اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ورود امام به کشور و در آغاز دهه فجر در فرودگاه مهرآباد با استفاده ابزاری از برجام، آنرا تأمین خواسته مردم !!! در امتداد حذف دولت جنگ طلب قبلی!!! و انتخاب دولتی مدبر!!! دانسته چنین نتیجه گیری می کند که چون این شرایط مناسب را مردم رقم زده اند، پس همین مردم باید صلاحیت نمایندگان خود را تشخیص دهند و شورای نگهبان، صدا و سیما، ائمه جمعه، سپاه و تریبون داران مخالف دولت را فاقد صلاحیت قانونی و خاستگاه مردمی دانسته و ضمن تحریک افکار عمومی و تلاش برای القاء نارضایتی عمومی شاه بیت فتنه را چنین بر زبان می آورد:"امام نیز چنین شرایطی را داشت و با طاغوت زمان خود با همکاری ملت انقلاب را پیروز و طاغوت را بیرون کرد."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وی با اشاره به نقش مردم و امام در پیروزی انقلاب افزود: مردم با همدلی و وحدت به میدان آمدند و وارد خیابان‌ها شدند، از مساجد حرکت کردند و شعارهایی دادند؛ مردم با اعتماد و اکثریت قاطع در میدان‌های مبارزه حاضر شدند و در این شرایط که خداوند پیروزی حق را وعده داده است به مردم کمک کرد و این پیروزی محقق شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لازم است در اینجا به نکته ظریف قرآنی و تشابه شخصیتی و عملکردی امام راحل با حضرت موسی اشاره‌ای کنم.

هاشمی رفسنجانی گفت: حضرت موسی (ع) در دوره رژیم فرعون متولد شد زمانی که این رژیم فرزندان ذکور بنی‌اسرائیل را می‌کشت و فرزندان مونث را نگه می‌داشت، امام هم در شرایطی آمد که نزدیک به عصر پهلوی بود و پهلوی برنامه داشت، قرآن، محرم‌، امام حسین (ع) و عزاداری‌ها را حذف و جامعه را سکولار کند،امام خمینی (ره) در چنین شرایطی رشد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضرت موسی در آن شرایط آمد و در رود نیل غرق شد و به دست عمه فرعون از آب گرفته شد و خداوند محبت او را در دل فرعون قرار داد، حضرت موسی بزرگ شد و اولین اقدامش ضربه به طاغوت بود و بعد هم محکوم به اعدام شد و از سوی افراد خدا آگاه و مطلع شد که در خطر است. حدود 10 سال در بیرون از مصر در دامان یکی از انبیاء الهی رشد کرد و با دختر حضرت شعیب ازدواج کرد و به مصر برگشت و دوباره در کانون خطر قرار گرفت.

وی ادامه داد: امام نیز چنین شرایطی را داشت و با طاغوت زمان خود با همکاری ملت انقلاب را پیروز و طاغوت را بیرون کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا مردم به صورت هماهنگ به خیابان‌ها نیامدند نتوانستیم از شر رژیم پهلوی نجات یابیم، مردم انقلاب را پیروز کردند و شخص امام بالای سر همه مقدمات را فراهم کرد و مردم هم با اعتماد به امام با خیال راحت وارد میدان شدند.

وی افزود: پس از انقلاب دچار مشکلاتی شدیم که نقاط تفرقه ایجاد شد، کسانی که با هم بودند به تفرقه دچار شدند و اگر به این نقطه خوب و دقیق توجه کنیم دیگر نگران سرنوشت آینده نخواهیم بود و اگر تفرقه‌ها عمیق شود نباید منتظر تداوم انقلاب باشیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: در 12 سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم که بد تفرقه‌ای است، راه‌ها بسیار عوض شد و حتی روحانیونی که نقشی در انقلاب نداشتند در این تفرقه دست داشتند، کار به اختلاف کشیده شد؛ دوران سختی داشتیم، منزوی و تحریم شدیم و ثروت ما در شرایطی که نفت در اوج قیمت خود بود از زمین خارج شد و نمی‌دانیم به کجا رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوباره مقطعی دیگر پیش آمد و زمینه وحدت ملت ایران ایجاد شد و اکثریت راه خود را یافتند و خداوند راه مبارزه را پیش پای ما گذاشت و دوباره دل‌ها به راه واقعی برگشت.

وی با بیان اینکه داریم به نقطه تعادل در منطقه دست می‌یابیم گفت: پس از جنگ تحمیلی به نقطه تعادل رسیدیم و سال‌ها پایداری داشتیم اما این نقطه تعادل به هم خورد و دوباره به آن نقطه نزدیک شدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برجام اشاره کرد و افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد که 6 قدرت جهانی که پشتوانه 90 درصد کل قدرت دنیا را دارند مقابل تیم مذاکره کننده ما که فقط حرف حق می‌زد و حربه دیگری نداشت قرار بگیرند و مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه همه دنیا به صلح‌جویی و آرامش‌طلبی ملت ما اعتقاد پیدا کردند گفت: ما می‌توانستیم همان روزهای جنگ تحمیلی بمب اتم بسازیم اما نساختیم حتی می‌توانستیم در جنگ عراق و کویت انتقام بگیریم اما وارد این مباحث نشدیم و به سازندگی پرداختیم و همه به صلح‌جویی ملت ایران پی بردند.

وی به نظریات مختلف در مورد برجام اشاره کرد و گفت: همه فهمیدند که منزوی بودن ایران به ناامنی منطقه می‌انجامد و نتیجه همان است که امروز در سوریه، افغانستان، پاکستان غائله تمام نشده و به تونس و نیجریه هم سرایت کرده است.

هاشمی رفسنجانی به تحریم‌های دهه اخیر کشور اشاره کرد و گفت: امروز توانستیم تحریم‌ها را رفع کنیم!!! و دنیا هم قبول کرد که مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه ایران ملت هوشیار و با تجربه‌ای دارد مدعی شد عده‌ای می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس. در حالی که اینها چیزی نمی‌دانند؛ ما بدون آنکه هزینه کنیم امکاناتی فراهم کردیم تا ترابری هوایی که تاخیر داشت، فرسوده بود و در بسیاری از مراکز دنیا جایی برای فرود نداشت با یک تصمیم و هزینه سرمایه‌گذاران خارجی نوسازی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما چهارراه ترانزیتی دنیا در زمین و هوا هستیم، گفت: همه دنیا امروز مایل به تعامل با ایران هستند.

وی افزود: این شرایط مناسب را مردم خلق کردند، مردمی که آگاه شدند و پای صندوق‌های رأی رفتند و دولتی که می‌توانست خطر آوردن جنگ بر سر کشور را اجرا کند، عوض کردند و دولتی مدبر بر سر کار آمد.

هاشمی رفسنجانی به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی که مردم نمی‌خواهند کسی هم نمی‌تواند باشد و این یک اصل اجتماعی روشن است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: لازم بود صلاحیت‌ها قبل از ثبت‌نام و آن هم در قالب نگرش‌های سیاسی بررسی شود نه اینکه اول بدون در نظر گرفتن صلاحیت واقعی اسم نویسی کنیم و سپس دنبال احراز صلاحیت باشیم.

وی افزود: باید اجازه داد مردم انتخاب کنند افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کند و اگر اشتباه کند خودشان جبران می‌کند.

وی افزود: امیدواریم نقطه تعادلی که با تیم مذاکره کننده و دولت و با حمایت رهبری ایجاد شده است پایداری دایم داشته باشد.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/XSgRz