امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر آقای صانعی اظهارات منتشره در رسانه‌ها که منتسب به اوست را واقعا گفته باشد و آن را تکذیب نکند از عدالت می‌افتد، تصریح کرد: آقای صانعی باید به سرعت پوزش بخواهد.

 

  آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با "شبکه ایران" اهانت بی‌سابقه شیخ یوسف صانعی از طلاب اصلاح‌طلب را موجب نگرانی علما خواند و افزود: اگر آقای صانعی چنین جمله‌ای را که در رسانه‌ها از او منتشر شده است، تکذیب نکند و بر آن اصرار بورزد از عدالت ساقط می‌شود.

 

وی خواستار عذرخواهی و جبران صانعی نسبت به اظهارت توهین‌آمیزش به رئیس‌جمهور مکتبی شد و گفت: این خود نوعی شهامت است که انسان به اشتباهاتش پی ببرد و به آن اعتراف کند.

 

امام جمعه موقت تهران با عنوان این مطلب که من معتقدم سخنان آقای صانعی از زبانش در رفته است، اظهار داشت: امیدواریم نظرات منتسب به ایشان دروغ باشد.

 

گفتنی است، صانعی که خود را "مرجع تقلید" می‌خواند، اخیرا در جمع تعدادی از روحانیون هم‌نظرش در گرگان، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس گفته، "در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو می‌بینه".