موشک‌های بالستیک ایران از بُرد ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر هستند که بعد از «قیام» که بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر دارد، نوبت به موشک‌های اسرائیل زن ایران می رسد که از مرکز می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد. پیروز با اشاره به این که موشک های ما توانایی بمباران سرزمین های اشغالی مثل یک قالیچه را دارد تصریح کرد: ما اگر ۱۰۰ موشک بزنیم مانند این است که صد تن TNT زدیم.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در مستند «۷ دقیقه تا تلاویو» که چهارشنبه شب گذشته(21 مهرماه 1393) و به مدت 51 دقیقه از شبکه یک سیما پخش شد، توانمندی موشکی جمهوری اسلامی و یادبود زحمات شهید طهرانی‌مقدم و چگونگی مقابله با رژیم اشغالگر قدس مورد بررسی قرار گرفت.

در این مستند، «بیژن پیروز» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت آمریکا و بمباران هوایی نیروی هوایی این کشور ضد کشورهایی که به آنها ظنین دارند مثل سودان و سوریه اظهار داشت: آمریکا عمدتا به علت ارتباط با تروریسم یا مقابله با تلاش برای کمک به تروریسم بمباران هوایی انجام می دهد که نمونه ای از آن در سال ۲۰۱۲ انجام شد.

وی با اشاره به این که مردم مظلوم غزه در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت می کنند و رژیم صهیونیستی مردم را به خاک و خون می کشد و با بمباران و خراب کردن تونل ها حق آن ها را ضایع می کند تصریح کرد: آیا تاکنون در رسانه‌ها مطرح شده که در این ۲ هزار شهید فلسطینی فردی شهید شده و این در فضای رسانه‌ای غربی ها اصلاً مهم نیست.

دانلود لینک مستقیم فیلم با کیفیت بالا و حجم 116 مگابایت


دانلود لینک مستقیم فیلم با کیفیت متوسط و حجم 58 مگابایت


*مهمترین برنامه ضدّموشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه باید به کمک فرهنگ جنگ در مقابل دشمن ایستاد تأکید کرد: این فرهنگ همان فرهنگی است که در جنگ خودمان آن را تجربه کردیم.

پیروز با اشاره به اینکه توان ضدّموشکی هر کشور بازدارندگی ایجاد می کند، اظهار داشت: مهمترین برنامه ضدّموشکی این است که طرف مقابل فکر کند که حمله به او غیرممکن است.

وی با اشاره به اهمیت توان موشکی در بازدارندگی تأکید کرد: اگر صهیونیست‌ها اقدامی کنند با توجه به توانایی موشکی ایران آنقدر موشک به سمت‌شان شلیک می کنیم که کل شهرتان را نابود می کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: وقتی تکنولوژی داشته باشی می توان به هدف برسی و این بسیار مهم است و کشوری که ماهواره در مدار قرار می دهد عملا از تکنولوژی موشکی برخوردار است و صهیونیست ها با جنگ روانی به دنبال ایجاد شبهه برای کشورهای اروپایی هستند.

پیروز با اشاره به این که موشک های ما توانایی بمباران سرزمین های اشغالی مثل یک قالیچه را دارد تصریح کرد: ما اگر ۱۰۰ موشک بزنیم مانند این است که صد تن TNT زدیم.

وی اظهارداشت: استراتژی نظامی ایران با موشک شروع نشده و با موشک تمام نمی شود بلکه با مردم که خود نشان دادند مقاومت می کنند،شروع شده و اگر جنگی شروع بشود تمام کردنش در دست دشمن نیست.

مهدی بختیاری کارشناس حوزه دفاعی در ادامه مستند «۷ دقیقه تا تلاویو»، با اشاره به اهمیت و ضرورت مقاومت فلسطینی ها در برابر ظلم صهیونیست‌ها اظهارداشت: کارشناسان غربی و صهیونیستی معتقدند فلسطینی ها به این خاطر عملیات استشهادی انجام می دهند؛ چون چاره دیگری ندارند و عملیات استشهادی نیاز به بمب و فرد دارد اما شلیک موشک نیاز به این موارد ندارد و لذا از یک شهر به شهر دیگر می تواند شلیک شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات جمهوری اسلامی ایران دشمن دچار غافلگیری شده است، تصریح کرد: وقتی تعدادی موشک بالستیک شلیک می شود، سامانه موشک گنبد آهنین تعدادی را هدف قرار می دهد و تعدادی هم عبور می کنند و در مورد موشک بالستیک توانایی انبوه داریم و این توانایی بسیار سودمند است.

*«سجیل» ظرف ۷ دقیقه سرزمین های اشغالی را هدف قرار می دهد

کارشناس حوزه دفاعی با اشاره به ویژگی های مهم موشک «سجیل» اضافه کرد: این موشک ۷۰۰ کیلوگرم وزن سرجنگی و سرعت بالایی دارد،بنابراین هدفگیری پدافندی آن بسیار سخت خواهد بود؛زیرا سرعتی معادل ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰ دقیقه و به اذعان صهیونیست ها در مدت ۷ دقیقه می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به دست بالای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: آنها قدرت ایران را پذیرفته اند و لذا می دانند با حمله نمی توان کاری از پیش برد و به دنبال این هستند که در مذاکرات ایران خود در مورد موشک‌هایش تصمیم بگیرد.

بختیاری با اشاره به آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی و سرزمین های اشغالی از موشک‌های بالستیک ایران تصریح کرد: موشک‌های بالستیک ایران از بُرد ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر هستند که بعد از «قیام» که بُردی معادل ۸۰۰ کیلومتر دارند، نوبت به موشک‌های اسرائیل زن ایران می رسد که از مرکز می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.

*راکت‌های ۱۰۰ دلاری سامانه گنبد آهنین را به چالش کشید

در ادامه مستند «۷ دقیقه تا تلاویو»، مهندس نوید مقصودی پژوهشگر هوا فضا گفت: سیستم گنبد آهنین در سال ۲۰۱۱ عملیاتی شده و آمریکا بیش از ۹۰۰ میلیون دلار به آن کمک کرده و رهگیری هر موشکی که به سمت آن شلیک می شود ۲۰ هزار دلار هزینه داشته و لذا با یک راکت ۱۰۰ دلاری این سیستم را به چالش می کشیم.

وی افزود: آمریکا ۱۰ ناو هواپیمابر دارد که نشان اقتدار این کشور است و قطع‌کردن این ناوها سخت ولی شدنی هستند و اگر این اتفاق بیفتد ابهت‌ آن شکسته می شود.

این پژوهشگر هوا فضا با اشاره به اذعان یکی از سران صهیونیست در مورد توان موشک‌های بالستیک ایرانی اضافه کرد: وی گفته که موشک‌های ایرانی ۷ دقیقه از زمان شلیک تا برخورد زمان لازم دارند.

* شهید طهرانی‌مقدم به‌دنبال افزایش دقت موشک‌ها بود

در ادامه مستند «۷ دقیقه تا تلاویو» فرزند شهید حسن طهرانی‌مقدم با برشمردن ویژگی های پدرش گفت: شهید طهرانی‌مقدم می دانست که به‌دنبال چیست و اهدافش کاملاً مشخص بود و می خواست اسرائیل را نابود کند و آن را به صراحت هم اعلام می کرد.

وی با اشاره به تلاش مستمر شهید طهرانی‌مقدم در افزایش دقت موشک‌ها تصریح کرد: شهید طهرانی‌مقدم به‌دنبال افزایش دقّت موشک‌ها بود که اگر یک روز تهدیدات صهیونیست‌ها عملی شد، بتوان با آن مقابله کرد.

همسر شهید طهرانی‌مقدم نیز طی سخنانی در این مستند تلویزیونی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۱ رهبری تشریف آوردند و فرمودند که هر کسی که در لبنان در آرامش است، مدیون حاج حسن (شهید طهرانی‌مقدم) است.

در ادامه مستند «۷ دقیقه تا تلاویو»، برادر شهید طهرانی‌مقدم با اشاره به یادبودی از شهید و حاج رضوان (شهید عماد مغنیه) اظهار داشت: حاج حسن چندین سفر به لبنان داشت و در یکی از این سفرها من نیز همراه وی بودم.یک روز حاج حسن گفت می خواهم با حاج رضوان دیدار کنم و این دیدار انجام شد و یک صحنه تاریخی رقم خورد.

وی با اشاره به اهمیّت مسلح شدن حزب الله تصریح کرد: مسلح شدن حزب‌الله بهترین سلاحی است که باعث ایستادگی در مقابل دشمنان می گردد.

*از کریاچمونه تا ایالات را با موشک می زنیم

در ادامه مستند «۷ دقیقه تا تلاویو» اشاره‌ای به سخنان سیدحسن نصرالله شد که در آن دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: می خواهم چیزی بگویم که دوست بداند تا دشمن بترسد اگر دشمن تجاوز کند، چگونه هزاران موشک به سمتش فرود خواهد آمد و اگر در جنگ غزه گستره نبرد ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بود وسعت جنگ در جنگ آینده در کل فلسطین اشغالی از مرزهای لبنان تا دریای سرخ و از کریاچمونه تا بندر ایالات خواهد بود.

در ادامه این مستند گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری نیز آورده شده بود که ایشان فرمودند «مسأله فلسطین مسأله جغرافیا نیست و مسأله دل و عقیده و ایمان بوده و یک مسأله اسلامی است و وظیفه ماست که آنچه انجام می دهیم، جز وظایف ما بوده و امیدواریم خداوند توفیقی دهد تا در انجام وظایف‌مان موفق باشیم».

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه «ما آنجایی که دخالت کنیم صریح می گوییم»، اضافه کردند: نتیجه این مطرح کردن جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه بوده و بعد از این هر جا و هر ملّتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند از آنها پشتیبانی خواهیم کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: صهیونیست‌ها خود می دانند و اگر نمی دانند بدانند که اگر غلطی بکنند، جمهوری اسلامی تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

در پایان این مستند اشاره به جمله‌ای از شهید حسن طهرانی‌مقدم شد که وی با اشاره به مبارزه با دشمن و ایستادگی در برابر استکبار خاطرنشان کرده بود: «تا روز موعود منتظر نبرد می مانیم و دندان ها را می فشاریم و قلب دشمن را نشانه می گیریم».