سخنگوی دولت دوم خرداد می‌گوید: تنها راه نجات کشور ارتباط اصلاح‌طلبان با بدنه جامعه است. دلیل شکست ما از احمدی‌نژاد قطع شدن راه‌های ارتباطی‌مان با مردم بود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در انتقادی از عملکرد اقتصادی دولت سازندگی گفت: در دوره هاشمی در نتیجه غفلت کردن از نقش نظارتی مردم، در حاکمیت تصمیمات غلط اقتصادی گرفته می‌شود که یک نرخ 49 درصدی تورم به وجود می‌آید و بالاخره یکی باید یک روز بیاید جواب دهد که دلیل این تورم 49 درصدی چه بوده است؟

وی همچنین در انتقادی از رویکرد اقتصادی دولت یازدهم نیز می‌گوید: ببینید در شرایط تورم و رکود هستیم. این شرایط، سخت است و با ایده‌های محافظه‌کارانه نمی‌شود آن را حل کرد. نیازمند به تیم جسور و کارکشته‌یی است. تیم اقتصادی آقای روحانی تجربه مدیریت اجرایی ندارد.

وی همچنین در مورد اولویت‌های دولت یازدهم نیز اظهار داشت:شخص آقای روحانی خوب اولویت‌بندی کرده، تیم اقتصادی آقای روحانی نتوانسته این اولویت بندی را به اجرا درآورد. دلیلش هم این است که پیر هستند.

سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به اینکه 90 درصد استانداران اصلاح طلب هستند گفت: درست است که به وزارت کشور انتقادات جدی‌ای وارد است، اما واقعیت این است که بیش از 90 درصد استانداران اصلاح‌طلب هستند و این یعنی در استان‌ها و مناطق اتفاقات خوبی دارد می‌افتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دستورالعملی را برای دلتمردان یازدهم مطرح می‌کند و می‌گوید: من به تیم آقای روحانی توصیه می‌کنم وسایل ارتباطی جدید را قطع نکند. تنها راه نجات کشور ارتباط اصلاح‌طلبان با بدنه جامعه است. دلیل شکست ما از احمدی‌نژاد قطع شدن راه‌های ارتباطی‌مان با مردم بود.

وی افزود: ممکن است انتظارات مردم به طور نامعقولی بالا برود. جلوگیری از آن همان چیزی است که وظیفه دولت آقای روحانی و اطرافیانش است؛ اینکه بیشتر با مردم حرف بزنند. الان متاسفانه ارتباط آقای روحانی با جامعه قطع است. آقای خاتمی مرتب برای مردم سخنرانی‌ داشت اما آقای روحانی گاهی سخنرانی‌ای در تلویزیون می‌کند و متاسفانه اعضای دولت با مردم حرف نمی‌زنند. تیم اطلاع‌رسانی آقای روحانی اصلا خوب عمل نمی‌کند. سخن مخالفان را تنها می‌شنویم و گاهی اوقات عکس‌العمل‌های آقای روحانی را می‌بینیم.

سخنگوی دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه دولت باید ارتباطش را با مردم افزایش دهد، اظهار داشت: حتی ارتباط دولت با مردم هزینه‌یی هم ندارد. معاون اول نمی‌آید هر هفته سخنرانی کند، حتی سخنگوی دولت هم نمی‌آید با مردم حرف بزند. من سخنگوی دولت که بودم حداقل ماهی یک‌بار به یک استان می‌رفتم و با مردم حرف می‌زدم. آقای نوبخت نمی‌رسد به این کار. چون کار سازمان مدیریت خیلی زمان می‌برد. صدا و سیما هم که او را 5 تا 10 ثانیه نشان می‌دهد. سایت‌های طرفدار دولت هم که فعال نیستند. باید مکانیزم‌های دیگری پیدا کرد.