فایننشال تایمز نوشت: اصولگرایان ایران 5 نامزد شامل ابراهیم رییسی روحانی پر قدرت ایرانی را برای انتخابات دور بعد جهت نبرد با حسن روحانی معرفی کرده  اند. جبهه مردمی انقلاب اسلامی یا جمنا گفته با کاندیداتوری پنج نفر به عنوان کاندیداهای پیشتاز گروه های عضو این جریان موافقت شده و قرار است تا انتخابات 19 می ایران چهار نفر از میان این پنج نفر کنار گذاشته شوند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در ادامه می نویسد: اصولگرایان ایران امیدوارند که این تاکتیک آنها را در ایجاد چالش جدی برای روحانی در مبارزات انتخاباتی کمک کند اما در عین حال از تکرار تجربه سال 2013 در انتخابات دور قبل هم که کاندیداهای ین جریان به جای حمایت از هم علیه هم حرف میزدند جلوگیری کند.

نامزد برجسته میان این 5 تن، ابراهیم رییسی است که سال گذشته به سمت تولیت آستان قدس ایران انتخاب شد. نامزدی او نشان میدهد که روحانی باید انتظار یک نبرد سخت را در انتخابات پیش رو داشته باشد.

رییسی در گذشته چندان به دخالت در سیاست علاقه ای نداشت. این روحانی 56 ساله سمت های بالای قضایی از قبیل دادستانی کل کشور را در کارنامه اش دارد.

امروز او خود را مردی از میان مردم معرفی میکند. اصوگراها انتظار دارند او با هدف قرار دادن توافق هسته ای و مسائل اقتصادی، بتواند چالشی نه چندان جدی برای روحانی ایجاد کند.

ابراهیم رییسی دیدارش را با جمنا در تهران به بهانه زلزله مشهد و لزوم حضور او در کنار مردم مذهبی این شهر لغو کرد.

به گفته حمیدرضا ترقی یکی از سیاست مداران ارشد ایران و نردیک به جریان اصولگرا رییسی روحانی برجسته ای است که قادر است به تقاضای فوری مردم برای بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال زایی کمک کند. .

دو کاندیدای دیگر انتخابات محمد باقر قالیباف و حسن روحانی هستند که هر دو در رقابت های سال 2013 نیز با هم حضور داشتند و دیگر کاندیدا علیرضا ذاکانی نماینده سابق ایران و منتقد اصلی برجام است.

اصولگرایان ایران از اظهارات ترامپ درباره توافق هسته ای ابراز رضایت میکردند. آنها امیدوارند که تشدید تنشها بین تهران و واشنگتن اصلاح طلبان را که حامی اصلی توافق هسته ای هستند تضعیف کرده و تعامل با جهان را بعد از سالها انزوای ایران مجددا کاهش دهد.

عباس عبدی معتقد است رییسی میتواند تنور انتخابات را طوری گرم کند که به نفع روحانی تمام شود.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/PmNnyr