- دخيل يا اينترنت ! - کرباسچي: نه جبهه واحدى داريم و نه برنامه واضحى - روايت ناگفته از پشت پرده مذاکره با هوگو چاوز - شرايط ويژه ايران خودرو براي اهل تسنن  - بهانه تراشي آمريکايي در خصوص نيروگاه بوشهر - فتواي جديد علماي اهل سنت: جنگ عليه ايران حرام است
دخيل يا اينترنت !..............روزنامه اعتماد در مطلبي اذعان کرد که طیف خاکستری و طبقه متوسط به اصلاح طلبان بی اعتماد است. نویسنده در این مقاله با اذعان به شکست رسانه ای اصلاح طلبان، آورده است: «نگرانی اصلاح طلبان بیشتر از آن جا ناشی می شود که شکست در نبرد رسانه ای پیش درآمدی بر شکست آنها در صندوق های رای خواهد بود. اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که پیروزی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری جز از طریق به میدان کشاندن شهروندان مردد (صاحبان آرای خاکستری) میسر نخواهد بود و این گروه از شهروندان گرچه غالبا دارای گرایش های اصلاح طلبانه هستند ولی اعتماد خود را نسبت به عملکرد اصلاح طلبان از دست داده اند و جلب حمایت آنها فعالیت تبلیغاتی گسترده ای را می طلبد. با این حال برآوردهای فعلی نشان می دهد اصلاح طلبان به دلیل بضاعت اندک در نبرد رسانه ای با رقبای محافظه کار بخت بالایی برای جلب افکار عمومی نخواهند داشت. آن ها برای پیروزی در این نبرد باید به راه های ناآزموده فکر کنند.»نویسنده در بخش دیگری از نوشتار خود با اشاره به ناکامی اصلاح طلبان در حمایت اینترنتی از مصطفی معین در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری، می نویسد: «در سال 84 که گروهی از وبلا گ نویسان شناخته شده کوشش وسیعی را در حمایت از مصطفی معین کاندیدای اصلاح طلبان پیشرو ترتیب دادند، نتیجه به دست آمده چندان راضی کننده نبود. معین جایی بهتر از مقام پنجم در رده بندی نهایی آرا کسب نکرد و برخی حامیان وی نیز بعدها اذعان کردند نفوذ آن ها در مجموع رای نزدیک به دو هزار نفر را در بر می گرفته است.» با این وجود وی تاکید کرد، که اصلاح طلبان راهی جز رجوع دوباره به اینترنت ندارند.
 
*****
کرباسچي: نه جبهه واحدى داريم و نه برنامه واضحى
..................................................دبیرکل حزب کارگزاران ضمن تاکید بر لزوم وحدت در جبهه اصلاحات با نامزدی دوباره خاتمی مخالفت کرد.وی در گفت وگو با سایت ضدانقلابی روز آن لاین ضمن آن که گفت « با شرایط و اختلاف های فعلی شکست اصلاح طلبان غیرمحتمل نیست»، اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان احزاب را یکی نمی کنند و تشکیل جبهه واحد نمی دهند، دست کم انتظار این است که در جریان انتخابات، اهداف و برنامه هایشان را در جبهه واحدی به مردم ارائه کنند. الان نه جبهه واحدی شکل گرفته و نه لااقل تاکنون برنامه روشنی به مردم ارائه شده است.وی در عین حال گفت: متاسفانه با مجموعه ای از تنگ نظری ها موفق به ایجاد وحدت و انتخاب  فردی نشدیم که مورد توافق همه باشد و بتوانیم حتی المقدور از حساسیت های منفی جناح مقابل درباره وی کم کنیم و همه توانمندی های آن طرف در خدمت رقیب قرار نگیرد.وی با اشاره به گرایش بیشتر به سمت خاتمی در میان طیفی از اصلاح طلبان گفت:  روی دیگر سکه این است که با وضعیتی که جریان اجتماعی دوم خرداد پس از 12 سال از آغازش بدان دچار شده، توان یک نهضت اجماعی جدی را که بتواند شخصیتی مثل آقای خاتمی را به پیروزی برساند، ندارد. خود آقای خاتمی هم فاقد آن بلندپروازی های توده پسندی است که در چنین انتخاباتی معمولا کارساز است.در همین حال عطریانفر دیگر عضو کارگزاران به دویچه وله گفت: «ریاست ستاد کروبی در شان جناب کرباسچی نخواهد بود». وی خود عضو ستاد انتخاباتی خاتمی است.وی همچنین فاش کرد: جمع بندی ما در کارگزاران این بود که  ما پیشنهادی به آقای خاتمی برای نامزدی نمی کنیم ولی اگر ایشان حضور پیدا کند ما از ایشان حمایت خواهیم کرد.
 
 
*****
روايت ناگفته از پشت پرده مذاکره با هوگو چاوز
................................................حجة الاسلام محمد ناصر سقاي بي ريا مشاور امور روحانيت محمود احمدي نژاد که شامگاه روز شنبه سوم اسفندماه در جمع عزاداران نبوي در مسجد دانشکده فني دانشگاه آزاد اراک سخن مي گفت با بيان اينکه کار ديپلماتيک جمهوري اسلامي بسيار ديدني بود گفت: «آقاي محرابيان را ايشان ] احمدي نژاد [ مأمور کردند بروند ونزوئلا. آقاي محرابيان نقل مي کند ما آمديم تماس گرفتيم ونزوئلا ديديم هيچ کس نيست، هيچ اداره اي تلفن را بر نمي دارد. شب ژانويه بود همه رفته بودند. آمدم به آقاي احمدي نژاد گفتم هيچ کس نيست. من پيام به کي ببرم بدهم. هيچ کس پاسخگو نيست. آقاي احمدي نژاد به آقاي محرابيان گفت پرواز مي کني مي روي کاراکاس آنجا مي پرسي مي بيني چاوز کدام شهر است. هر شهري هست تو برو آنجا. ] محرابيان [ گفت ما همينطور در ابهام پرواز کرديم رفتيم کاراکاس. ساعت 11/30 شب به وقت کاراکاس رسيديم آنجا. از طرف سفارتخانه يک ساعت بعد به ما خبر دادند آقاي چاوز در کاخ رياست جمهوري منتظر شما است. پنج تا از وزرايش را هم احضار کرده بود. سراسيمه آمد در جلسه. ] چاوز [ گفت چي شده؟ چه اتفاقي افتاده؟ گفتم به غزه حمله شده. ] چاوز [ گفت: «ها»! وقتي فهميد، اولين قدمي که برداشت، ما هم به او پيشنهاد نکرديم، ] چاوز [ گفت، يک اخراج سفير اسرائيل از ونزوئلا. ] محرابيان [ گفت بندهاي دوم سوم چهارم را که نوشت، گفتيم مي خواهد جنگ راه بيندازد، بگذار ما برويم. سقاي بي ريا در ادامه با اشاره به اينکه پيش از اين کسي در دنيا جرأت اين را نداشت که حتي هولوکاست را انکار کند گفت: «کسي در دنيا جرأت نداشت سفير آن کشور را اخراج کند. بعد دو سه کشور ديگر کارهاي مشابه انجام شد و اين، فضا را ايجاد کرد براي آقاي اردوغان که آن سيلي نهايي را به رئيس رژيم صهيونيستي بزند».
*****
شرايط ويژه ايران خودرو براي اهل تسنن
...................................ايران خودرو از هفته آينده به مناسبت هفته وحدت، فروش ويژه اي براي اهل تسنن در نظر گرفته است.علي اصغر سرايي نيا- معاون فروش ايران خودرو- با اظهار اين مطلب خاطرنشان کرد: فروش ويژه اي براي اهل تسنن در 9 استان آذربايجان غربي، کردستان، کرمانشاه، ايلام، مازندران، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان در نظر گرفته ايم.
*****
بهانه تراشي آمريکايي در خصوص نيروگاه بوشهر
...........................................با گذشت چند روز از «پيش راه اندازي» نيروگاه هسته اي بوشهر در مراسمي رسمي با حضور «سرگئي کرينکو» رئيس آژانس اتمي روسيه و غلامرضا آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، يک مسؤول آمريکايي در امور هسته اي با چاپ يادداشتي در روزنامه واشنگتن پست نسبت به عدم امضاي کنوانسيون ايمني هسته اي ( CNS ) از سوي ايران ابراز نگراني کرد.
*****
فتواي جديد علماي اهل سنت: جنگ عليه ايران حرام است
..................................................در فتوايي جديد تعدادي از علما، مشارکت هر دولت عربي و در جنگ بر عليه ايران را شرعا حرام دانستند.به گزارش اسلام آنلاين، در اين فتوا هر فعاليتي مانند در اختيار قرار دادن اراضي و فرودگاههايش و يا در اختيار قرار دادن اطلاعات عليه ايران به دولت آمريکا کمک کند حرام شمرده شده است.