جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پي نامه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خطاب به مقام معظم رهبري رنج‌نامه‌اي منتشر كرد.

 

به گزارش رجانیوز، متن اين رنجنامه به شرح ذيل است:

 

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

 

حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

 

با سلام

 

مرقومه بدون سلام و تحيت جنابعالي خطاب به مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي ساعت 17:30مورخ 1388.3.19 با اينكه امكان ملاقات حضوري داريد، باعث تعجب شد و با تعجب فراوان برخلاف نظر شما كه براي ثبت در تاريخ مطالبي ذكر كرديد به عنوان تكليف و وظيفه الهي عرض مي‌كنيم. درست سه روز قبل از شروع رأي‌گيري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نامه‌اي چنين تحريك‌آميز چه مفهومي دارد؟ اينكه از همان طليعه متن، جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد را متهم به لجن‌پراكني برنامه‌ريزي شده مشابه با منافقان و گروهكهاي ضد انقلاب كرده‌ايد و هزاران تخلف در اجراي بودجه را متوجه ايشان مي‌نماييد، موجب تأثر و تألم آحاد مردم گرديد. اين امر حضور و نقش پنهان جانب‌دارانه شما را در اين صحنه علني كرد.

 

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از 10 سال پيش نسبت به مسائل پيراموني شما، فرزندان، اطرافيان و حزب منتسب به شما يعني كارگزاران سازندگي حضوراً تذاكراتي را داد. اما افسوس از هر گونه اقدام اصلاحي!!! مجدداً در آستانه انتخابات نهم رياست جمهوري اين مطالب را حضوري متذكر شديم. در بدو انتخابات اخير نيز تقاضاي ملاقات كرديم ولي به هر دليل پذيرفته نشد. با اين اوصاف انتظار داريم در نكات زير تأمل جدي نماييد:

 

1- آيا نوشتن اين نامه و بيان مطالبي مانند «آتشفشانهاي درون سينه‌هاي سوزان در اجتماعات انتخاباتي در ميدانها و خيابانها»، «فتنه‌هاي خطرناك و آتشي كه هم‌اكنون در فضا قابل مشاهده است» چراغ سبزي جهت بحراني كردن شرايط نيست؟ آيا اين بيانات به رفتار ضد اخلاقي و هنجار شكني عده‌اي معلوم‌الحال فرصت طلب مشروعيت نمي‌دهد و زمينه بحران را در آستانه انتخابات فراهم نمي‌كند؟

 

2- آقاي هاشمي شما گفته‌ايد «بر فرض كه اينجانب صبورانه به مشي گذشته ادامه دهم» به راستي در طي اين چهار سال از كدام فرصت براي نقد غير منصفانه دولت استفاده نكرديد؟ شما دفاع از اين دولت را حرام مي‌دانستيد. شما در اين نامه هم به صراحت «ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و كشور ندانستيد» كجا صبر كرديد؟ هر‌آنچه نبايد گفته شود در اين نامه و سايت‌ها رسانه‌هاي منتسب به شما در اين 4 سال گفته شد. پس چگونه ادعاي صبر و صبوري داريد به راستي ولايت‌پذيري اين‌گونه است؟

 

3- با چه حجتي سرنوشت انقلاب را با سرنوشت فرزندان خود و عده‌اي افراد خاص يكي دانسته‌ايد؟

 

4- به‌رغم تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري بر سلامت انتخابات و حفظ آرامش آيا زير سؤال بردن سلامت انتخابات، مشابه مواضع سال 76، و القاي تقلب و ايجاد بستر بحران با نوشتن اين نامه ولايت‌پذيري است؟

 

5- شما را چه شده است كه مشي تخريب و سياه‌نمايي را براي دولتي با «جهت‌گيري ديني و ارزشي»، «سخت‌كوش و پرتلاش»، «عدالت‌ورز»، «ساده‌زيست و مردم‌گرا»، «داراي روحيه‌ تحول‌گرا»‌ كه مايه «اميد دادن به مردم، اعاده عزت ملي و استقلال حقيقي» شده برگزيديد و چشم خود را بر دستاوردهاي خيره‌كننده آن در عرصه‌هاي مختلف بسته‌ايد؟

 

6- لحن تند و نگاه تيره حاكم در اين نامه كه حكايت از عصبانيت شما دارد، ما را نسبت به رفتارهاي بعدي شما به جد نگران كرده است. آقاي هاشمي تا دير نشده نگاه خود را در قبال گفتمان انقلاب اسلامي و اصول اساسي مواضع حضرت امام (س) همچون عدالت‌خواهي، استكبار‌ستيزي و انزجار نسبت به ليبرال‌ها و منافقين و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و اشرافي‌گري و توجه به محرومين و پابرهنه‌ها و... و همچنين مواضع حكيمانه رهبري اصلاح كنيد و اجازه سواستفاده به دشمنان خارجي و افراطيون داخلي را ندهيد. آقاي هاشمي آيا مي‌دانيد با اين نامه در زمين فتنه‌گران، كينه‌توزان، سكولارها، ليبرال‌ها، دگرانديشان و كانون فتنه‌ بازي مي‌كنيد؟ آيا مي‌دانيد اين كانون بنا دارد شما و سوابق شما را براي اميال نامشروع خود هزينه كند؟

 

مردم آگاه، مسلمان و انقلابي ايران در فراز و نشيب‌هاي انقلاب اسلامي هميشه هوشمندانه داور و بازي‌گردان اصلي بودند. آنها هميشه آمادگي دفاع از ارزشها و تداوم انقلاب اسلامي و تبعيت از ولايت را داشته‌اند. ملت افتخار پاسداري از ارزشها و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي را با رشادت و شجاعت به اثبات رسانده‌اند. بي‌شك اين بار نيز مردم گفتماني را برخواهند گزيد كه پاسدار ارزشها باشد و با آفت‌ها و ناخالصي‌هاي انقلاب به طور جدي مبارزه كند. امروز روزي است كه ملت بزرگ ايران تصميم دارد فرمان تاريخي رهبري را براي مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، و تحقق گفتمان پيشرفت و عدالت عملي كرده و حماسه ديگري بيافريند.

 

آقاي هاشمي ما به عنوان جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي مطالب زيادي پيرامون نامه شما داريم كه به بعد موكول مي‌كنيم. ولي خاطرنشان ساخته كه آمادگي داريم در هر كجا و هر زماني كه لازم بدانيد در مورد رفتار و عملكرد نزديكان شما خصوصاً آن فرد هتاكي كه بيان و رفتارش شهره خاص و عام است، به مناظره پردازيم. تا معلوم شود اين نزديكان شما هستند كه با اعمالشان موجبات تضعيف و تخريب شما را فراهم مي‌كنند و لازم نيست به دنبال دليل وضعيت خويش از بيرون بستگانتان باشيد.

 

والعاقبة للمتقين

 

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي