بعد از حادثه دلخراش خیابان جمهوری که عده‌ای سیاست زده به‌ جای اظهارنظرهای کارشناسی فارغ از هرگونه منطقی خواستار استعفای شهردار شدند، این بار هفت نفر از هموطنانمان متأسفانه در جا جان سپردند تا به جای اتوبوس‌های غیر ایمن اسکانیا که بارها حادثه آفریده، خدمات هفت ساله شهردار زیر سؤال رود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» ؛ سایت نماینده نوشت: با اینکه سید جعفر تشکری هاشمی برای پایان دادن به جوسازی‌های جریانی خاص! به صراحت شایعات رفتن قالیباف را تکذیب کرد ولی این‌بار این جریان افراطیِِ آزمون پس داده، که چند ماه پیش در صدد تصدی "آقا محسنِِ آیت الله" به عنوان شهردار بودند، حضور آقا محسن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مهمان شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در روز شورا را دست آویزی برای جوسازی قرار دادند و از اظهارات با چاشنی مدیریت شهری محسن رضایی به عنوان تقویت گمانه‌ها برای تصدی شهرداری تهران نام بردند. خبری که حتی با نیم نگاهی سطحی به آن هم می‌توان زمینه‌سازی‌های سوژه سوخته هجمه به شهردار را به وضوح مشاهده کرد با این‌حال سخنگوی شورای شهر که ریاست کارگروه شوراها و مدیریت محلی را نیز برعهده دارد در گفتگو با نماینده از حضور محسن رضایی به علت تدوین سیاست‌های کلی نظام در رابطه با شوراها و مدیریت محلی خبر داد که نه تنها به تازگی که از دوره‌های پیشین شکل گرفته است.
تقی‌پور همچنین در رابطه با جوسازی‌های اعضای شورا بعد از حادثه دلخراش اتوبوس اسکانیا نیز اظهار داشت: «با اینکه افراد در اظهارنظرها آزادند ولی باید اظهارات مسئولانه باشد. برخی حرف‌هایی که مطرح می‌شود متأسفانه پایه و مبنای علمی ندارد. علی رغم توصیه‌ها و مراقبت‌های زیادی که صورت می‌گیرد متأسفانه بحث‌های سیاسی خارج از شورا روی حرف‌های برخی از اعضا تأثیر می‌گذارد.»
وی همچنین ضمن ابراز تأسف از اینگونه اظهار نظرها تصریح کرد: « متأسفانه یک جریانی دوست ندارند که هیچ وقت آرامش در مدیریت شهری حاکم شود و مدام در حال تنش آفرینی است! این حرکتی محکوم است. در آینده نزدیک و در وقت خود این جریان را افشا و با آن مقابله می‌کنیم»
از نایب رئیس شورا نیز حال و هوای این روزهای شورا را که دورادور رنگ و بوی سیاست زدگی یافته، جویا شدیم که مرتضی طلایی نیز به صراحت عنوان داشت: «این فضاسازی‌هایی‌ است که برخی افراد خواسته و یا ناخواسته و آگاهانه یا ناآگاهانه به وجود می‌آورند و باعث تزلزل در کار و تشکیلات می‌شوند و فکر می‌کنند هنر کرده‌اند! اگر یک حادثه و مسئله کاری تبدیل به یک مسئله سیاسی شود، مردم متضرر می‌شوند. توقع ما این بود که فارغ از هرگونه سیاست‌زدگی عمل کنیم ولی برخی نقطه نظرات تند و تیزی که دوستان دارند برخلاف این توقع و اصل است.»
البته وی به وظیفه مداخله، پرسشگری، نظارت و ... شورا در این حادثه و یا حوادث مشابه هم اشاره کرد اما با در نظر گرفتن همه مصالح و به دور از سیاست‌زدگی! و تأکید داشت: «ما معتقدیم شورا و شهرداری به عنوان مدیران شهری باید پاسخگو باشند و کلیه اقداماتی که برای پیشگیری از این قبیل حوادث است را باید انجام دهند ولی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که برداشت سیاسی از عملکرد ما نشود و روند کار را با سیاست‌زدگی متزلزل نکنیم.»
مجتبی شاکری نیز اظهار نظرها و جوسازی‌های این روزهای هم شورایی‌هایش و رسانه‌های زنجیره‌ای را در واقع برداشت‌های سیاسی از حوادث دانست و خبر از طراحی سناریویی در پشت صحنه شورای چهارم همانند آنچه در شورای اول طراحی می‌کردند، داد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر که صلاح ندانست نامی از وی فاش شود نیز از پروژه براندازی شهردار نام آورد که به وسیله ۳ اقدام همزمان در حال پیگیری و جوسازی است:
«۱. تقابل شهروندان با شهرداری از طریق بزرگنمایی حوادث شهری و برجسته کردن نقاط ضعف
۲. تقابل بدنه شهرداری با شهرداری و جذب تا حدامکان مدیران شهرداری
۳. تقابل شورای اسلامی شهر با شهرداری»
البته که شنیده‌های مشابه در زمینه این هجمه‌ها و جوسازی‌های جریان خاص زیاد است و پرداختن به آن در این تنگنا نمی‌گنجد اما آنچه مشهود است اینست که ظاهراً افراطی‌ها خدمات شهردار را تاب نمی‌آورند و احتمالاً هر حادثه‌ای را به چشم یک پوست خربزه در زیر پای شهردار و فرصت مغتنمی برای هجمه‌ها و جوسازی‌ها علیه شهردار می‌بینند.