برخي از خانواده‌ متهمان و شاكيان، متهمان و شكاتي كه در حادثه‌ تاسوكي مجروح شده بودند، حضور داشتند.

دادستان زاهدان از صدور احكام «عبدالحميد ريگي» و 12 نفر از اعضاي گروهك تروريستي جندالله خبر داد و گفت: پرونده‌ اين متهمان در مرحله‌ فرجام‌خواهي است.

 

محمد مرزيه در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح اين پرونده، اظهار كرد: آخرين جلسه رسيدگي به پرونده «عبدالحميد ريگي» و 12 نفر از اعضاي گروهك تروريستي جندالله پنجم تير ماه سال جاري برگزار شد.

 

دادستان زاهدان افزود: 12 نفر از متهماني كه به اتهامات آن‌ها در اين جلسه رسيدگي شد در سال 86 با راهبندان در جاده چابهار- نوبنديان با مسووليت عبدالحميد ريگي تعدادي از مسافران را گروگان گرفته و تعدادي را مورد شكنجه قرارداده وبعد از سرقت اموال آنها، خودروهايشان را آتش زده‌اند و گروگان‌ها را به پاكستان منتقل كرده بودند و پليس پاكستان بعد از بازداشت آنها ، عبدالحميد در سال 86 و 12 متهم ديگر در اواخر سال گذشته به ايران مسترد كرده است.

 

وي در ادامه افزود: در اين جلسه‌ نيمه علني دادگاه كه از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 15 به طول انجاميد معاون دادستان زاهدان به عنوان مدعي‌العموم و كسي كه از كيفرخواست دفاع مي‌كند، وكلاي مدافع متهمان، برخي از خانواده‌ متهمان و شاكيان، متهمان و شكاتي كه در حادثه‌ تاسوكي مجروح شده بودند، حضور داشتند.

 

دادستان زاهدان درباره‌ اتهامات اين متهمان افزود: اتهام آن‌ها مشاركت در حادثه‌ تاسوكي و دارزين بم، عضويت در گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي، ‌آدم‌ربايي و سرقت مسلحانه است.

 

وي با اشاره به اين‌كه اعضاي گروهك تروريستي جندالله در شعبه‌ ويژه‌ي دادگاه انقلاب سيستان و بلوچستان محاكمه و دادگاه ظرف مدت يك هفته آراي اين متهمان را صادر كرده است، گفت: با توجه به اتهامات اين متهمان مجازات در خور براي آن‌ها تعيين شده و بعد از فرجام‌خواهي با توجه به شرايط زمان و مكان راي صادره به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

پيش از اين نيز حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيم حميدي رييس دادگستري سيستان و بلوچستان درباره‌ دخالت اين افراد بازداشت شده در عمليات تروريستي مسجد علي ‌بن ‌ابي‌طالب(ع) به ايسنا گفته بود كه اين افراد دخالتي در آن عمليات تروريستي نداشتند و در زمان وقوع آن حادثه در بازداشت به سر مي‌بردند.