حسن یونسی فرزند علی یونسی وزیر دولت سیدمحمد خاتمی و معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، در حالی که با هدف شرکت در تجمع پراکنده و غیرقانونی 1 اسفند، در میدان انقلاب حاضر شده بود، توسط عوامل امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

نامبرده وکیل دادگستری است که طی سال‌های اخیر چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب استان تهران، برای دفاع از برخی متهمین همسو با جریان فتنه اخیر اعلام آمادگی نموده است.

یونسی تاکنون بارها در نوشته های خود، به صورت اهانت‌آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است. وی در یادداشتی که چندی پیش در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شد، ضمن اشاره به موضوع فوق‌الذکر، دادگاه‌های نظام را نمایشی معرفی نموده که حقوق متهمان در آن رعایت نمی‌شود و نوشت"از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم[...]این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزی های نویسندگان آن ناشی می شود..."

گفتنی است فائزه هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در روز 1 اسفندماه بازداشت و دقایقی بعد آزاد شد .