تصمیم ترامپ مبنی بر بمباران پایگاه هوایی الشعیرات، صف‌آرایی مخالفان و موافقان او را دستخوش تغییر کرده است. در حالی که بسیاری از طرفداران با وفای ترامپ از سیاست‌ خارجی او انتقاد می‌کنند و آن را "بازگشتی از اصول" می‌دانند، در مقابل سران احزاب دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان برای نخستین بار در تحسین از ترامپ هم‌صدا شده‌اند و عملیات موشکی آمریکا را "گامی درست" و "واکنشی درخور" ارزیابی می‌کنند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دویچه وله نوشت: برخی حتی خواهان آنند که آمریکا "در صورت لزوم" به حملات هوایی خود به پایگاه‌های ارتش سوریه ادامه دهد. با این‌حال، حمله‌ی موشکی آمریکا، انتقاد و واکنش "نگران‌کننده‌" برخی از پشتیبانان با نفوذ رئیس‌جمهور این کشور را نیز به همراه داشته است. مفسر اشپیگل آنلاین در این رابطه می‌نویسد که تصمیم ترامپ‌، بسیاری از طرفداران و پشتیبانان او را "فراری داده است."

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود همواره اعلام کرده بود که «ما باید از کشور سوریه و تمام کشورهایی که از ما متنفر هستند، خارج شویم.» او در سال ۲۰۱۳ به کسانی که راه‌کار نظامی را برای حل بحران سوریه پیشنهاد می‌کردند، هشدار داده بود که "حمله به سوریه به جهنمی جهانی خواهد انجامید".

همین امر سبب شده که مخالفان محافظه‌کار ترامپ اکنون با نوشتن مقالات و تفسیرها و یادآوری سخنان او، حمله به سوریه را محکوم ‌کنند. به نوشته‌ی اشپیگل آنلاین این افراد تا کنون از تمام امکانات خود در دنیای مجازی به سود تبلیغ سیاست‌های ترامپ استفاده می‌کردند.

روزنامه‌ محافظه‌کار "دیلی چالر" از جمله می‌نویسد: «آقای رئیس‌جمهور، به بوش سوم تبدیل نشوید!» برخی دیگر از او می‌پرسند: «آیا چند عکس از قربانیان بی‌گناه، می‌توانند منطقی را که شما در جریان کارزار انتخاباتی خود نشان دادید، از میان ببرند؟»

اشاره‌ این کاربران به عکس‌های قربانیان حمله‌ی شیمیایی شهرک خان شیخون است که نیکی هیلی، نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست اضطراری شورای امنیت در دست داشت؛ حمله ای که حامیان تروریست ها به دولت سوریه نسبت می دهند اما روسیه اعلام کرد که انتشار گازهای سمی ناشی حمله هوایی این کشور به انبار تسلیحاتی تروریست ها بوده است که بعد از حمله مشخص شده است که تروریست ها از آن به عنوان کارگاه ساخت سلاح شیمیایی استفاده می کرده اند.

 نیکی هیلی در این جلسه‌ی فوق‌العاده که به درخواست نمایندگان روسیه و بولیوی در شامگاه ۷ آوریل برگزار شد، از عملیات موشکی به سوریه دفاع و اقدام آمریکا را "کاملا موجه" ارزیابی کرد.

اشپیگل آنلاین می‌نویسد که سیاست جدید ترامپ، "سرخوردگی و فرار" بسیاری از حامیان با وفای ترامپ را سبب شده است: پل جوزف واتسون از روزنامه‌نگاران با نفوذ محافظه‌کار چندی پیش رسما اعلام کرد که دیگر با ترامپ همکاری نمی‌کند. آن کالتر، یکی دیگر از خبرنگاران راست‌گرا و پشتیبانان ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرد که "با اصول خود وداع کرده است."

بنا به نوشته‌ی مفسر اشپیگل آنلاین روند مخالفت با ترامپ در میان هواداران او در دنیای مجازی نیز دنبال می‌شود. آن‌ها با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد از حمله‌ی موشکی به سوریه، از در مخالفت با ترامپ بر می‌آیند و "رای و پشتیبانی مالی" خود را از او طلب می‌کنند.

مفسر اشپیگل آنلاین می‌نویسد هر چند که پیامدهای منفی "سرخوردگی" طرفداران ترامپ در حال حاضر چندان شدید نیست، با این حال در صورت ادامه از "بُرد تبلیغاتی سیاست‌های او در دنیای مجازی" خواهد کاست.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/Lcd28