رئیس جمهور برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد فرودگاه جان اف‌کندی نیویورک ترک کرد.

در این سفر، محمد‌علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز روحانی را همراهی‌ می‌کنند.

همچنین سیامک مره صدق نماینده کلیمیان و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز هم جزو هیئت همراه رئیس جمهور هستند.

رئیس جمهور در زمان ترک تهران مورد بدرقه رسمی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس و تعدادی از وزرا و معاونین خود قرار گرفت.

** برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور

هواپیمای رئیس‌جمهور ساعت 19 به وقت آمریکا در فرودگاه "جان‌اف‌کندی" فرود می‌آید.

شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر فیجی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.

مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان و روزنامه واشنگتن‌پست و مصاحبه با سی‌بی‌اس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.

روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار خواهد کرد.

ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخست‌وزیر عراق و نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در جریان این سفر است.

حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، سخنرانی در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانه‌ها در روز آخر از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به نیویورک است.

سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ساعت 24 سه‌شنبه به وقت تهران انجام می‌شود.