جهان امروز نیازمند یک نظم جدیدی است. اگر در این راستا غفلت و یا کوتاهی صورت گیرد بدون تردید نظام سرمایه داری شکست خورده با چهره جدیدی به فعالیت های خود علیه ملت ها ادامه خواهد داد.

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان عصر یکشنبه با دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر احمدی نژاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رییس جمهوری پاکستان در تهران، روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان را روابطی دوستانه توصیف کرد.
در این دیدار طرفین درباره مسایل مختلف فی مابین دو کشور ایران و پاکستان اعم از مسایل منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
رییس جمهوری سابق کشورمان در این دیدار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به رییس جمهوری پاکستان، برای دولت و ملت این کشور آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت کرد.
آصف علی زرداری نیز در این دیدار خواهان گسترش مناسبات میان این دو کشور به ویژه در مقوله علمی شد.
 

دکتر احمدی نژاد در دیدار معاون رییس جمهوری کوبا:
همگرایی در آمریکای لاتین جغرافیای سیاسی دنیا را تغییر خواهد داد

 دکتر «محمود احمدی نژاد» همچنین در دیدار معاون رییس جمهوری کوبا در مورد مسایل مختلف با یکدیگر گفت و گو و در باره مسایل مورد علاقه دو طرف تبادل نظر کردند.
احمدی نژاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون رییس جمهوری کوبا در تهران، روابط جمهوری اسلامی ایران و کوبا را روابطی مستحکم و دوستانه توصیف کرد.
وی اظهارداشت: خوشبختانه دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و کوبا در تمامی مسایل اعم از مسایل بین المللی و منطقه ای بسیار به یکدیگر نزدیک است.
رییس جمهوری سابق با بیان این که روابط کشورمان با کوبا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز یک روابط حسنه و دوستانه بوده است خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر نیز روابط میان این دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یافته است.
احمدی نژاد با اشاره به سفرهای خود به این کشور یادآور شد: در زمان ریاست جمهوری دو سفر یکی برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد و دیگری به منظور انجام مذاکرات دو جانبه به کوبا سفر داشته ام و خاطرات بسیار خوبی از این دو سفر در ذهن دارم.
وی در ادامه اظهارداشت: برای مدیریت در عرصه های بین المللی و دفاع از حقوق ملت ها باید این روابط میان کشورهای دوست و برادر بیش از پیش توسعه یابد.
رییس جمهوری سابق با ابراز امیدواری از توسعه بیش از پیش مناسبات میان این دو کشور گفت: امیدواریم در آینده این مناسبات در چهارچوب جنبش غیرمتعهد و حتی فراتر از آن گسترش یابد.
احمدی نژاد با تاکید بر این که باید ظرفیت های جنبش غیرمتعهدها نسبت به گذشته بیش از پیش فعال شود تصریح کرد: در همین راستا نیز باید اقدامات جدیدی به نفع حقوق ملت های جهان صورت بگیرد.

** جهان امروز نیازمند یک نظم جدید است
رییس جمهوری سابق ایران با تاکید بر این که جهان امروز نیازمند یک نظم جدیدی است خاطرنشان کرد: بدون تردید با کمک همه ملت های دوست و همچنین کشورهای آمریکای لاتین می توانیم نظم جدیدی را به دنیا معرفی کنیم و معتقدم که در این راستا بسیاری از ملت های جهان با ما همکاری خواهند کرد.
احمدی نژاد ادامه داد: اگر در این راستا غفلت و یا کوتاهی صورت گیرد بدون تردید نظام سرمایه داری شکست خورده با چهره جدیدی به فعالیت های خود علیه ملت ها ادامه خواهد داد.
رییس جمهوری سابق در ادامه این گفت و گو اظهارامیدواری کرد که انشاالله روابط دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا در موضوعات مختلف به ویژه در زمینه مناسبات اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.
معاون رییس جمهوری کوبا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های دکتر محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش از این کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوران ریاست جمهوری شما شاهد گسترش روابط میان این دو کشور بوده ایم ودر این هشت سال روابط بسیار مستحکمی شکل گرفته است و امیدواریم در دولت یازدهم نیز این مناسبات همچنان رو به گسترش باشد.
وی با اشاره به سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای آمریکای لاتین و منطقه اظهارداشت: آمریکایی ها هدفشان بر این است که از اتحادی که میان کشورهای آمریکای لاتین برقرار است جلوگیری کنند.
وی با اشاره به نقش مرحوم «هوگو چاوز» رییس جمهوری فقید ونزوئلا که اقدامات بسیار سازنده ای را در راستای اتحاد میان کشورهای آمریکای لاتین انجام داد گفت: خوشبختانه مرحوم چاوز در زمانی که در قید حیات بود، اقدامات موثری را در راستای تحکم وحدت میان دولت و ملت های آمریکای لاتین انجام داد و اکنون نیز رییس جمهوری فعلی این کشور همچنان به صورت مستقل و براساس نظرات مرحوم چاوز عمل می کند.
معاون رییس جمهوری کوبا با اشاره به بحران های سیاسی و اقتصادی در آمریکا و اتحادیه اروپا یادآور شد: آمریکا و اتحادیه اروپا خیلی تلاش کردند تا علیه جمهوری اسلامی ایران با اعمال تحریم ها اقداماتی را در راستای تامین منافع خود انجام دهند اما خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران مانع از ترفندهای غرب شد و این که آنها تا کنون نتوانسته و نمی توانند مانع رشد و توسعه کشورها باشند.
وی تاکید کرد: به رغم این کارشکنی ها علیه گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها این نکته قابل تامل است که کشورها خواهان گسترش روابط میان کشورهای دوست و برادر خود هستند و بنابراین ما نیز خواهان تحکیم بیش از پیش روابط میان کوبا و جمهوری اسلامی ایران هستیم.
معاون رییس جمهوری کوبا خطاب به رییس جمهور سابق گفت: دولت و ملت این کشور هر زمان که شما قصد سفر به این کشور را داشته باشید مورد استقبال قرار خواهید گرفت و از همین حالا شما به این کشور دعوت شده اید.
رییس جمهوری سابق نیز در ادامه خطاب به معاون رییس جمهوری کوبا ضمن تشکر و قدردانی از دولت و ملت این کشور خاطرنشان کرد: خوشحالیم که امروزه در آمریکای لاتین شاهد همگرایی هستیم که این یک رویداد بسیار ارزشمند است.
احمدی ن‍‍ژاد با یادآوری این که پیشتاز این همگرایی مرحوم هوگو چاوز رییس جمهوری فقید ونزوئلا بود تصریح کرد: اندیشه های انقلابی در بین ملت های آمریکای لاتین روز به روز در حال گسترش است و امیدواریم هر روز این اندیشه ها در حال گسترش باشد تا به زودی این روند به یک اتحاد کامل بینجامد.
احمدی نژاد ادامه داد: این همگرایی بدون تردید دنیا را عوض خواهد کرد و از سویی این به نفع همه ملت های جهان و همچنین برای تامین اهداف نظم سیاسی جهان موثر واقع خواهد شد.
رییس جمهوری سابق با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران نیز از این همگرایی حمایت خواهد کرد تا به سرعت و به طور کامل شکل بگیرد گفت: در خاورمیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال نظم جدیدی هستند و سعی دارند تا با دخالت در تحولات ثبات کشورهای منطقه را برهم زنند اما به لطف خدا این توطئه ها خنثی خواهد شد.
رییس جمهوری سابق اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که این اقدامات آمریکا و متحدانش علیه کشورهای منطقه جزء آخرین تلاش های نظام سلطه است چرا که آنها اکنون در بن بست حرکت می کنند و فلسفه وجودی آنها از بین رفته است و تلاش آنها جزء نابودی جامعه بشری چیز دیگری به دنبال ندارد.
احمدی ن‍ژاد تصریح کرد: آینده متعلق به ملت های آزاده جهان است و ما نیز در کنار این ملت ها آینده جهان را خواهیم ساخت.


 دکتر احمدی نژاد در دیدار معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه:
روابط میان ایران و نیکاراگوئه بسیار عمیق و برادرانه است

 رییس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه بسیار عمیق و برادرانه است و انشاالله این مناسبات در آینده نزدیک بیش از پیش توسعه یابد.
دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه یکشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه در مورد مسایل مختلف با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کردند.
احمدی نژاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه در کشورمان، ارتباط میان دو کشور را بسیار عمیق توصیف کرد.
رییس جمهوری سابق کشورمان با یادآوری سفرهای خود به این کشور خاطرنشان کرد: در هر دو سفری که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری نیکاراگوئه داشتم، شاهد اجتماع عظیمی از مردم این کشور بودم که این بیانگر آن است که دولت نیکاراگوئه دولتی بسیار محبوب است که با اتکا به مردم کارهای بزرگی انجام داده است.
احمدی نژاد ضمن ابراز امیدواری از این که دوستی دو ملت در آینده نیز بیش از پیش ادامه یابد، برای دولت و ملت نیکاراگوئه از خداوند متعال توفیق روز افزون را مسئلت کرد.
معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه نیز در این دیدار با اهدای پیام سلام دولت و ملت این کشور به دکتر احمدی نژاد، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور به صورت متقابل در تمامی زمینه ها توسعه یابد.
وی افزود: نیکاراگوئه همچنین خواستار گسترش مناسبات اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم که این پیوندهای دوستی و برادری بین دو کشور بیش از گذشته تحکیم یابد.

 

نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر با دکتر احمدی نژاد دیدار کرد
 نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر عصر امروز یکشنبه با دکتر محمود احمدی ن‍ژاد رییس جمهوری سابق ایران دیدار و گفت و گو کرد.
احمدی نژاد و نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر در این دیدار در مورد آخرین تحولات در روابط دو کشور و مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
احمدی نژاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران، روابط جمهوری اسلامی ایران و نیجر را عمیق و دوستانه توصیف کرد.
وی با اشاره به سفرهای خود به این کشور آفریقایی یادآور شد: در سفری که به منظور انجام مذاکرات رسمی دوجانبه به نیجر داشتم خاطرات بسیار شیرین و ماندگاری در ذهنم دارم.
رییس جمهوری سابق کشورمان ضمن ابراز امیدواری از افتتاح هرچه سریعتر سفارت نیجر در تهران، گفت: امیدوارم با این اقدام روابط دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش توسعه یابد و مناسبات بسیار خوبی فی مابین ایران و نیجر برقرار شود.
احمدی نژاد گفت: امیدوارم با افتتاح سفارت نیجر در جمهوری اسلامی ایران شرایطی فراهم شود که در آینده شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف از جمله در بخش اقتصادی و استفاده از مهندسین ایرانی در پروژه های فنی مهندسی در نیجر باشیم.
رییس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران در پایان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای دولت و ملت این کشور را از خداوند متعال مسئلت کرد.
نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های دکتر احمدی نژاد از نیجر در دوران ریاست جمهوری اش خاطرنشان کرد: دولت و ملت نیجر خاطره خوبی از حضور شما در این کشور به یاد دارند.
وی در این دیدار با اشاره به این که رییس جمهوری نیجر به دلیل سالگرد استقلال این کشور نتوانست به ایران سفر کند، گفت: به همین علت نیز این وظیفه را به من سپرد که برای عرض ادب و احترام خدمت شما برسم.
نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر با توصیف این که جمهوری اسلامی ایران مردمان بسیار خوبی دارد، گفت: امیدواریم که انقلاب اسلامی ایران روز به روز شاهد موفقیت ها در تمامی عرصه ها باشد.
وی با اشاره به این که کشور نیجر این آمادگی را دارد که سفارت خود را در تهران دایر کند گفت: این اقدام نیز یکی از نتایج سفر شما به کشورمان بوده است و من نیز طی ملاقاتی که با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتم در این دیدار بر گشایش این سفارتخانه در تهران ابراز امیدواری کرد.
نماینده ویژه رییس جمهوری نیجر خاطرنشان کرد: افتتاح سفارت نیجر در جمهوری اسلامی ایران منجر به توسعه و گسترش مناسبات میان این دو کشور در زمینه های مختلف خواهد شد.
وی نیز در پایان برای دکتر احمدی نژاد، دولت و ملت ایران آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون از خداوند متعال را مسئلت کرد.