رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که مشی دولت یازدهم، حرکت بر مسیر اعتدال است، گفت: مطمئناً این دولت در آینده از تجارب و دستاوردهای مسوولان و انسان های خدوم در دولت های پیش از خود استفاده و بهره گیری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تقارن آغاز بکار دولت جدید با ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: یقیناً در آینده مردم و مسئولین با مساعی و تلاش بیش از پیش در جهت عبور از مشکلات گام برخواهند داشت.
روحانی با تاکید بر این که دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون هیچگاه نتوانسته اند ملت ایران را از پای درآورند و مردم در دوران دفاع مقدس در شرایطی که هیچ امکاناتی در اختیار نداشتند، روزهای سختی را با یاری خداوند پشت سر گذاشتند، گفت: تلاش و کمک همگانی لازمه عبور از سختی ها و مشکلات است.
معاون اول رییس جمهور ضمن تشکر از دکتر روحانی به خاطر حُسن اعتمادی که در واگذاری مسوولیتی خطیر به وی داشتند، افزود: امیدوارم بتوانیم در جهت رشد و پیشرفت کشور تلاش کرده و پاسخ مناسبی به اعتماد رییس جمهور بدهیم.

تودیع و معارفه رحیمی و جهانگیری

تودیع و معارفه معاونان اول دولت‌های دهم و یازدهم،در نخستین جلسه هیئت دولت برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با تقدیر از تلاش های آقای رحیمی در سمت معاون اول رییس جمهوری در دولت دهم، تصریح کرد: دولت جدید حتماً از تجربیات و همراهی مسوولان پیشین استفاده خواهد کرد.
محمدرضا رحیمی نیز در جلسه امروز هیات دولت ، گزارشی از عملکرد حوزه معاون اول در دولت دهم و چگونگی برگزاری جلسات دولت، کارگروه ها و ستادها ارائه کرد.
دکتر روحانی در جلسه هیات دولت از تلاشها و خدمات وزرا و اعضای دولت دهم تشکر کرد.

جزئیات اولین جلسه هیئت دولت با حضور روحانی

معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم، جزئیات امروز جلسه هیئت دولت با حضور حسن روحانی را تشریح کرد.
حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری گفت: جلسه امروز به ریاست آقای روحانی و با حضور معاونان اول سابق و فعلی، وزرای دولت دهم،رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و برخی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مراسم تودیع و معارفه معاونان اول سابق و فعلی برگزار شد و محمد رضا رحیمی از انتخاب اسحاق جهانگیری ابراز خوشحالی کرد و جهانگیری نیز از زحمات و تلاش‌های رحیمی قدردانی کرد.

*روحانی: شما نیروهای نظام هستید

میرتاج الدینی در ادامه با اشاره به سخنان حسن روحانی در ابتدای جلسه گفت: آقای روحانی در ابتدا از زحمات وزرای دولت دهم تقدیر و تشکر کرد و خطاب به کابینه دهم گفت شما نیروهای نظام هستید و در هر کجا که باشید باید به نظام خدمت کنید.

*ارائه گزارشی از هدفمندی یارانه‌ها

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم همچنین با اشاره به دستور کار امروز جلسه هیات دولت ادامه داد: در این جلسه بحث هدفمندی یارانه‌ها و همچنین بودجه سال 92 مورد بررسی قرار گرفت.

میرتاج الدینی گفت: البته در این جلسه اعضایی از تیم اقتصادی آقای روحانی همچون علی طیب نیا و مسعود نیلی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم و محمد رضا فرزین به بیان گزارشی از روند هدفمندی یارانه‌ها پرداختند اظهار داشت:در پایان این جلسه آقای روحانی نقطه نظرات خود را درباره هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرد و قرار شد تا هدفمندی یارانه‌ها با روال کنونی ادامه پیدا کند و در جلسه‌ دیگری برای بهتر اجرا شدن این طرح گامهای اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

*عدم تحقق 72 هزار میلیارد تومانی منابع بودجه

میرتاج الدینی ادامه داد: بهروز مرادی نیز در این جلسه در خصوص بودجه سال 92 گزارشی ارائه کرد و این نکته را متذکر شد که مصوبه مجلس در خصوص بودجه با آنچه دولت ارائه کرده بود، فاصله زیادی دارد.

وی افزود : در این جلسه عنوان شد که میزان عدم تحقق منابع بودجه در حدود 72 هزار میلیارد تومان است که خالص عدم تحقق منابع که جز اصلاح بودجه راهی ندارد بالغ بر 41 هزار میلیارد تومان می‌شود.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم ادامه داد: در این جلسه ارائه اصلاحیه‌ای برای بودجه سال 92 به مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد که در پایان جلسه از تمام زحمات وزرای دولت دهم تقدیر و تشکر شد.