«فقط در دو روز مانده به انتخابات ايران، 18هزار پيام با موضوع تقلب و ضرورت اعتراض به آن در سرويس اينترنتي تويتر (Twitter) منتشر شد كه بعدها مشخص شد اين پيام ها از سوي كاربران اسرائيلي ارسال شده است.»

محمدحسنين هيكل روزنامه نگار و تحليل گر مصري با بيان اين مطلب اظهار داشت: اسرائيل با سقوط رژيم پهلوي هم پيمان استراتژيك خود را در منطقه از دست داد و اكنون به دنبال بازيابي نفوذ خود در ايران است.وي در گفت وگو با الجزيره تصريح كرد: ناآرامي هاي بعد از انتخابات، هيچ تهديدي براي جمهوري اسلامي ايران نيست. اين نظام، يكپارچه و منسجم است.

حسنين هيكل با بيان اينكه انكار دخالت بيگانگان در ناآرامي هاي ايران مشكل است و نمي توان اين دخالت را ناديده انگاشت، تصريح كرد: ايران به گونه اي كه انتظار نمي رفت مورد هدف و حمله قرار گرفت. اين انديشمند مصري از تحركات عليه ايران در قبل و بعد از انتخابات به عنوان «جنگ بدون مرز» ياد كرد و گفت: هزاران سايت اينترنتي در روزهاي قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران فعال شدند و دست اندركاران اين سايت ها براي دستپاچه كردن نظام ايران و تحريك مردم به ابراز خشم از نتايج انتخابات اقدام كردند و منبع بسياري از اين سايت ها اسرائيل بود. سياست آمريكا تغيير نظام در ايران است و بدين منظور كنگره آمريكا 400ميليون دلار اختصاص داد.

وي گفت: سياست آمريكا در دوره اوباما نسبت به دوره بوش هيچ تغييري نكرده است. در همين مدت كمي كه اوباما دولت جديد آمريكا را تشكيل داده، 5 قانون بر ضد ايران در زمينه تحريم هاي اقتصادي به تصويب رسيده تا عرصه را بر اين كشور تنگ كند. اين تحريم ها در ماههاي آوريل و مه كه منتهي به انتخابات رياست جمهوري ايران بود تشديد شد.

 

كارمندان سفارت انگليس دستگير شدند صداي آمريكا درآمد! ابراز نگراني وزير خارجه آمريكا از بازداشت تعدادي از كارمندان ايراني سفارت انگليس، گمانه قبلي را مبني بر اينكه سفارتخانه مذكور به نيابت از سازمان جاسوسي آمريكا پيگير پروژه آشوب در ايران بوده تقويت كرد.

هيلاري كلينتون در جمع خبرنگاران، بازداشت كارمندان سفارت انگليس را كه در صحنه هاي ايجاد آشوب دستگير شده و اسناد تخلفات آنها موجود است، «آزار آنان» توصيف كرد و گفت: ما آزار ديپلمات ها ]!؟[ را تأسف بار مي دانيم و اين اقدام را محكوم مي كنيم. ما همچنان حمايت خود را از انگليس براي آزادي آنها اعلام مي كنيم.» چند تن از اين كاركنان همچنان در بازداشت نيروهاي امنيتي به سر مي برند.

كلينتون همچنين با ابراز ناخرسندي از بازشماري آراي صندوق ها و تاييد انتخابات رياست جمهوري ايران سخناني را گفت كه نشانه تمايل آمريكا به ادامه دادن روند تشنج و تنش در ايران است. وزير خارجه آمريكا گفت: «بازشماري آرا نقشي در فرو نشاندن تنش ها و بي اعتمادي ها نخواهد داشت. روند انجام انتخابات بدبيني بزرگ اجتماعي ايجاد كرده است. البته اين يك موضوع داخلي است.» وي افزود: «ما نظاره گر تحولات باقي خواهيم ماند و مطابق منافع ملي آمريكا عمل خواهيم كرد. ما از آزادي و شنيده شدن صداي مردم دفاع مي كنيم و براي مشاهده نتيجه اين روند بايد در انتظار بود. هميشه همين گونه بوده است. هميشه ارزش ها، اهداف و منافع ايالات متحده آمريكا مدنظر بوده است. ما هر چه در توان داريم براي ممانعت از تبديل شدن ايران به قدرتي با سلاح هاي هسته اي به عمل خواهيم آورد.ما نظاره گر تحولات خواهيم بود و مطابق با آنچه كه پيش بيايد عمل خواهيم كرد.»

نبايد بهانه دست دشمنان بدهيم

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اخیر گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان بهانه‌ای برای متحد شدن علیه ما پیدا کنند. وي درديدار هيأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این گونه مسائل اجتماعی سعه صدر و گذشت بسیار حائز اهمیت است و همه باید در این جهت بکوشیم. وي گفت: من توصیه‌هایی را به همه طرف‌ها نموده ام که امیدوارم با عنایت الهی مؤثر واقع شود.