به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس؛ محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور عصر روز جمعه در اجتماع هزاران نفر از دانشجويان كه در ورزشگاه شهداي هفتم تير تهران گرد هم آمده بودند، حضور يافت كه اين مراسم با حاشيه‌هايي نيز همراه بود.

* شايد اكثر خبرنگاران براي ورود به سالن مشكلات عدم هماهنگي لازم را حس كردند، اما با دقت بيشتر مشخص بود كه رئيس‌جمهور از مسئولان مربوطه در نهاد رياست جمهوري خواسته‌ است كه در برنامه‌هاي انتخاباتي وي وقت نگذارند و به همين علت ورود خبرنگاران با برخي مشكلات مواجه شده بود.

* ساعتي پيش از آغاز مراسم، جمعيت حاضرين به حدي رسيد كه بسياري از دانشجويان موفق به ورود به سالن شهداي هفتم تير نمي‌شدند و مجري مراسم بارها از حاضرين خواست كه فشرده‌تر بنشينند.

* سكوهاي سالن شهداي هفتم تير در حالت طبيعي شش هزار نفر ظرفيت دارد كه در اين مراسم با توجه به فشردگي جمعيت چند هزار نفر بيش از ظرفيت در اين سكوها مستقر شده بودند. علاوه بر اين در زمين سالن نيز در حالت طبيعي حدود 5 هزار نفر مستقر شده بودند كه ميزان جمعيت حاضر در سكوها و زمين سالن در اوج با فشردگي بيش از اندازه به حدود 20 هزار نفر رسيد.

* جمعيت حاضر در سالن پيش از آغاز مراسم به ذكر صلوات، شعرخواني و سر دادن شعارهايي از جمله "هيهات مناالذله "، "ما همه سرباز توايم خامنه‌اي، گوش به فرمان توايم خامنه‌اي "، "رئيس‌جمهور ما حمايتت مي كنيم "، "مرگ بر ضدولايت فقيه "، "احمدي‌نژاد ساده‌زيست، نابودگر صهيونيست " مي‌پرداختند؛ كليپ‌هايي از حضور احمدي‌نژاد در عرصه‌هاي مختلف نيز پيش از آغاز مراسم پخش مي‌شد كه حضار پس از هر سخن رئيس‌جمهور يا نمايان شدن يك دستاورد در اين كليپ‌ها احمدي‌نژاد را مورد تشويق قرار مي‌دادند.

* دانشجويان علاوه بر تصاوير امام، رهبري و محمود احمدي‌نژاد پلاكاردهايي نيز در دست داشتند كه بر روي آنها جملاتي از امام (ره)، مقام معظم رهبري و برخي اشعار حمايتي نوشته شده بود، اكثر اين اشعار همان شعرهايي بود كه به صورت خودجوش در ماه‌هاي اخير در حمايت از احمدي‌نژاد توليد شده و دست به دست مي‌چرخد؛ پرچم جمهوري اسلامي ايران و پلاكارد "ما مي‌توانيم "‌ نيز در ميان جمعيت به وفور ديده مي‌شد؛ بر روي چند پلاكارد نيز نوشته شده بود: "اسلام آمريكايي ننگت باد "

* مجري اين مراسم سخنان خود را با ذكر ياد امام و شهدا و تسليت رحلت آيت‌الله بهجت آغاز كرد و از حاضرين خواست كه براي سلامتي حضرت ولي عصر (عج) و مقام معظم رهبري صلوات بفرستند؛ وي تاكيد كرد كه ميزبان اين مراسم حاميان گفتمان امام و انقلاب، همراهان جوان احمدي‌نژاد هستند.

* مجري مراسم در بخشي از سخنان خود به اين نكته‌اي مهم اشاره كرد و گفت: ما براي حمايت از دكتر احمدي‌نژاد به اينجا آمديم اما اين حمايت به خاطر شخص او نيست بلكه به خاطر گفتمان امام و انقلاب است كه چهار سال مردانه از آن دم زد؛ دكتر نيازي به هوادار ندارد و ما بايد خودمان را از هواي نفس خالي كنيم.

* در بخشي ديگر از اين مراسم كليپي به نام مقاومت جهاني پخش شد كه در آن صحنه‌هاي مختلف استقبال مردم كشورهاي گوناگون از رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به تصوير كشيده شده بود. اين كليپ با سخنان منطقي محمود احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا آغاز شد كه به محض پخش اين سخنان و پخش صداي تشويق حاضرين سالن دانشگاه كلمبيا براي احمدي‌نژاد، دانشجويان حاضر در سالن شهداي هفتم تير نيز يكپارچه به تشويق احمدي‌نژاد پرداختند.

در بخشي از همين كليپ سخنان مقام معظم رهبري در حمايت از سياست خارجي دولت نهم پخش شد كه همزمان با آن هزاران دانشجوي حاضر در سالن يكپارچه شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه "‌ سر دادند.

* با توجه به شور و حال حاكم در مراسم و اينكه حضار در برخي مواقع سخنان پخش شده از رئيس‌جمهور را با دست زدن مورد تشويق قرار مي‌دادند مجري مراسم متذكر شد كه حاضرين براي تشويق و حمايت از صلوات و نماد انقلابي الله اكبر استفاده كنند كه اين مسئله پس از اين، از سوي دانشجويان حاضر در مراسم مورد توجه قرار گرفت و انجام شد.

* يكي از دانشجويان در اين مراسم شعري تحت عنوان نامه‌اي منظوم از طرف مخالفان دولت نهم قرائت كرد كه در آن به صورت طنز از زبان مخالفان دولت نهم بسياري از دستاوردها و امتيازات اين دولت را ناديده گرفته و مخالفان دولت آن را در جهت مقابل منافع خود مي‌ديدند.

* گروه سرود مسجد امام حسن شهرك مشيريه همان گروه سرودي است كه در انتخابات سال 84 به صورت خودجوش سرود "مردم خوب با وفا "‌ را اجرا كردند كه اين سرود در سطح گسترده‌اي در ميان حاميان احمدي‌نژاد رواج يافت؛ دانش آموزان همان گروه سرود در اين مراسم نيز سرودي جديد در حمايت از احمدي‌نژاد اجرا كردند.

* در ادامه اين مراسم براي اولين بار فيلم انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد براي انتخابات سال 88 به نمايش درآمد، در حالي كه هزاران دانشجو با تمركز در حال مشاهده و شنيدن اين مستند بودند، قرائن نشان از حضور رئيس‌جمهور تا دقايقي ديگر دراين مراسم داشت كه همين گونه نيز شد و با ورود احمدي‌نژاد به سالن شهداي هفتم تير، جمعيت به صورت يكپارچه و شور و حالي خاص شعار دادند: "صل علي محمد بوي رجايي آمد "- مالك اشتر علي تو انتخاب اولي.

* چشمان احمدي‌نژاد در لحظات اول ابراز احساسات هزاران دانشجوي وفادار به آرمانهاي انقلاب باراني شده بود و رئيس‌جمهور در حالي كه با حركت در بخش‌هاي مختلف جايگاه در نظر گرفته شده به ابراز احساسات هزاران دانشجو كه به صورت يكپارچه شعار مي‌دادند، پاسخ مي‌داد متوجه فشردگي جمعيت نيز بود. به طوري كه وقتي مجري مراسم براي چندمين بار از حضار خواست كه فشرده‌تر بنشينند تا جمعيت بيشتري بتواند وارد سالن شود، رئيس‌جمهور خطاب به مجري گفت: ‌اينجا كه ديگر جايي نيست؛ اما در عين حال براي آنكه ساير دانشجويان نيز بتوانند در سالن حضور يابند جمعيت به صورت ايستاده درآمد و بر تعداد خود افزود كه در اين حين وقتي مجري پيش از سخنان رئيس‌جمهور در حال خواندن شعري بود احمدي‌نژاد سخنان او را قطع كرد و گفت: دوستان عزيزم تحت فشار قرار دارند، بگوييد مراقب باشند.

* در اين مراسم به جز مجتبي ثمره هاشمي كه پيش از اين از مشاورت ارشد رئيس جمهور براي حضور در فعاليت هاي انتخاباتي استعفا داده بود، هيچ كدام از مسئولان دولتي حضور نداشتند.

* رئيس‌جمهور مثل هميشه سخنان خود را با قرائت دعاي الهم عجل لوليك الفرج آغاز كرد و در همان ابتدا به فضاي بسيار محدود اين سالن براي ميزباني اين مراسم اشاره كرد و سپس با لبخند مثل بسياري از سفرهاي استاني خود از حاضرين پرسيد: مي‌دانم كه از ساعت‌ها قبل اينجا هستيد، آيا خسته‌ شده‌ايد؟ كه جمعيت يكپارچه پاسخ منفي داد اما احمدي‌نژاد ادامه داد: از اينكه با قدرت‌هاي چپاولگر جهاني درافتاديد،‌ خسته نشديد؟ وي تصريح كرد: ما چهار سال قبل با هم عهد بستيم و تا امروز رسيديم آيا همه شما همچنان پاي كار هستيد؟ در حالي كه جمعيت يكپارچه جواب مثبت مي‌داد رئيس‌جمهور مجددا پرسيد مطمئن باشم؟ اين بار پس از جواب مثبت حاضرين، رئيس‌جمهور تاكيد كرد: پس تا رسيدن به قله‌ها، يك يا حسين ديگر. در اين لحظه هزاران دانشجوي حامي گفتمان امام و انقلاب يكپارچه فرياد يا حسين سر داده و سپس شعار دادند: احمدي احمدي حمايتت مي‌كنيم.

* پس از آنكه رئيس‌جمهور در بخشي از سخنان خود به تحميل خواسته زورگويان در ايران به قرارداد ننگين سعدآباد اشاره كرد، دانشجويان يكپارچه شعار "مرگ بر سازشكار " سر دادند.

* احمدي‌نژاد در بخشي از سخنان خود در اين مراسم به آمار و ارقام دستاوردهاي دولت نهم در برخي زمينه‌ها اشاره كرد كه پس از اين سخنان جمعيت با سر دادن شعار تشكر تشكر، از رئيس دولت نهم تقدير كرد كه احمدي‌نژاد در پاسخ به اين تقدير حاضرين گفت: بنده قطره‌اي از اقيانوس مواج شما هستم.

* احمدي‌نژاد به ايستادگي ايران در مقابل فشارهاي سنگين دشمنان اشاره كرد و به تقدير از ايستادگي ملت ايران پرداخت كه جمعيت شعار داد؛ تا رفع ظلم و فتنه يك يا حسين ديگر؛ دانشجويان پس از سخنان رئيس‌جمهور در باره قطع شدن برخي دست‌هاي پليد از بيت‌المال نيز يكپارچه شعار دادند تا "رفع كل فتنه يك يا حسين ديگر ".

* سخنان احمدي‌نژاد درباره بهانه تراشي‌هاي برخي مخالفان براي كمرنگ جلوه دادن استقبال مردمي در سفرهاي استاني دولت نيز باعث خنده حضار شد و توضيحات رئيس‌جمهور در باره پوچ بودن اين ادعاها بسيار مورد توجه حاضرين قرار گرفت.

* " احمدي‌قهرمان حامي مستضعفان "، "احمدي قهرمان اميد نسل جوان "، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ما "، ابوالفضل علمدار احمدي را نگه دار "، "بوي گل ياسه احمدي‌نژاد، خادم عباسه احمدي‌نژاد "، "دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد "، "منافق حيا كن احمدي را رها كن " و "‌توپ تانك اهانت ديگر اثر ندارد "‌، از ديگر شعارهايي بود كه دانشجويان در حمايت از بخش‌هايي از سخنان احمدي‌نژاد سر دادند.

* رئيس‌جمهور در بخش‌هايي از سخنان خود گفت به خدا قسم فشاري كه بعضي ها در داخل در موضوع هسته‌اي به ما وارد كردند به مراتب بدتر از فشار جبهه استكبار بود كه دانشجويان با سر دادن شعار "احمدي ‌افشا كن "،‌ خواستار افشاي هويت اين افراد يا گروه‌ها شدند؛ سخنان رئيس‌جمهور در باره عصبانيت برخي داخلي‌ها از مطرح شدن سوال درباره هولوكاست كه همسو با عصبانيت صهيونيست‌ها بود، نيز با اين شعار دانشجويان مواجه شد كه فرياد مي‌زدند: "‌ايول ايول احمدي رو ايول ".

* حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني كه در اين مراسم حاضر شده بود نكاتي را درباره حمايت درست از احمدي‌نژاد و راه انقلاب مطرح كرد و در بخش پاياني سخنانش به روشن بودن افق آينده اشاره كرد و گفت: ما هم مي‌گوييم صبح نزديك است؛‌ اشاره وي به پلاكاردهاي نصب شده از سوي حاميان موسوي در خيابان‌ها بود كه بر روي آنها نوشته شده: "صبح نزديك است ".

* احمدي‌نژاد نيز جمله پاياني سخنان خود را به همين موضوع نزديك بودن صبح اختصاص داد و خطاب به حاضرين گفت: بدانيد كه صبح نزديك است، پس تا طلوع صبح آرمان‌ها يك يا حسين ديگر. دانشجويان با شنيدن اين جمله يكپارچه فرياد يا حسين سر دادند و سخنراني احمدي‌نژاد با فرياد "يا حسين " هزاران دانشجوي حامي انقلاب اسلامي به پايان رسيد.

* عليرغم طولاني بودن اين مراسم، فشردگي جمعيت و ايستاده بودن اكثر حاضرين، هزاران دانشجوي حاضر در اين مراسم از لحظه اول حضور تا پايان، مدام و به صورت يكپارچه در حمايت از رئيس جمهور و آرمانهاي انقلاب شعار دادند.

* رئيس‌جمهور با عذرخواهي از حاضرين به اين دليل كه نمي‌تواند زمان بيشتري را در ميان آنها باشد و با تك تك آنها به گفتگو بپردازد، توضيح داد: همانطور كه مي‌دانيد ما نمي‌خواهيم كارهاي دولت به بهانه انتخابات تعطيل شود و به همين دليل هم بايد كارهاي دولت را تا آخرين لحظه ادامه دهيم و هم مقداري از وقت را به اين كارها اختصاص دهيم.