نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکا فتنه ۷۸ را ساماندهی کرد اما نتوانست پیروز شود و پشت سر آن فتنه ۸۸ را طراحی کرد دراین فتنه از سروش تا گوگوش دخالت داشتند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حجت الاسلام نبویان شب گذشته در نوزدهمین دوره طرح ولایت کشوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، تأکید کرد: جرم خاتمی در فتنه ۸۸ از موسوی و کروبی نیز بیشتر است؛ زیرا موسوی و کروبی به این باور رسیدند که تقلب شده و اعتراض کردند اما خاتمی می دانست که تقلب نشده و اعتراض کرد.

وی به بیان اینکه پایگاه اصلی فتنه در وزارت علوم بود خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که اکثر نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر علوم هستند زیرا همانان که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند امروز دوباره به وزارت علوم بازگشته اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکا فتنه ۷۸ را ساماندهی کرد اما نتوانست پیروز شود و پشت سر آن فتنه ۸۸ را طراحی کرد دراین فتنه از سروش تا گوگوش دخالت داشتند.

حجت الاسلام نبویان یادآور شد: برخی مسئولان سابق مملکت نیز در این فتنه دخالت داشتند و کار به جای رسید که رژیم صهیونیتسی اعلام کرد سران اصلاحات به نمایندگی از این رژیم به مقابله با جمهوری اسلامی پرداختند بنابراین مشاهده می کنید که خیانت این افراد قابل اغماض نیست.

وی تأکید کرد: کسانی که رفع حصر را خواهان هستند خود نیز فتنه گر هستند.

حجت الاسلام نبویان با طرح این پرسش که دعوای اصلی دنیای غرب و سران کفر با ایران بر سر چیست گفت: آمریکا عنوان می کند ما بیش از ۴۰ کشور را تحریم کرده ایم اما هیچ یک را به اندازه ایران تا به این اندازه تحریم نکرده ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی عنوان می کنند سران کفر یکسری انحصارات علمی را برای خود تعریف کرده اند که ایران این انحصارات را شکسته است به طور مثال در حوزه ارسال ماهواره به فضا مسئله هسته ای و نانو ایران انحصارات غرب را شکسته است به همین دلیل آنان این کشور را تحریم می کنند.

وی افزود: برخی مطرح می کنند تمامی این تحریم ها به دلیل مسئله هسته ای است این در حالی است که حدود ده سال است که ایران به دانش هسته ای دست یافته است اما امریکا بیش از ۳۰ سال است که ایران را تحریم کرده است.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به اینکه چنین مسائلی ناقص است خاطرنشان کرد: مشکل جهان با ایران این است که ایران دینی جدید به دنیا عرضه کرد و دینی بود که مدعی شد اندیشه مدرن با تمامی ابعادش ناقص است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه تمام جرم ایران از دید غربی ها این است که جهان بینی مدرن را زیر پا گذاشته است بیان داشت: مشکلی که دنیای کفر با ایران جهان بینی اسلامی است که به دنیا عرضه کرده است و نه مشکل هسته ای و یا دیگر مسائل.

 

حجت الاسلام نبویان در نوزدهمین دوره طرح ولایت کشوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ضمن بیان اینکه مشکل غرب با ایران بر سر اسلام است گفت: متأسفانه مذاکره کنندگان ما خطوط قرمزی را که مقام معظم رهبری تعیین کرده است رعایت نکردند رهبر انقلاب عملا مطرح کردند نظارت آژانس بر ایران باید متعارف باشد این در حالی است که نظارت ها بیش از آن چیزی است که باید باشد به طوری که آمانو به شورای حکام نامه زده و طی آن اعلام کرده است تا کنون جهت نظارت بر ایران ۵۰۰ هزار یورو نیازمند بودیم و درحال حاضر ۶ میلیون یورو نیازمندیم.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند هیچ یک از مراکز هسته ای ما نباید تعطیل شود این در حالی است که آقایان تعهد دادند و فوردو را تعطیل کردند و اعلام می کنند که فردو هنوز تعطیل نشده است.
حجت الاسلام نبویان افزود: هزار بار به مذاکره کنندگان گفتیم مشکل ما با غرب اسلام است نه مسئله هسته ای و آنان عنوان کردند غربی ها منطقی هستند چنانچه با آنان گفتگو کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد حال باید از آنان پرسید آیا کشوری که هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرده و از گروه های تروریستی حمایت می کند منطقی است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ تحریمی ترک برنداشته و کسانی که عنوان می کنند تحریم ها با شتاب مواجهه شده است شوخی می کنند بیان کرد: براساس توافقات قرار بر این شد هشت میلیارد دلار از صدمیلیارد دلار بدهی به ایران بازگردانده شود که طی این قرار داد هر ماه۲/۴ دهم میلیارد دلار به ایران باید تحویل داده می شد حال امروز هر چه به آنان می گویم چه میزان از قسط ها وصول شده است می گویند تمامی آن را پرداخت کرده اند.
حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه براساس توافق ژنو مذاکره کنندگان توافق کردند نصف نطنز، سه چهارم فردو و آب سنگین اراک تعطیل و تولید سانترفیوژها نهایتا در حد دو درصد بماند در ادامه خاطرنشان کرد: اسرائیل حتی فکرش را هم نمی کرد که غزه برای آن شرط تعیین کند اما امروز به برکت وجود اسلام این اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه جنگ امریکا با ایران بر سر اصل اسلام است و تا ابد ادامه دارد تصریح کرد: اندیشه مدرن شاخ به شاخ اندیشه اسلامی است و این دو هیچ تناسبی با هم ندارند هر جا مدرنیته آمده اسلام عقب نشینی کرده است و هر جا اسلام آمده مدرنیته پس رفته است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار بیمار به دارو نیازمند هستند که این داروها با مواد غنی شده ۲۰ درصد تولید می شوند ما به ۵۴ هزار سانترفیوژ نیازمندیم این در حالی است که طرف غربی اعلام می کند که تنها به ۵۰۰ سانترفیوژ نیازمندید.
حجت الاسلام نبویان ادامه داد: براساس توافقنامه ژنو قرار بر این بوده است که کشتی های ایران را بیمه کنند در حالی که هنوز یک کشتی نیز بیمه نشده است همچنین قرار بر شکستن تحریم ها بوده که این اتفاق نیز رخ نداده است در حال حاضر صادرات هیچ پتروشیمی نیز آزاد نشده است بنابراین مشاهده می کنید که تا کنون براساس این توافق هیچ سودی عاید کشور ایران نشده است.
این نماینده مجلس افزود: امریکا جنگ تمدنی افغانستان، عراق و دیگر کشورها را راه انداخت که نتیجه آن تنفر مسلمان از امریکا و شکست آنان شد در نتیجه امریکا در سال ۲۰۱۰ جنگ درون تمدنی را آغاز کرد که براساس آن مسلمانان به جنگ با یکدیگر پرداختند.
حجت الاسلام نبویان ضمن یادآوری اینکه عمر اسرائیل ۷۰ سال و انقلاب اسلامی ۳۵ سال است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی طی این سال های معجزه کرده در حالی که اسرائیل هر جنگی را که به راه انداخته نظیر جنگ ۳۳ روزه و ۲۸ روزه با شکست مواجه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام دمکراسی ندارد اما رای مردم دارد تصریح کرد: دمکراسی اسلامی یعنی شب روز، که مانند اسلام مدرن است یعنی اسلام بی اسلام به این معنا که ۱۲۴ هزار پیامبر آمده است کدام پیامبر عنوان کرده ملت شب جمعه جمع شوند که می خواهیم پیامبر انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: غربی ها عنوان می کنند به دلیل اینکه اسلام ۱۴۰۰ سال پیش به وجود آمده است قدیمی است این در حالی است که همجنس بازی که مربوط به چهار هزار سال پیش است مدرن می دانند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عمر یک اندیشه با مدرن و غیرمدرن بودن آن اندیشه مرتبط نیست گفت: از نظر غربی ها هر چه سکولار باشد مدرن است غربی ها مثالی دارند که عنوان می کند چنانچه کل پدیدهای عالم را در یک شکل بگذارید رویکرد دینی به این شکل با رویکرد مدرن به آن شکل فرقش در این است که رویکرد دینی پدیدها را از یک سر به معاد و از سری دیگر به مبدا حیات وصل می کند به این معنا که رویکرد دینی همه چیز را وصل به خداوند می داند.
حجت الاسلام نبویان گفت: در رویکرد سکولار همه چیز دنیاگراست به این معنا که در تحلیل و تفسیر هیچ یک از پدیدهای عالم حق اینکه به معاد و یا خداوند وصل شوند را ندارند.
وی ضمن بیان اینکه متأسفانه دروس دانشگاهی ما غربی هستند گفت: متأسفانه برخی عنوان می کنند این حق ورود به دروس پزشکی و ریاضی را ندارد و در علوم انسانی نیز ما نمی توانیم از مبانی و نظریات ائمه بهره ببریم.
وی با طرح این پرسش که آیا در دانشگاه ها یک رشته اسلامی وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: تنها یک دانشگاه اسلامی داریم و آن هم دانشگاه آزاد است؟!
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه علوم انسانی ما یا غیر اسلامی هستند یا ضداسلامی بیان کرد: برخی عنوان می کنند ما در اجرای علوم انسانی مشکل داریم این در حالی است که مقام معظم رهبری عنوان کردند نظر من این نیست که علوم انسانی موجود در دانشگاه ها مفید نیست بلکه معتقدم علوم انسانی موجود در دانشگاه ها مضر است و ریشه پوزیتیسیم دارد.
حجت الاسلام نبویان یادآور شد: در علوم انسانی ابتدا انسان را در بدن خلاصه کردیم و در نهایت برای آن اقتصاد، روان شناسی و جامعه شناسی تعریف کردیم این در حالی است که اسلام برای انسان روح مجرد قائل است.
وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند این دانشگاه به درد جمهوری اسلامی نمی خورد به همین دلیل دو سال آن را تعطیل کرد بیان داشت: برخی عنوان می کنند تمام روسای نظام آخوند هستند این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد مدیران مملکت خروجی همین دانشگاه ها می باشند.
حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: چناچه می خواهیم نظام ما اسلامی باشد با مدیران اسلامی پرورش دهیم در این صورت نظام به هدف خود نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه اندیشه مدرن نه خداوند می شناسد و نه پیامبران و ائمه را سوال علل عقب ماندگی کشورهای اسلامی را نادرست دانست و گفت: پیشرفت به معنای نزدیک تر شدن به هدف است بنابراین باید بین پیشرفت ابزار انسان با پیشرفت انسان تفاوت قائل شویم متأسفانه امروز انسانیت را تا حد حیوانیت تنزل داده ایم.
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مدرنیته به معنای تجددگرایی و تجددگرایی به معنای سکولاریسم و سکولار بودن یعنی نفی خداوند از صحنه ذهن و بشر جنگ غربی ها با ما تمام نخواهد شد مگر اینکه دست از اندیشه اسلامی بکشیم.

خبرگزاری دانشجو