رئیس‌جمهور ونزوئلا در توضیح نحوه برخورد با اغتشاشات و خشونت‌های صورت گرفته، توجه حضار در برنامه را به این آیه از قرآن جلب کرد که «ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم» و ترجمه اسپانیولی آنرا از روی کاغذ خواند.

 

بعد از بروز سلسله خشونت‌هایی که هفته پیش از جانب گروه‌های مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا صورت گرفت و اوضاع این کشور را تا مرز بی‌ثباتی پیش برد، دیروز دولت این کشور نشستی ملی برای صلح برگزار کرد و از تمام گروه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی – اعم از موافق و مخالف – دعوت کرد تا برای پیشبرد رویکرد گفتگو و مفاهمه جمع شوند.

فارغ از محتوای نشست و صحبت‌هایی که رد و بدل شد، رئیس‌جمهور ونزوئلا که میزبان برنامه بود در لابلای صحبت‌هایش و در توضیح نحوه برخورد با اغتشاشات و خشونت‌های صورت گرفته، توجه حضار در برنامه را به این آیه از قرآن جلب کرد که «ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم» و ترجمه اسپانیولی آنرا از روی کاغذ خواند.

"نیکلاس مادورو" با استناد به این فراز قرآنی اعلام کرد که دولت ونزوئلا تصمیم ندارد بدی را با بدی پاسخ دهد و اقدامی متقابل در قبال خشونت‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های اپوزیسیون انجام نخواهد داد.

پیشتر هوگو چاوز رئیس جمهور فقید و انقلابی ونزوئلا نیز برخی از اشتراکات اعتقادی خود با مسلمانان و شیعیان جهان را به نمایش گذاشته بود که اوج آن در ماجرای دیدار او با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و دعای صریح او برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) و حضرت مسیح (ع) که به صورت مستقیم از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شده بود، مشاهده شد. چاوز همچنین در سفر به کشورمان به همراه دکتر احمدی نژاد به زیارت امام هشتم شیعیان (ع) مشرف شد.