حسن عباسی دوشنبه شب در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان افزود: با گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی و ۹ دولت، آرام آرام بلوغ سیاسی در جامعه شکل گرفته است.


 وی اظهار داشت: مردم حداقل یک‌بار در سال پای صندوق‌های رای می‌روند و با توجه به حساسیت جمهوری باید با نگاه به دقیق و جامع انتخاب را انجام دهند.

عباسی با اشاره حرکت دانشجویی و زنجیره‌ای انسانی آنان در جوار حصار‌های مرکز تحقیقیات سوخت هسته‌ای ایران (UCF) اصفهان تصریح کرد: زمانی‌ که این دانشجویان این چنین عملکردی داشتند نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی دم از احتیاج نداشتن ایران به انرژی هسته‌ای می‌زد.

عباسی با تاکید بر اینکه امثال کردان در دولت‌های گذشته در رده‌های بالاتری بوده‌اند، اظهار داشت: بروید ببینید چه کسی در دانشگاه اصفهان قبل از انقلاب دانشجوی فلسفه بود و بعد از آن به هامبورگ رفت و در کنار شهید بهشتی فعالیت کرد و زمانی‌که بازگشت با عنوان دکتر رئیس موسسه کیهان شد، بعد از آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی افزود: در تمام‌ مصاحبه‌ها از سال ۵۸ تا ۸۶ با عنوان دکتر خاتمی بوده است، بله آقای خاتمی همان دانشجوی فلسفه است.

عباسی با تاکید بر جرات مناظره نداشتن افراد حاضر در جناح اصلاحات اظهار داشت: حاضرم با هرکسی که از جناح اصلاحات است مناظره کنم، اما بدانید بزرگان جریان اصلاحات حدود ۴۰۰ مناظره با من داشتند و فیلم‌های آن نیز موجود است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز به مناظره خود با محسن آرمین در دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: محسن آرمین با بنده در دانشگاه شهید بهشتی مناظره داشت، اگر دوستان اصلاح طلب از آن مناظره خشنود می‌شوند بفرمایند تا دوباره با ایشان مناظره کنم.

وی با اشاره به شبکه تلویزیونی صدای آمریکا و برخی دانشجویان فریب خورده و افراطی در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان افراطی جریان اصلاحات الان در لوس‌آنجلس نشستند و به جمهوری اسلامی فحاشی می‌کنند، نمونه بارز این افراد علی افشاری است.

عباسی با اشاره به هوچی‌گری‌ها در زمان دولت اصلاحات تصریح کرد: یک جریانی با شانتاژ هشت سال کشور را دست گرفت و امروز دوباره قصد دارد با شانتاژ کشور را دست بگیرد ولی بدانید با هوچی‌گری کشور را نمی‌شود اداره کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان حامی میرحسین موسوی در زمینه مقایسه وضعیت کنونی اقتصاد ایران و آمریکا در جهان تصریح کرد: امروز بهترین و با ثبات‌ترین نظام مالی و بورس را در دنیا را کشور ما دارد و آمریکا با ورشکستگی ۶۲ بانک به طور کلی وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد و این درحالیست که اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این آرزوی همه سرمایه‌گذاری در دبی بود و امروز می‌بینیم ۸۰۰ میلیارد دلار فرار سرمایه در آنجا به وجود آمده است، کسی که می‌گوید رتبه ایران ۵۴ درصد تنزل داشته‌ چشمش را به روی حقایق بسته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در خصوص برنامه‌های دانشگاهی خود اظهار داشت: بنده ۴۹ ماه از زمان دولت قبلی خانه‌نشین هستم و امروز هم در اینجا حضور ندارم برای حمایت از احمدی‌نژاد، امروز یک خط در میان برنامه‌های من در دانشگاه‌ها به هم می‌خورد، در دانشگاه آزاد اهواز به دستور عالی‌ترین مقاماتشان برنامه من منحل شد.

عباسی در پاسخ به اهانت یکی از حاضران حامی میرحسین موسوی به بسیج تصریح کرد: بسیجیان همیشه در صحنه هستند، جلوی قوه قضاییه جمع می‌شوند و ضرب و شتم می‌شوند اما دست از آرمان خود برنمی‌دارند.

وی سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد را تایید کرد و اظهار داشت: در چهار سال احمدی‌نژاد دو جنگ رخ داد که پیروز آن به گفته خود غربی‌ها، ایران بود، این دو جنگ در لبنان و در فلسطین اتفاف افتاد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز افزود: اما در برابر این چهار سال احمدی‌نژاد، در طول هشت سال دولت اصلاحات جنگ‌های افغانستان و عراق منجر به محاصره شدن ایران شد.

حسن عباسی با اشاره به ضریب امنیتی ایران تصریح کرد: در ابعاد موفقیت سیاست خارجی دولت نهم غیر از رفتن به فضا و جریانات هسته‌ای، تهدید به حداقل رسید و ایران بالاترین ضریب امنیتی را دارد.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون خلیج فارس و دریای عمان گفت: بحث دریای عمان موضوعیتی ندارد چرا که دریای ایران است و بعد از آن دریای عربی وجود نداشته و باید به اسم سابق خود یعنی دریای کوروش برگردد.

عباسی به افتخارات دولت اصلاحات اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره اصلاحات هر روز شبهه مطرح کردند و جایزه از دست آمریکایی‌ها گرفتن جز افتخارات دولت اصلاحات است.

وی در ادامه و در راستای صحبت‌های رحیم مشایی در دولت نهم تصریح کرد: مثل مشایی در دولت اصلاحات نیز بودند، کسانی مانند پیرموذن، اکبر گنجی و محسن سازگارا که خاک ایران را در دولت اصلاحات توبره بردند، آنانی که در حلقه کیان جمهوری اسلامی را زیر سئوال بردند کجای دنیا هستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز به جریانات براندازی در دوره اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت:‌ لیست ۲۵۰ نفری که از دفتر خاتمی حقوق می‌گرفتند و قصد براندازی داشتند را منتشر خواهم کرد.

وی تصریح کرد: آقای میرحسین موسوی‌ تکلیف خود را با این جریانی که ۲۵۰ نفر آنان جاسوس بیگانگان هستند باید روشن کند.