در حالی که دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به ادامه ریاست غیر قانونی آقای جاسبی بر این دانشگاه به شدت ناراحت هستند لیکن همچنان امکانات دانشگاه در جهتی غیر از ارتقا آموزشی دانشجویان هزینه می‏شود.

 

به گزارش خبرنگار ثانیه‏نیوز، یکی از اعتراض‏های جدی و فراگیر دانشجویان دانشگاه آزاد، تعویق امتحانات پایان ترم و تشویق به حضور در تجمعات غیر قانونی است. 

 

به گونه‏ای که در روزهای اخیر چند رییس واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از سوی نهادهای ذیربط تذکر دریافت و یا بازداشت شده‏اند که آخرین مورد آن بازداشت «مرتضی.م» رئيس دانشگاه آزاد قزوين بود که دانشجويان را براي تعطيلي دانشگاه و حضور در اغتشاشات تحريك مي‏کرد.

 

همچنین روز چهارشنبه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات براي دامن زدن به اغتشاشات خياباني، يك دستگاه اتوبوس افراد مشكي‌پوش را براي ايجاد آشوب از اين دانشگاه روانه ميدان ونك كرد.

 

حدود 50 نفر روز چهارشنبه از سوي مسئولان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات از طريق يك دستگاه اتوبوس عازم ميدان ونك تهران شدند تا آشوب‌گران را در ايجاد اخلال در امنيت عمومي همراهي كنند.

 

بر اساس اين گزارش،‌ اين افراد در ابتدا قرار بود به سمت ميدان ولي‌عصر(عج) حركت كنند كه پس از لغو شدن تجمع حاميان موسوي در اين ميدان، به سمت ميدان ونك حركت كردند.

 

همچنين روز چهارشنبه نيز حدود 400 نفر با تحصن در مقابل دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات عليه احمدي‌نژاد رئيس جمهور منتخب مردم شعار دادند.

 

ریاست واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد را عبدالله جاسبی، شخصا در اختیار دارد.

 

در روزهای گذشته نیز یکی از پایگاههای خبری مدعی شده بود برخی از دستگیر شدگان اغتشاشات، برخی دانشجویان دانشگاه آزاد هستند که دارای مشکلات درسی و مالی برای ادامه تحصیل بوده‏اند.

 

از طرف دیگر مهدي هاشمي فرزند آیت‏الله هاشمي رفسنجاني ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد را در دست دارد. مهدی در کنار مصطفی تاج‏زاده، زیدآبادی و.. یکی از سر شاخه‏های اصلی تجمعات و اغتشاشات اخیر است.

 

نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که مورد دلخواه باند ثروت و قدرت قرار نگرفت موجب شده است طبق پیش بینی ها چند نقطه شهر تهران در چند شب گذشته با آشوب مواجه باشد.

 

به این ترتیب تا کنون طبق اعلام رسمی مقام های امینتی کشور 7 کشته و دهها زخمی نتیجه آشوب طلبی و اغتشاشات اتاق آشوبی است که به فرماندهی مهدی هاشمی رفسنجانی رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اداره می‏شود.

 

چند روز پیش دانشجویان در نامه ای به دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواستار رسیدگی فوری به پرونده های اقتصادی مهدی هاشمی رفسنجانی(عضو کانون فتنه) شده بودند.

 

خبر های دریافتی حاکی از توزیع گسترده مقدار زیادی اسید توسط این اتاق فرماندهی برای کامل کردن انتقام گیری از مردمی است که دوست داشتند احمدی نژاد رئیس جمهور ایران باشد.

 

پیش از انتخابات، قربان بهزادیان‌نژاد رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در گفتگو با سایت طرفداران مردمی میرحسین؛ انتخاب 10، ضمن تأیید کمک‌های مالی جاسبی و فرزندان هاشمی رفسنجانی به ستاد وی، را تایید کرد در ذیل به بخشی از این گفتگو اشاره می‏شود:

 

* آقای بهزادیان نژاد وضعیت انتخابات را چگونه می بینید؟

 

وضعیت انتخابات بسیار امیدوار کننده است به حمدالله وضعیت مهندس موسوی روزبه روز بهتر می شود. موج فزراینده اجتماعی که در انتظارش بودیم شروع شده و اگر وضع در همین حالت امروز باقی بماند 100 در صد ما پیروز انتخابات هستیم. از سوی دیگر رقیب اصلی نیز در انفعال کامل به سر می برد و احتمال موج سازی آنها بسیارکم شده است.

 

* در بین افکار عمومی و برخی رسانه ها بعضا ابهاماتی پیرامون منابع ملی ستاد مهندس هست. مثلاً اینکه این هزینه ها از کجا تامین می شود؟ یک‌بار برای همیشه به این موارد پاسخ دهید؟

 

ببینید! عمده هزینه ستاد مردمی است.

 

* آیا احزاب و گروههایی که حامی هستند کمک مالی هم می کنند میزان آن چقدر است؟

 

میزان کل این کمک ها را دقیقاً در ذهن ندارم اما به 10 میلیارد تومان نمی رسد.

 

* در خبرها امده بود که گویا بیشتر از این رقم هاست؟

 

نه این اخبار کذب است هزینه ها به 10 میلیارد هم نمی رسد.

 

* در برخی اخبار که منتشر شده امده بود که آقای جاسبی هم کمک هایی داشته؟

 

بله.

 

* می شود میزان آن را ذکر کنید؟

 

دقیقاً یادم نیست ولی کمتراز 2 میلیارد تومان بود.

 

* آقای جاسبی این پول را از کدام محل تامین کرده؟

 

نمی دانم از کجا تأمین شده اما ایشان حامی میرحسین هستند و ما به منابع مالی حامیان کاری نداریم.

 

* شایعه 5 هزار لپ تاپ اهدایی آقای جاسبی چیست؟

 

این هم در قالب همان کمک های ایشان هستند که البته رقم آن کمتر از 5000 است.

 

* فرزندان آقای هاشمی چطور؟ ایشان در چه سطحی فعال هستند؟

 

فرزندان ایشان هم در ستاد فعال هستند و کمک مالی هم می کنند. خب! بالاخره آنها هم فکر مهندس هستند البته کمک مالی شان خیلی زیاد نیست بیشتر امکانات لجستیکی ستادها را تامین می کنند.