وزارت كشور در واكنش به ادعاهاي نماینده محسن رضایی برای پیگیری شكایات انتخاباتی، اسنادي را منتشر كرد كه نشان مي‌دهد ادعاهاي اين فرد خلاف واقعيت است.

 به گزارش رجانيوز، روز چهارشنبه پس از آنكه نامه انصراف محسن رضايي از پيگيري شكاياتش به شوراي نگهبان منتشر شد، دكتر كدخدايي سخنگو و معاون اين شورا درخصوص اين نامه تصريح كرد: به نظر ما حركت خوبي بود و آقاي رضايي وضعيت را درك كردند كه از اين جهت قابل قدرداني است اما نتايجي كه از بازشماري‌هاي صورت گرفته به‌دست آمد، نشان از افزايش ميزان آراي آقاي رضايي ندارد و در يكي دو مورد كاهش هم داشته است.

 

در واكنش به اين اظهارات، علي‌احمدي نماینده محسن رضایی برای پیگیری شكایات انتخاباتی ادعا كرد بازشماری آرا به دلیل همكاری نکردن شورای نگهبان و وزارت كشور، در هیچ یك از استان‌ها و حوزه‌های مورد توافق صورت نگرفته است. در استان كرمانشاه نیز كه بازشماری آغاز شده بود، به دلیل عدم دسترسی نمایندگان ما به همه كنترل‌های لازم و فرم‌های كلیدی 22،23،28و 29 این بازشماری در همان آغاز متوقف شده است؛ بنابراین، سخنان آقای كدخدایی و اطلاعیه ستاد انتخابات كشور، خلاف واقع بوده و تكذیب می‌شود.

 

وي حتي تهديد كرد كه اگر آقایان اظهارات خلاف واقع را تكذیب نكرده و به چنین سخنانی ادامه دهند، آنگاه مجبور خواهیم شد، مكاتبات با شورای نگهبان و دلایل و مستنداتی كه منجر به انصراف و پیگیری نکردن آقای رضایی از بازشماری آرا شده است، منتشر کنیم تا ملت شریف ایران در جریان حقایق این اقدام و رخدادهای پشت صحنه آن قرار گیرند.

 

اما وزارت كشور امروز در واكنش به ادعاي نماينده محسن رضايي اخيرا مبني بر اينكه بازشماري آرا در حوزه‌هاي مورد توافق صورت نگرفته است، تصوير صورتجلسه 5 حوزه ديگر را نيز منتشر کرد.

 

کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: همانطور که در صورت‌جلسات مشاهده مي‌شود، نمايندگان دکتر محسن رضايي در بازشماري آرا حضور داشته‌اند و صورتجلسات را امضا کرده اند. بديهي است که اگر صندوق‌هاي بازشماري شده مورد توافق دکتر محسن رضايي نبود، قاعدتاً نمايندگان ايشان نيز نبايد در بازشماري آرا حضور مي‌يافتند.

 

ستاد انتخابات در پايان اطلاعيه خود به تهديد نماينده رضايي نيز واكنش نشان داده و خاطر نشان کرده است: به هر حال علاوه بر اين صورتجلسات، در صورت نياز، در آينده صورتجلسات ديگر نيز که به امضاي نمايندگان دکتر محسن رضايي رسيده است براي استحضار ملت شريف ايران منتشر خواهد شد.

 

اما نكته قابل توجه اين است كه در حال حاضر خبر مربوط به ادعاي نماينده محسن رضايي از روي صفحه اول سايت تابناك ارگان اينترنتي وابسته به رضايي حذف شده است.