حسن عباسی سخنران محبوب جمع‌های دانشجویی، حدود 5 سال قبل در چنین روزهایی بود که سی‌دی‌های برخي سخنرانی‌های وی آرام آرام در میان مردم دست به دست شد و تأکید وی بر خوار کردن ملت ایران توسط دولت وقت و تیم اسبق مذاکره کننده هسته‌ای از عوامل مؤثر در ایجاد عطش برای روی کارآمدن دولتی عدالت‌محور و مقاوم در برابر زورگویی‌ها بود.

به گزارش رجانیوز، عباسی اما در طول این 4 سال با حفظ جلسات درس و سخنرانی‌های خود انتقاداتی نیز به دولت داشت اما گویا وی نیز مانند قاطبه اصولگرایان، فعلاً انتقاداتش را کنار گذاشته و برای بقاء گفتمانی که او نیز در بالندگی‌اش سهمی داشته، تمام قد به دفاع از احمدی‌نژاد آمده است.

بنا بر این گزارش، رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز در سالن سیدالشهداء(ع) میهمان وبلاگ‌نویسان جوانی حامی احمدی‌نژاد بود که سید مجتبی ثمره‌هاشمی رئیس ستاد مردمی حمایت از احمدی‌نژاد نیز سلام گرم رئیس‌جمهور را برایشان به همراه خود آورده بود.

در این نشست عباسی پس از تشریح فضای رسانه‌ای کشور و نوع عملیات هریک از طیف‌های رسانه‌ای به تعدادی از شبهات منتقدان پاسخ داد.

به گزارش برنا، رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز اظهار داشت: در جريان ادغام دو وزارتخانه جهاد و کشاورزي وقتي سال 79 رهبري ديداري از سپاه داشتند در سيما هم پخش شد که ايشان گلايه داشتند از حذف جهاد و بعدها هم رييس مجمع تشخيص گفت، جهاد را جوان مرگ کردند.

دکتر حسن عباسي در همايش وبلاگ نويسان حامي احمدي نژاد ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام فاطميه اظهار داشت: وبلاگ نويسي يک کار شخصي و فردي است، در واقع نسل جديدي از رسانه ها توسط اين ابزار در جهان ايجاد شده است.

وقتي صحبت از رسانه مي کنيم، 3 نکته اساسي مد نظر ماست، پيام گو، پيام و مخاطب.

وي افزود: به هر جهت وظيفه رسانه انتقال پيام به مخاطب است، اگر کار رسانه را در مناسبات اجتماعي مهندسي افکار عمومي تلقي کنيم، مهندسي افکار عمومي بخشي از قدرت نرم هر جامعه است و وظيفه قدرت نرم تصرف قلبها و ذهنهاست، که غربيها به عنوان نبردگاه قلبها و مغزها از آن ياد مي کنند.

رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز ادامه داد: اينکه چگونه مي شود قلبها و مغزها را تصرف کرد، همانطور که در حيطه فضاي اقتصادي در قدرت نيمه سخت بحث مي شود که چطور مي توانند بازارها را تصرف کنند يا در قدرت سخت بحث مي شود که ارتشها چگونه مي توانند سرزمينها را تصرف کنند، در قدرت نرم يا رسانه اي و فرهنگي بحث بر سر اين است که چطور ذهنها و قلبها را تصرف کنند.

وي تاکيد کرد: کار کرد رسانه، کارکرد قدرت نرم است و حوزه تخصصي آن تصرف قلبها و مغزها است، مهندسي افکار عمومي در واقع مهندسي اذهان عمومي است.

عباسي تصريح کرد: بحث ما امروز به خاطر قرار داشتن در فضاي انتخاباتي، صرفا مهندسي افکار عمومي نيست، بلکه اين است که مهندسي سياسي افکار عمومي توسط رسانه ها با چه قواعدي صورت مي گيرد.

وي تاکيد کرد: چون رقيبان ما در صحنه انتخابات از روشهاي مدرن استفاده مي کنند، من هم از رويکردهاي بومي استفاده نمي کنم و در اين فرصت کم سعي دارم بخشي از شيوه و روش رقباي انتخاباتي و تئوري بازي ها را مصداقي تشريح کنم.

عباسي تصريح کرد: در شيوه هاي مدرن زمين بازي به 2 قسمت تقسيم مي شود، اول اپوزيسيون، يعني کساني که بيرون از قدرت و دنبال کسب آن هستند و دوم پوزيسيون يعني کساني که در قدرت و دنبال حفظ آن هستند.

بنابراين گزارش وي افزود: هر کدام از اين 2 گروه در 4 محور رسانه اي فعاليت مي کنند که در مجموع 8 محور مي شود.

عباسي در تشريح محورهاي رسانه اي اپوزيسيون تصريح کرد: محور اول، نقد قدرت مستقر است که مصداق آن را اين روزها فراوان سراغ داريد، از پخش سيب زميني و غيره، دوم دفاع از عملکرد خودشان که در گذشته صاحب قدرت بوده اند، سوم اعلام برنامه هايي که در صورت بازگشت به قدرت انجام خواهند داد و چهارم نقد برنامه هاي قدرت مستقر که مي خواهد در آينده انجام دهد، مانند برخي برنامه هاي اقتصادي.

وي افزود: امروزه رسانه هاي اپوزيسيون 99 درصد به نقد قدرت مستقر پرداخته اند، يعني اصل کار اين رسانه در حال حاضر متمرکز روي نقد فعاليتهاي جاري دولت است.

عباسي در تشريح محورهاي حوزه رسانه پوزيسون (صاحب قدرت) اظهار داشت: محور اول، پاسخ به نقدهاي صورت گرفته از طرف مقابل است، دوم پرداختن به سابقه عملکرد منتقدين و ايجاد چالش در زمينه هاي مديريتي آنان، سوم اعلام برنامه هاي دوره بعدي و چهارم، نقد برنامه هاي جناح رقيب مي باشد.

عباسي تاکيد کرد: در حال حاضر عمده انرژي دولت در پاسخ به نقدها مصرف مي شود و مابقي آن را در محمورهاي بعدي استفاده خواهند کرد.

وي با اشاره به تعدادي از محورهاي نقد مطروحه از طرف اپوزيسيون به پاسخ هاي اين نقدها پرداخت و تصريح کرد: گفته شده چرا مسئله محو اسرائيل را مطرح کرده اند، در پاسخ مي گوييم محو اسرائيل از روي زمين از نکات کليدي فرمايشات امام راحل است که فرمودند يک غده سرطاني است و بايد از روي زمين محو شود.

عباسي افزود: شما اگر مدعي خط امام هستيد هر نوع نقدي به محو اسرائيل از روي زمين، نقد به ديدگاه حضرت امام است و مسئله ديگر اين است که مگر شوروي بدون جنگ نظامي از روي زمين محو نشد، شما چطور مدعي خط امام هستيد ولي برخلاف انديشه هاي امام صحبت مي کنيد.

وی با اشاره به مسائل مطرح در مورد ارتباط با امريکاي لاتين و اينکه گفته اند چراغي که به خانه رواست به مسجد حرام است، تاکيد کرد: متاسفانه برخي غرب را فقط آمريکا مي دانند و سياست خارجي را تعامل با مو بلوندهاي چشم آبي مي شمارند، يعني اگر کسي پوست تيره، موهاي مشکي، چشمهاي بادامي، دماغ پهن و کوفته داشت، اساساً غربي نيست، از طرفي مي گويند چرا از همسايه ها غافل شده ايد و به آمريکاي لاتين مي رويد، وقتي به اجلاس قطر مي رويم، مي گويند چرا رفتيد؟

عباسي ادامه داد: مسئله ديگري که مطرح مي کنند، انحلال سازمان مديريت است، اولاً اين سازمان منحل نشده بلکه تغيير شکل و ساختار داده است، در ثاني وقتي برخي در عرض يک هفته ژاندارمري، شهرباني، کميته و پليس قضايي را ادغام کرديد که 4 نهاد امنيتي بودند و شاهد هستيم که هنوز قوه قضاييه در پي احياي پليس قضايي است، کسي به شما گفت ميراث چند دهه کار و تلاش را منحل کرديد.

وي افزود: در جريان ادغام 2 وزارتخانه جهاد و کشاورزي وقتي سال 79 رهبري ديداري از سپاه داشتند و حتي تلويزيون هم نشان داد که ايشان گلايه داشتند از حذف جهاد و بعدها هم رييس مجمع تشخيص مصلحت گفت، جهاد را جوان مرگ کردند.

عباسي تاکيد کرد: آيا اين بهم زدن ساختارها و ادغام ها با چنين تخريبهايي که امروزه شاهد هستيم روبرو شد يا کسي در انتخابات نهم شعار داد که اگر رييس جمهور شوم جهاد را احيا مي کنم.

رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز اظهار داشت: شهرام جزايري در دولت کنوني پرورش نيافته است و در آن زمان از رييس مجلس به پايين، با 500 يا 300 ميليون تومان همه را خريد و رييس مجلس و کارگزاران دولتي با دريافت پول وامدار جزايري شدند.

دکتر حسن عباسي به بودجه در اختيار مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: براساس اخبار خبرگزاري‌ها و سايت‌ها، دولت گذشته براي افتتاح فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) که هنوز هم کامل نيست، يک ميليارد و 800 ميليون تومان هزينه کرد.

عباسي تأکيد کرد: سالن جشن افتتاح اين فرودگاه يک سالن بادي بود که از ايتاليا 300 ميليون اجاره کرده بودند؛ صندلي‌ها و گل و شيريني را از جاي ديگر سفارش داده بودند.

اين استاد دانشگاه افزود: امروز دولت براي افتتاح پروژه‌ها حداکثر 2 ميليون تومان هزينه مي‌کند و پول‌هايي را که به آن صورت هزينه مي‌شد، امروز به دست مردم عوام مي‌رسد که دستشان به جايي نمي‌رسيد.

وي تصريح کرد: شهرام جزايري در دولت کنوني پرورش نيافته است و در آن زمان از رييس مجلس به پايين، با 500 ميليون تومان همه را خريد و رييس مجلس و کارگزاران دولتي با دريافت 300 ميليون تومان وامدار جزايري شدند.

عباسي اظهار داشت: آيا فساد آقازاده‌ها و شهرام جزايري‌ها پديده اين دولت بود؟ در زمان محاکمه‌ يکي از کارگزاراني‌ها پروژه مژده براي واگذاري به هنرمندان مطرح شد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اين‌که دولت قبلي نخبه ‌گرا و دولت کنوني توده‌گراست، گفت: دولت قبلي به سينماگران، هنرمندان و روشنفکران مي‌رسيد و اين دولت به عوام و محرومان بيشتر رسيدگي مي‌کند.

وي افزود: هر روزنامه رنگين براي فعاليتش به 3 تا 4 ميليارد تومان نياز دارد؛ آيا روزنامه‌هايي که خط قرمز اسلام، مباني نظام و قانون اساسي را طي مي‌کردند، جز با حساب در اختيار مسئولان اداره مي‌شدند.

وي تصريح کرد: پول‌هايي را که به محسن سازگارا در مؤسسه کيان و جامعه روز که بنيان‌هاي اعتقادي جامعه را زير سؤال مي‌بردند، داده مي‌شد، امروز وقتي به کف روستاها مي‌رود، در اختيار عوام قرار مي‌گيرد.

رييس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز موضوع پول افشاني دولت را يکي از محورهاي چالش برانگيز رسانه‌ها و سايت‌ها ذکر کرد و گفت: برخي از متنفذين جناح مقابل، 4 ماه پس از اولين سفر استاني دولت در سال 84 گفتند که اين سفرها تبليغاتي است.

 

وي با بيان اين‌که برخي مي‌گويند چرا به استان‌ها مي‌رويد افزود: همه جاي تهران شمال تهران نيست و از تهران نمي‌توان براي همه کشور برنامه‌ريزي کرد.

عباسي اظهار داشت: شما از حساب در اختيار به خواص پول مي‌داديد و اين دولت به عوام.

وي در همين زمينه به اهدای لپ‌تاپ به خبرنگاران از سوي رييس جمهور قبلي اشاره کرد و گفت: اگر فرض شما را بپذيريم که دولت پول داده است تا رأي جمع کند، کشاورز و دهقان فقير آن روستا که 50 هزار تومان دريافت کرده است، فقط يک رأي دارد اما آيا از جناح مقابل شما نمي‌توانستند بگويند لپ‌تاپ داده‌ايد تا خبرنگار هزاران رأي جمع کند.

وي با بيان اين‌که برخي نمي‌دانند وام يعني چه گفت: سياست‌هاي شما نظام بانکي را ايجاد کرد که افراد ميلياردها تومان وام مي‌گيرند اما پس نمي‌دهند.

وي سپس به موضوع 300 ميليارد دلار درآمد نفتي اشاره کرد و گفت: کسي که عضو مجلس خبرگان است و در اين زمينه دروغ مي‌گويد، چه پاسخي دارد در حالي‌که کميسيون اقتصادي مجلس درآمد نفتي را 220 ميليارد دلار اعلام کرده است.

عباسي با تقبيح توجيه اقدامات براي دستيابي به قدرت از جمله دروغ و دغل گفت: گاهي گفته مي‌شود دولت 300 ميليارد دلار درآمد نفتي را به دست آورده و در روستاها توزيع کرده تا مردم رأي دهند.

وي به خبر ديگري از يکي از سايت‌ها در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: در آن سايت آمد که 250 ميليون تومان براي دکوراسيون اتاق وزير هزينه شد.

اين استاد دانشگاه رويکرد غيراخلاقي در عرصه سياست را مورد انتقاد قرار داد و گفت: کساني که خود را از ياران و نزديکان امام مي‌دانند، اين موضوعات را بسط مي‌دهند و هيچ برنامه رسمي و ايجابي اعلام نکرده‌اند.

عباسي گفت: کساني که موضوع گردش آزاد نخبگان و تغيير چهره‌ها را مطرح مي‌کنند و با برگشت به فضاي سال 76 که عليه نظام شعار رسمي مي‌دادند، اين بار هم شعار مرگ بر ديکتاتور سر مي دهند، در خصوص مديريت‌هاي مدام‌العمر پاسخ بدهند.

وي مديريت مديريت مدام‌العمر حزب کارگزاران بر متروي تهران، مديريت مادام‌العمر بر دانشگاه آزاد و مديريت مدام‌العمر بر مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع را مثال زد و گفت: مرکز تحقيقات استراتژيک 17 سال سابقه ثبات تصميم‌گيري دارد اما در اين مدت 17 استراتژي از آن بيرون نيامده است.

وي با بيان اين‌که آماده است در اين باره مناظره کند گفت: اين افراد بگويند آيا برنامه استراتژيک و استراتژي براي اداره کشور داشته‌اند يا خير.

عباسي افزود: رهبر انقلاب اسلامي طرح تحول کشور را در دانشگاه فردوسي مشهد تبيين، دهه پيشرفت را در دانشگاه شيراز و حرکت به سمت پيشرفت را در دانشگاه کردستان مطرح کردند.

وي گفت: يکي از موارد مديريت‌هاي مدام‌العمر مجمع تشخيص مصلحت‌ نظام است. اين مجمع در تعيين نقشه کشور چه جايگاهي دارد؟

عباسي همچنين با اشاره به اظهارات برخي نامزدها مبني بر اين‌که کشور طرح و برنامه ندارد، گفت: من از کسي که 20 سال در صحنه اجرايي کشور نبوده اما در 4 جايگاه عضو ثابت بوده است، سؤال مي‌کنم در اين مدت چند سياست کلان استراتژيک و طرح براي اصلاح فرهنگي کشور ارائه کرده‌ايد؟

وي گفت: رهبر انقلاب اسلامي در دستورات خود به بخش‌هاي آموزش عالي، آموزش و پرورش، قوه قضاييه، نيروهاي مسلح به طور مستقيم طرح تحول را خواستار مي‌شوند اما چرا ايشان از مجمع و مرکز تحقيقات استراتژيک طرح تحول نمي‌خواهند؟

وي وظيفه فرهنگستان هنر را توليد فلسفه هنر برشمرد و گفت: کسي که 20 سال رييس اين فرهنگستان بوده چند صفحه فلسفه هنر ارائه کرده است؟

وي با اشاره به اين‌که برخي دوران کنون را دوران قانون گريزي مي‌نامند به خبر ديگري به شماره 19365 در تاريخ 24 آذر 83 از سايت تابناک اشاره کرد و گفت: در آن خبر به بي‌تفاوتي دولت در برابر بيش از 16 هزار تخلف مديران شرکتي که توسط سازمان حسابرسي مورد ارزيابي قرار گرفته اشاره شده است که ميزان آن بيش از 2 تريليون ريال است.

حسن عباسي افزود: مديريت "ما نمي توانيم" در سال هاي آخر دفاع مقدس امام راحل(ره) را به اين سطح رساندند که جام زهر را بنوشد چرا که فرمانده وقت سپاه مي گفت که ما تسليحات مي خواهيم به همين دليل نمي توانيم ادامه دهيم و نخست وزير نيز در پاسخ مي گفت که نمي تواند بنابراين همراه با رئيس مجلس اين تصميم را (ما نمي توانيم) به امام(ره) منتقل کردند تا امام(ره) جام زهر را سر بکشد.

وي ادامه داد: در اين خصوص بايد گفت حتي اطرافيان امام معصوم(ع) همچون امام علي(ع) او را به تصميمي که مي خواستند رساندند بنا براين در دوران جنگ، مثلث ما نمي توانيم نيز امام راحل(ره) را به تصميمي که مي خواستند سوق دادند.

رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز تاکيد کرد: مديريتي که سال هاي آخر دفاع مقدس مثلث ما نمي توانيم را تشکيل داده بودند، در سال 83 نيز به مقام معظم رهبري نامه نوشته و به ايشان فشار آوردند که اگر روي پرونده هسته اي پافشاري کنيد جنگ پيش مي آيد و ما نيز شکست مي خوريم بنا براين شما مجبور مي شويد همچون امام راحل(ره) جام زهر را بنوشيد پس هم اکنون اقدام به اين کار کنيد.

عباسي ادامه داد: اين که امروز آمريکايي ها پشت در ايستاده اند و بدون پيش شرط حاضر به مذاکره هستند جاي تخريب دارد.

رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز خطاب به تخريب کنندگان به دولت نهم گفت: حال در چنين فضايي آنان بايد بگويند که دوره دولت نهم دوره ذلت مدارانه اي است يا عزت مدارانه؟

عباسي خطاب به تخريب کنندگان دولت اظهار داشت: در پرونده هسته اي از مقام معظم رهبري هزينه نکنيد زيرا که ايشان با مديريت شما در خصوص پرونده هسته اي کار را پایين آورد اما با مديريت قوي احمدي نژاد کار فناوري صلح آميز هسته اي را ارتقا داد.

وي ادامه داد: اکنون 4 سال از روي کار آمدن دولت نهم گذشته و در اين مدت ايران در زمينه هسته اي فعاليت چشمگيري داشته و هيچ اتفاقي نظير جنگ نيز نيفتاده است.

رئيس مرکز دکترينال امنيت بدون مرز با اشاره به نامه اکثر نمايندگان مجلس ششم به رهبري که در آن خواسته بودند رهبري جام زهر را بنوشد، تصريح کرد: اگر مدير شجاعي بر سر کار آمد و اجازه نداد که رهبر وقتش جام زهر سربکشد بايد تخريب شود؟

عباسي گفت: آنها به هر دروغ و ترفندي متوسل مي شوند که به قدرت برسند، مي گويند دولت در اين دوره با گداپروري، فقر و فساد را افزايش داده است، مي گويند گشت ارشاد را جمع مي کنيم بايد به آنها پاسخ داد که گشت ارشاد ربطي به دولت ندارد.

وي ادامه داد: 250 نفر خاک امنيت اين کشور را به توبره بردند و اين همان براندازي نرم و مخملين است، تمام کساني که چنين اظهاراتي در مجلس ششم داشتند اکنون اطراف برخي آقايان جمع شده اند و دولت را مورد هجمه قرار مي دهند و مي توان به واقع براندازي نظام را پشت شعارهاي آنها ديد.

وي تاکيد کرد: تمام تمرکز دولت قبلي روي نخبگان بود که مبادا ناراحت شوند اما به عوام هيچ کاري نداشت.

وي خطاب به تخريب کنندگان دولت گفت: اينکه طي 4 سال گذشته کارهاي عظيمي صورت گرفته، به دليل اين است که دولت با مقام معظم رهبري هم جهت بوده و براي نخستين بار است که رهبر معظم انقلاب فرصت پيدا کردند در دوره دولت نهم سخن از مطالب درازمدت داشته باشند چرا که در دولت قبلي دغدغه هاي بسياري وجود داشت که فرصت اين کارها نبود.