شکایت از یک طنز دانشجویی، عدم صدور آرم طرح ترافیک برای خبرنگاران ایسنا، ممانعت از ورود فیبر نوری به ایسنا پس از آن اتفاق افتاد که این خبرگزاری پیشنهادات چند صد میلیونی شهرداری تهران را در برابر انتشار اخبار رپرتاژی و تبلیغاتی آن رد کرد.

 خبر گزاری ایسنا از پیشنهاد عقد قرار دادهای چند صد میلیونی از سوی شهرداری تهران ، مقاومت این رسانه در پذیرش این پیشنهادها و انتقام گیری عجیب شهرداری تهران بخاطر عدم پذیرش پیشنهادات مالی با طرح شکایت واهی، ممانعت از ورود فیبر نوری به این خبرگزاری و عدم صدور آرم طرح ترافیک برای خبرنگاران این رسانه پرده برداشت.

 ایسنا در بیانیه ای اعلام کرد پس از آنکه این خبرگزاری اشتیاقی به پیشنهاد عقد قراردادهای چند صد میلیونی خبری نشان نداد، شهرداری تهران نیز چهره دیگر خود را به نمایش گذاشته و با شکایت از یک طنز دانشجویی ایسنا ظرفیت انتقادپذیری مقام مسوول شهرداری را به شدت زیر سوال بردند. البته ایسنا تا امروز از رسانه‌ای کردن این موضوع ابا کرده و تنها خبرگزاری فارس و چند سایت خبری به انتشار آن دست یازیدند، طرفه آن که پس از برائت یک بخش از پرونده، بار دیگر وکیل آقای شهردار به اعتراض مجدد در دادگاه اقدام نمود که نشان می‌دهد در دفتر آقای شهردار مشاور رسانه‌ای کارآمدی وجود ندارد تا آسیب‌های چنین اقدام سخیفی را به مقام مسوول شهرداری گوشزد نماید.

در ادامه این اقدامات، به مدت 9 ماه شهرداری مانع ورود فیبر نوری به ایسنا شده و به صراحت دلیل آن را منتسب به دستور دفتر آقای شهردار نموده‌اند. و در تازه‌ترین اقدام،برخی اخبار رپرتاژی از سوی شهرداری منطقه برای ایسنا ایمیل شده و در یک باج‌خواهی سخیف رسانه‌ای از ایسنا خواسته شد با انتشار این اخبار مجوز حفاری برای دریافت فیبر نوری و صدور کارت طرح ترافیک برای مدیرعامل را دریافت نماید.

البته ایسنا این مسائل خفیف را الزاما متوجه آقای شهردار نمی‌داند اما ایشان که خود را آماده حضور در یک رقابت ملی به منظور به رأی گذاشتن توانایی خود در عرصه بالاتری است باید بداند مشاوران اجرایی و رسانه‌ای ایشان چگونه تصویری را از شهردار تهران ترسیم می‌کنند، به راستی علت ایجاد محدودیت برای ایسنا و طرح شکایت مکرر و عدم تحمل یک طنز دانشجویی و ممانعت برای ورود فیبر نوری ( به مدت 9 ماه) و تطمیع مالی و تهدیدهای مکرر تلفنی چیست؟

کافی است پرینت اخبار ایسنا حداقل در یکسال اخیر تحویل آقای شهردار گردد تا معلوم شود ایسنا چه مایه اخلاق و انصاف را رعایت نموده است و یقین بدانید از این پس نیز بویژه با اعلام کاندیداتوری آقای شهردار ایسنا هیچ تغییری در رویه خبری خود نخواهد داد و همواره از موضع اخلاق و انصاف ، وظیفه اطلاع‌رسانی خود را انجام خواهد داد. اما اصرار بر اقدامات کذایی تصویر شفافی از عملکرد افراد در ذهن وجدان‌های بیدار نخواهد ساخت.

این رسانه در بیانیه خود تصریح کرده است خبرگزاری ایسنا همواره بر اخلاق‌مداری، استقلال تحریری، و رعایت انصاف تاکید داشته است و هرگز نیز انتفاعی را در انتشار اخبار خود نجسته است، اگر اینگونه بود بودجه سالانه این خبرگزاری که در عین حال شفاف‌ترین بودجه رسانه‌ای کشور است در بودجه سالانه دولت کاهش چشمگیری نمی‌یافت.

ایسنا به سلامت خبر خود باور دارد و همواره منادی اطلاع‌رسانی فراگیر و منصفانه در عین استقلال بوده است. از همین زاویه بی‌تردید تنوع اخبار افراد، جناح‌ها و نهادها در ایسنا بیش از هر رسانه دیگری است. طرفه آنکه این استقلال و سلامت همواره ایسنا را با مشکلاتی مواجه کرده است و همواره برخی نهادها، دستگاه‌ها و افراد که ظرفیت رسانه‌ای ایسنا را قابل توجه دیده‌اند گاه با تهدید، گاه با تطمیع، گاه در پوشش تفاهم‌نامه‌های کاذب خبری و ... سعی در رخنه نمودن به آن نموده‌اند، اما این رسانه همواره مفتخر است که خود را زینهار داده و وارد هیچکدام از این معادلات نشده است.

شهرداری تهران نیز یکی از نهادهای عمومی کشور است که همواره منشاء خدمات متنوعی به شهروندان تهرانی بوده است و به‌رغم آنکه خود دارای تریبون‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای بسیاری است اما ایسنا نیز وظیفه خود دانسته است هم عرض سایر دستگاه‌های مسوول، اخبار ایشان را در سرویس اختصاصی انتشار دهد، اما شگفت آن که این اطلاع‌رسانی سالم و فراگیر کفایت نکرده، در طول یکسال گذشته گویی برخی مسوولان این نهاد را به تمنای رخنه در این رسانه انداخته است.