به گزارش خبرنگار سياسي برنا اعزامي به مشهد مقدس محمود احمدي نژاد در رواق حضرت امام خميني حرم مطهر رضوي طي سخناني با اشاره به اينکه مشهد مقدس يکي از پاک ترين و بهترين نقاط روي زمين است گفت: خداوند را شاکرم که امروز توفيق زيارت شما مردم گرامي و همچنين حرم مطهر رضوي را به من داد.

وي افزود: زماني که در مسير استقبال از بين شما مردم عزيز و گرامي عبور مي کردم، در ذهن خود به ياد غربت و مظلوميت اهل بيت (ع) افتادم و اينکه اگر شما مردم در زمان اهل بيت (ص) بوديد هيچگاه آن مظلوميت ها وشهادت ها اتفاق نمي افتاد.

رييس جمهور تصريح کرد: شايد خداي متعال شما را به عنوان ذخيره اي براي امروز قرار داده است تا با يک قيام عظيم در چارچوب انقلاب اسلامي زمينه ظهور فرزند زهرا (س) ونجات دادن اهل بيت از مظلوميت را فراهم کنيد.

احمدي نژاد در ادامه با اشاره به وظايف انقلاب اسلامي تصريح کرد: يکي از مهم ترين وظايف دولت اسلامي صيانت از منافع ملي و عمومي است و هر گاه منافع اشخاص ، گروه ها و اصحاب قدرت در برابر منافع ملت قرار بگيرد دولت وظيفه دارد منافع ملت را در برابر منافع قدرتمندان قراردهد.

وي افزود: انقلاب اسلامي آمده است تا تمام حصارها را بشکند و زمينه عزت و سرفرازي ملت را فراهم کند و الگويي را براي تمام ملت ها قرار دهد و مقدمه سکوي پرش به سمت حکومت جهاني حضرت ولي عصر را فراهم کند.

رييس جمهور تصريح کرد: بنابر گواهي رهبري عزيز، ملت همواره وظايف خود را انجام داده است و فداکاري مردم در زمان جنگ تحميلي براي ثابت ماندن جبهه هاي حق عليه باطل قابل فراموشي نيست.

احمدي نژاد گفت: اما متاسفانه انحرافي در برخي از مديران شکل گرفت که رفته رفته زاويه اين انحراف به سمت فاصله گرفتن هر چه بيشتر از مردم و عدم خدمت رساني به کشور سوق يافت.

وي افزود: در بين اين مديران به تدريج باند بازي، بروکراسي و صف بندي جاي خود را با ارزش هاي الهي عوض کرد و آنان منافع گروه ، دسته و دوستان خود را به منافع ملي براي انقلاب ترجيح مي دادند و اگر مردم به سوء عملکرد مسئولي اعتراض داشتند به بهانه تثبيت مديريت از وي در مقابل عمل خلاف او حمايت مي کردند.

رييس جمهور تصريح کرد: شما به ياد داريد زماني در تهران مديري در برابر دادگاه اعتراف کرد که 250 ميليون پول را براي حفاظت از گروه خود هزينه کرده است، اين در حالي است که عمل غير قانوني اين مدير را قانوني جلوه دادند و از او به عنوان يک قهرمان ملي ياد کردند.

احمدي نژاد تصريح کرد: متاسفانه يک گروه 150 تا 200 نفره در مراکز تصميم گيري کشور مسلط اند و تمام فسادهاي اقتصادي و سياسي از دل همين گروه در مي آيد.

وي با اشاره به اينکه بسياري از مديراني که با وضع نامناسب وارد مناصب مديريتي شدند و حالا خانه هاي چند ميلياردي در بالاي شهر دارند افزود: مردم ما بعد از 24 سال تصميم گرفتند اين مسير را اصلاح کنند.

رييس جمهور در ادامه تصريح کرد: آن ها با فنون هيتلري دولت را مورد هجوم قرار دادند از سال 84 تا به حال بارها موانع مختلفي بر سر راه دولت ايجاد کرده اند.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: زماني که دولت در سال 84 به تازگي تشکيل شده بود آنها به دولت غربي پيغام داده بودند ما چنان به اين دولت فشار خواهيم آورد تا ساقط شود اما آن ها اشتباه کردند ملت ما مسير خود را انتخاب کرده و راي ملت به اين دولت تغيير نخواهد کرد.

احمدي نژاد اظهار داشت: آن ها تلاش کردند تا با فرستادن پيغام به کشورهاي خارجي زمينه فشار را بر ملت ايران فراهم کنند. اما شما به آن ها نشان داديد که تسليم اينگونه فشارها نخواهيد شد و آن ها را سرکوب خواهيد کرد.

وي افزود: اين گروه که اغلب نيز از مديران قبلي تشکيل شده است در حال تلاش هستند تا جلوي انهدام حلقه مديريتي را بگيرند و براي اين کار نيز از هر توهيني فروگذار نمي کنند.

رييس جمهور تصريح کرد: حالا که قدرت تا حدودي از دستان آنان خارج شده است آن ها تلاش دارند تا جلوي اين مسئله را بگيرند و از هيچگونه فشاري نيز بر روي دولت دريغ نخواهند کرد اما ما گلوي خود را براي تهمت ها آماده کرده ايم و تسليم زياده خواهي ديگران نخواهيم شد.

احمدي نژاد تصريح کرد: به فضل الهي دولت در مقابل اين فشارها هيچگاه تسليم نخواهد شد.

وي با اشاره به فشارهاي تبليغاتي فراوان در عرصه انتخابات گفت: من پيشنهاد مي کنم تمام ستادهاي انتخاباتي اموال خود را اعلام کنند به شرطي که هر کدام از اين اموال که غير قانوني است، به ملت تعلق گيرد.

احمدي نژاد با اشاره به سياست خارجي دولت نهم گفت: سياست خارجي دولت نهم مقاومت در مقابل فشارهاي خارجي است و دولت نهم هيچگاه در مقابل فشارهاي خارجي کوتاه نخواهد آمد.

بنابر اين گزارش مردم حاضر در صحن رواق از محمود احمدي نژاد با شعار "صل علي محمد بوي رجايي آمد" و "مرگ بر منافق" از سخنان دکتر استقبال کردند.