علي صابري، دبيرجامعه اسلامي مهندسين استان مازندران در گفت و گو با ايرنا گفت: تشکل هاي اصولگرايان با اتحاد و يکپارچگي در انتخابات رياست جمهوري حاضر مي شوند.

وي افزود: گزينه نهايي اصولگرايان هم با تاکيد ها و حمايت هاي رهبري از رييس دولت نهم، به طور قطع دکتر محموداحمدي نژاد است.
اين فعال سياسي درباره شايعه عبور از احمدي نژاد تصريح کرد: تلاش هاي زيادي انجام شد تا با طرح مباحثي نظير دولت وحدت ملي يا شايعه عبور از احمدي نژاد ، در تشکل اصولگرايان تفرقه ايجاد کنند اما هيچ يک از اين ترفندها به نتيجه نرسيد.

وي با اشاره به حمايت چهره هاي شاخص جريان اصولگرايي از دکتر احمدي نژاد و رد وجود هر گونه تشتت در جريان اصولگرايي گفت:‌ نفاق و تفرقه در جريان اصولگرايي ، آرزو و خواست رقيب بود. در حالي که شاهد هستيم با اعلام کانديداتوري خاتمي ، اين تفرقه گريبان گير خودشان شد.

دبير جامعه اسلامي مهندسين استان مازندران افزود: در شرايط فعلي و با وجود معرفي چند کانديدا از جناح اصلاح طلب ، تشتت آرا در اين طيف بيش از گذشته مشهوداست.

*کانديدايي منطبق با اصول چهارگانه اصولگرايان

حسين ميردريکوند ، دبيرجامعه اسلامي مهندسين استان لرستان ، استراتژي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده را اجماع آنان حول فردي عنوان کرد که با معيارهاي چهارگانه اصولگرايان که عبارتنداز اسلام، انقلاب اسلامي، آراي حضرت امام خميني( ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري بيشترين انطباق را دارد.

به نظر وي با احتمال قريب به يقين ، کانديداي نهايي اصولگرايان ، دکتر محموداحمدي نژاداست.

*عدالت گستري؛ پشتوانه دولت نهم درانتخابات

حسين صداقت ، دبيرجامعه اسلامي مهندسين استان يزد، ابتکار عمل و شجاعت دولت نهم در برداشتن گام هايي موثر براي عدالت گستري را مهم ترين ويژگي دانست که مورد توجه بدنه جريان اصولگرايي است.
وي گفت: برخلاف اين که دولت هاي ديگر شعار سازندگي و عدالت گستري سر مي دادند اما اقدامات عملي را در اين عرصه دولت نهم برداشت.

صداقت به عنوان نمونه به اتمام و بهره برداري از کارخانه توليد سيمان " بهروک "درمهريز يزد اشاره کرد وافزود: اين کارخانه در قريب به 21 سال و صرف ميلياردها تومان هزينه،‌ به صورت نيمه تمام رها شده بود اما در دولت نهم به بهره برداري رسيد وبه چرخه توليد کشور وارد شد.

وي تاکيد کرد: بسياري از اقدامات بنيادي و زير بنايي دولت نهم ، نتايجي درخشان در آينده خواهد داشت که متاسفانه به رغم شفافيت اين موضوع، به دليل رقابت سياسي،اين اقدامات مهم ناديده گرفته مي شود يا با سياه نمايي همواره نقد مي شود.

اين عضو فعال جبهه اصولگرايي با اشاره به برخي تحولات در ساختار اقتصاد کلان گفت:‌ تلاش دولت نهم بر اين بوده است که فاصله طبقاتي را ميان دهک هاي مختلف جامعه کاهش دهد و براي توزيع متناسب ثروت گام هايي اساسي برداشته است.

وي بااشاره به ترميم حقوق بازنشستگي در اقشار مختلف گفت: به عنوان مثال، اين اقدام موثر موجب شد که حقوق افراد با سابقه ومهارت در مقايسه با افراد داراي سابقه ولي با مدرک تحصيلي بالاتر ، چنان تعيين شود که کمترين تضييع حقي ايجاد شود .

صداقت افزود: برخي مخالف خواني ها هم بر همين اساس است که عده اي تمايل دارند ، همچنان در جامعه به عنوان خواص شناخته شوند و از بيشترين امتيازها برخوردار شوند و اين موضوع، به طور دقيق همان چيزي است که دولت نهم در صدد اضمحلال آن است.

وي با ابراز تاسف از اين که سياسي کاري ها اجازه نمي دهد تا مخالفان با وجداني بيدار، اقدامات دولت نهم را بررسي يا نقد کنند، اولين گام هاي جناح رقيب اصولگرايان را تخريب دولت نهم دانست وگفت:‌ خوشبختانه با حضور خاتمي در انتخابات، فضا شفاف سازي مي شود و اتحاد و انسجام اصولگرايان براي دفاع از دکتر احمدي نژاد، بيش از پيش در انتخاب دوباره ايشان به وسيله اصولگرايان تجلي مي يابد.

صداقت افزود: بدنه اصولگرايان با وجود برخي نقدها نسبت به عملکرد دولت مورد حمايت خويش، در بعضي از حوزه ها به طورقاطع در جريان مبارزه انتخاباتي از رييس دولت عدالت محور دفاع مي کند.

* دو قطبي شدن انتخابات

جبار کوچکي نژاد، دبير جامعه اسلامي مهندسين در استان گيلان نيز درباره تاثير حضور خاتمي در عرصه انتخابات رياست جمهوري دولت دهم ، به خبرنگار سياسي ايرنا گفت: با حضور رييس جمهوري سابق در دولت اصلاحات، فضاي انتخابات شفاف تر مي شود.
وي افزود: اصولگرايان در برابر حضور خاتمي ، منسجم ترعمل مي کنند.

اين فعال سياسي جبهه اصولگرايان تصريح کرد: اگر تا کنون، برخي اختلاف نظر ها در جريان اصولگرايي به طور طبيعي ، وجود داشته است ؛ از اين پس جبهه اصولگرايان با اتخاذ رويه وحدت و با هماهنگي بيش از گذشته ،هدف خود را در تشکيل دولت دهم به عنوان يک دولت اصولگرا دنبال مي کند.

دبير جامعه اسلامي مهندسين استان گيلان گفت: حرکت در مسير تحقق اهداف ملي و تابعيت از ولايت فقيه مهم ترين ويژگي مورد نظر اصولگرايان براي کانديداي منتخب اين جريان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده است.

وي درباره دکتر احمدي نژاد افزود: رييس دولت نهم ضمن تعهد به اصول چهار گانه جريان اصولگرايي ، شجاعت در تصميم گيري، صداقت در گفتار، تلاش شبانه روزي براي حل مشکلات موجود و مردمي بودن را به عنوان برجسته ترين صفات دکتر احمدي نژاد که موجب محبوبيت وي نزد مردم است.

اين فعال سياسي يادآور شد: درهيچ دوره از تاريخ کشورمان سابقه نداشته است که هيات دولت ، دوبار به استان هاي سراسر کشور سفر و راسا براي حل مشکلات مردم اقدام کند.

وي با تاکيد بر اين نکته که هرگز به صورت جدي ، اختلافي در جبهه اصولگرايان وجودنداشته ا ست، گفت:‌ به نظر مي رسد با حضور خاتمي در انتخابات، فضاي انتخابات به سوي دو قطبي شدن پيش برود . چرا که جناح اصلاح طلب نيز در شرايط جديد تلاش مي کند تا به يکپارچگي برسد.

کوچکي نژاد اظهار اميدواري کرد در مبارزات انتخاباتي بيش از گذشته، اخلاق انتخاباتي رعايت و روش هاي غير اخلاقي که در شان نظام جمهوري اسلامي نيست، به شکل جدي پرهيز شود.

وي گفت: خوشبختانه مردم در سي سال پر فراز و نشيب پس از پيروزي انقلاب اسلامي به بلوغ سياسي رسيده اند ومي توانند با نگاهي عميق، شايسته ترين فرد را براي رياست دولت دهم انتخاب کنند.

*انتخاب فردي غير از احمدي نژاد محال است

ابراهيم شعرا، قائم مقام جامعه اسلامي مهندسان استان فارس، وحدت اصولگرايان حول يک کانديداي واحد را قطعي دانست و گفت: بر اساس رايزني هايي که تاکنون انجام شده است،انتخاب فردي غير از دکتراحمدي نژاد براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده، غيرممکن است.

وي افزود: رييس جمهوري کشورمان از بطن نيروهاي اصولگرا برخاسته است و در دولت نهم نيز کاملا در جهت تحقق اهداف اصول گرايانه حرکت کرده است.

شعرا هم سو بودن اقدامات دولت نهم با آرمان هاي انقلاب، حضرت امام خميني(ره) و انطباق آنها با انتظارات و خواسته هاي مقام معظم رهبري را مهم ترين ويژگي دکتراحمدي نژاد براي کانديدا شدن از سوي جريان اصولگرايي دانست و اظهار اميدواري کرد برخي اختلاف نظر ها به زودي حل شود.

اين فعال سياسي جريان اصولگرايي پيش بيني کرد به زودي سياه نمايي هايي عليه دولت نهم آغاز شود که نشان از درماندگي جبهه اصلاح طلبي دارد .