سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی دیگر از متهمان پرونده موسوم به 3 هزار میلیاردی که برادر فردی است که حکم اعدام برایش اجرا شده غیاباً محاکمه و محکوم شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه شصت و سومین نشست خبری قوه قضائیه اظهار داشت: کسانی که جرم در ایران مرتکب می‌شوند و به خارج از کشور به صورت قانونی یا غیرقانونی می‌روند و تحت تعقیب قرار می‌گیرند حتما به نفعشان است که به ایران برگردند تا به اتهام‌شان رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: زمانی که افراد در خارج از کشور هستند نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند بنابراین به افراد توصیه می‌کنیم چه در مسائل امنیتی، چه در مسائل مالی و در سایر مسائل اگر تحت تعقیب هستند بیایند تا پرونده‌شان بررسی شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی دیگر از متهمان پرونده موسوم به 3 هزار میلیاردی که برادر فردی است که حکم اعدام برایش اجرا شده غیابا محاکمه و محکوم شده است و مسیر قانونی باید طی شود و این فرد حق واخواهی دارد.

وی ادامه داد: حدود 27 نفر از کسانی که در جریان فتنه 88 تحت تعقیب بوده‌اند کیفر خواست برایشان صادر شده و به دادگاه ارسال شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: برای 13 نفر از این 27 نفر بعضا حکم صادر شده و برای 3 تا 4 نفر نیز غیابا حکم صادر و از طریق رسانه‌ها اعلام شده و بقیه نیز در مسیر اعلام آگهی در رسانه‌ها هستند و می‌توانند بیایند و دفاع کنند.
قوه قضائیه مسئولیت دارد در صیانت از حقوق عامه وارد شود/بررسی ابعاد سیل در مازندران و گلستان

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به جاری شدن سیل در برخی استان‌ها اشاره داشت و گفت: سیلی که اخیرا در برخی استان‌ها آمد به خصوص در گلستان و مازندران آسیب و خسارت‌های زیادی وارد کرد و باغات، اراضی، ابنیه و غیره خسارات زیادی دیدند.

وی گفت: ما با همه آسیب‌دیدگان همدردی می‌کنیم و به بازماندگان نیز تسلیت می‌گوییم و امیدوار هستیم همانطوری که تا الان مسئولان ذیربط سعی کردند به محل‌های سیل‌زده سر بزنند و کمک کنند و خسارات را برآورد کنند بتوانند برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس قوه قضائیه هم مسئولیت دارد در صیانت از حقوق عامه وارد شود و بنابراین هیأتی به این دو استان سیل‌زده امروز اعزام شود تا بررسی کنند و ببینند که آیا از ناحیه دستگاه‌های مختلف تقصیر و قصوری که باعث خسارت بیشتری به مردم شود وجود داشته یا نه.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین این هیأت به بررسی ابعاد مختلف می‌پردازد و با مردم و مسئولین محلی تماس برقرار خواهد کرد و اماکن را از نزدیک مشاهده می‌کند و گزارش تهیه می‌کند تا اگر قصوری باشد بررسی شود و با دولت و دستگاه‌های محلی هماهنگی می‌کند تا در آینده اگر سیلی صورت گرفت خسارت نداشته باشد یا خسارت به حداقل برسد.

مزایده ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اموال زنجانی/تمدید قرار بازداشت موقت وی

غلامحسین محسنی اژه‌ای در شصت و سومین جلسه نشست خبری درباره پرونده بابک زنجانی اظهارداشت: قرار بازداشت موقت وی مجدداً تمدید شده است و اقداماتی با وزارتخانه‌های ذیربط و اعضای آن در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با همکاری وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و نفت 1500 میلیارد تومان از اموال وی به مزایده گذاشته شده است و برای پرداخت مابقی بدهی برای شناسایی اموال وی در داخل و خارج کشور اقدام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت پرداخت مطالبات و معوقات بانکی بیان داشت: پرونده بابک زنجانی نیز یکی از پرونده‌های معوقات بانکی است. اژه‌ای افزود: در این خصوص پرونده 3 هزار میلیاردی نیز تعیین تکلیف شده است و برای برخی از پرونده‌های دیگر نیز حکم قطعی صادر شده است و حکم باقری درمنی نیز در این راستا صادر شده است.

دادستان کل کشور افزود: یکی از کسانی که حدود هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داشته با اقداماتی که از سوی دادستانی صورت گرفته 350 میلیارد تومان آن را تسویه کرده است و فرد دیگری نیز اخیراً نامه‌ای نوشته و عنوان کرده 80 میلیارد تومان بدهی و معوقات بانکی دارد که بخشی از آن را پرداخت و مابقی آن را نیز پرداخت خواهد کرد.

قانون اجازه رواج بی‌اخلاقی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی را نمی‌دهد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: کسانی که فرهنگ ابتذال را ترویج می‌دهند و در کشور اسلامی بر خلاف قانون و شرع و برخلاف خواسته ملت مسلمان بی‌عفتی، بی‌اخلاقی و بی‌حجابی را ترویج و دامن می‌زنند بدانند که این کشور ،کشور اسلامی است و مردم متدین هستند و قانون اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دستگاه قضایی از اقدامات درست نیروی انتظامی حمایت می‌کند و به دادستان توصیه شده از ضابطین بخواهند با این باندها برخورد کنند.