینی‌ها دانست.

جروزالم پست: رهبر ایران خواستار محکومیت صهیونیست‌ها و حامیانش شد. پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری پس از نماز عید فطر گزارش داد که رهبر ایران حمایت جهان اسلام از فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها را خواستار شد.

روزنامه القدس العربی نیز نوشت: آیت الله علی خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر درباره جنگ داخلی در مصر هشدار داد. 

پایگاه اینترتی سوئیس‌اینفو نیز سخنان مقام معظم رهبری در عید فطر درباره مصر و هشدار ایشان درباره وقوع جنگ داخلی در این کشور را پوشش داد.
این پایگاه در ادامه به روابط ایران با مصر پرداخت.

پایگاه القدس فلسطین نیز به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر درباره مصر پرداخت.

شبکه خبری ام‌تی‌وی لبنان نیز به سخنان مقام معظم رهبری درباره مصر در خطبه های عید فطر اشاره کرد.

پایگاه خبری محیط نیز با این تیتر که آیت الله خامنه ای درباره دخالت خارجی در امور داخلی مصر هشدار داد به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در عید فطر پرداخت.

شبکه ال‌بی‌سی لبنان نیز به هشدار مقام معظم رهبری درباره اوضاع داخلی مصر پرداخت.

پایگاه خبری اسلاب‌نیوز به نگرانی مقام معظم رهبری درباره خطر جنگ داخلی اشاره کرد.

شبکه الاخباریه نیز به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره مصر و نگرانی ایشان از خطر جنگ داخلی در این کشور پرداخت.

پایگاه الحیات نیز بخش مربوط به نگرانی مقام معظم رهبری از تحولات مصر را پوشش داد.

شبکه کویت نیوز نیز اینگونه سخنان مقام معظم رهبری را در خطبه های عید فطر پوش داد: دخالت قدرت های بزرگ در مصر بزرگترین چالشی است که مصر را تهدید می کند.

پایگاه خبری الاهرام نیز به پوشش سخنان مقام معظم رهبری درباره مصر پرداخت. این پایگاه نوشت: آیت الله خامنه ای در سخنانی که به طور مستقیم از شبکه دولتی ایران پخش می شد گفت: ما نگران اوضاع مصر هستیم. احتمال جنگ داخلی روز به روز بیشتر می شود که این فاجعه است.ملت مصر و مسئولان سیاسی و دینی باید این موضوع را درک کنند.

پایگاه الوسط بحرین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر آورده است: آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه عید فطر که ایران روز اول آن را سپری می کند مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به نتیجه نخواهد رسید و سرنوشتی مشابه مذاکرات سابق پیدا خواهد کرد. این رسانه بحرینی در ادامه به بیان سخنان مقام معظم رهبری درباره مصر پرداخته و آورده است: آیت الله خامنه ای نگرانی عمیق خود را از اوضاع مصر ابراز داشت و درباره وقوع جنگ داخلی در آن هشدار داد و از همه مسئولان و ملت مصر خواست که متوجه خطری که آن را تهدید می کند باشند.

پایگاه الیوم السابع هم در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه ای درباره ادامه خشونت‌ها در مصر ابراز نگرانی کرد. این پایگاه مصری افزود: آیت الله خامنه ای نگرانی خود درباره جنگ داخلی ابراز داشت.

آسوشیتدپرس: رهبر ایران آمریکا را میانجی‌گر خوبی در خاورمیانه نمی‌داند. خبرگزاری مطرح آسوشیتدپرس ضمن اشاره به بیانیات مقام معظم رهبری به اظهارات ایشان مبنی بر جانبداری آمریکا از اسرائیل و در نتیجه میانجیگری نامناسب این کشور در مذاکرات سازش خاورمیانه پرداخت.

پایگاه المصراوی مصر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر آورده است: آیت الله خامنه ای در خطبه های عید فطر مبارک که در ایران اولین روز آن است مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را بی نتیجه توصیف کرد و در عین حال درباره خطر جنگ داخلی در مصر هشدار داد. مصراوی نوشت: آیت الله خامنه ای درباره اوضاع مصر ابراز نگرانی کرد و احتمال جنگ داخلی در آن را روز افزون دانست و آن را به فاجعه توصیف کرد.

دیلی‌استار: رهبر ایران درباره بروز جنگ داخلی در مصر هشدار داد. وب‌سایت خبری لبنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نوشت که ایشان خشونت‌های سیاسی در مصر را به شدت محکوم کرده و طرف‌های مذهبی و سیاسی آن خواست تا از وضعیت سوریه درس بگیرند.

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران مذاکرات سازش را به ضرر آرمان فلسطینیان می‌داند. خبرگزاری فرانسه نیز مانند دیگر رسانه‌های غربی به بازتاب بیانات امروز (جمعه) مقام معظم رهبری پس از نماز عید فطر پرداخت و تاکید کرد که رهبر ایران مخالف مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است.

شبکه المنار لبنان به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و بیهوده بودن آن و افزایش رنج فلسطینی ها، نگرانی ایشان از حوادث غرب آسیا و شمال آفریقا و عراق پوشش داد.

پایگاه العهد لبنان نیز سخنان رهبری درباره مذاکرات سازش را تیتر کرد.این پایگاه لبنانی سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات سازش و بی نتیجه بودن آن با توجه به حمایت آمریکایی ها از صهیونیستها،رنجی که بر فلسطینی ها می گذرد، حوادث شمال آفریقا و غرب و آسیا به ویژه حوادث مصر و عراق و نیز اوضاع داخلی ایران، برگزاری مراسم روز قدس در ایران را مورد توجه قرار داد.

پایگاه البدیل مصر با اشاره به سخنان مقامات معظم رهبری آورده است: آیت الله خامنه ای تشکیل دولت در ایران را حادثه ای مهم خواند و تحقق آن را در گرو همت مردم و تلاش های فراوان خواند. این پایگاه مصری افزود: آیت الله خامنه ای روز قدس را یکی از اصول ملت ایران در دفاع از آرمان فلسطین توصیف کرد و از رنج های ملت فلسطین سخن گفت. البدیل نوشته است: آیت الله خامنه ای در ادامه به اوضاع مصر پرداخت و درباره حوادث کنونی آن ابراز نگرانی کرد و جنگ داخلی را به مثابه یک فاجعه توصیف کرد و از نخبگان سیاسی مصری و عقلای آن خواست که در راستای مهار اوضاع کاری انجام دهند.

پایگاه النشره لبنان نیز به سخنان مقام معظم رهبری درباره فلسطین، روز قدس، حوادث مصر، عراق را پوشش داد.