رییس جمهور توقف اداره امور كشور به خاطر انتخابات را خطا و اشتباه دانست و با تاكید بر اینكه انتخابات در روند خدمات و فعالیت های دولت خللی ایجاد نمی كند ، گفت : دولت حاضر نیست حتی یك لحظه از فرصت خدمتگزاری را به خاطر موضوع انتخابات از دست بدهد.

دكتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینكه فعالیت های اقتصادی كشور مسیر مطلوب خود را طی می كند، گفت: برای اولین بار در چند دهه اخیر رشد نقدینگی كنترل و به سمت نیازهای واقعی كشور هدایت ونوسانات شدید قیمت ها نیز مهار شده است.

رییس جمهور افزود: طبق برنامه بانك مركزی سیر كنترل نقدینگی و سرمایه گذاری در كشور در بخش های مختلف مسیر خوبی را طی می كند و این در حالی است كه تقریبا همه كشورهای جهان به لحاظ اقتصادی در التهاب به سر می برند.

وی با تاكید بر اینكه دولت در جلسات خود تصمیمات لازم را برای اداره كشور اتخاذ كرده و مسیر اجرای آنها را با قوت دنبال می كند، خاطر نشان كرد: خوشبختانه در فضای بازار، آرامش حاكم است و طرح های سرمایه گذاری طبق برنامه پیش بینی شده به بهره برداری می رسند .

دكتر احمدی نژاد در ادامه با تاكید بر اینكه دولت كاملا به عهد خود با مردم و قانون پایبند است ، تصریح كرد: دولت اجازه نداده كه موضوع مهم انتخابات در روند خدمات و فعالیت های دولت برای اداره كشور خللی ایجاد كند. اداره كشور با قوت سالهای گذشته پیگیری می شود و سفرهای استانی همچنان ادامه دارد .

رییس جمهور تصریح كرد : دولت حاضر نیست حتی یك ثانیه از وقت كشور برای خدمتگزاری و پیشبرد امور را به خاطر بحث انتخابات متوقف كند.دولت توقف در مسیر اداره كشور را خطای بزرگی می داند.

وی خاطر نشان كرد: كلیت دولت مطلقا حضوری در انتخابات به عنوان تبلیغ نخواهند داشت و باقوت امور جاری كشور را دنبال می كند .

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه سفرهای استانی با تاكید بر اینكه سفر استانی سمنان لغو نشده است ، اظهار داشت: از آنجایی كه سفر مقام معظم رهبری به استان كردستان وجود داشت، برنامه سفر استانی سمنان به بعد از این سفر موكول شده است ، ضمن اینكه نخواستیم استان سمنان از امتیاز ویژه نسبت رییس جمهور با این استان برخوردار باشد.

تخریب كار انسان های عاجز است

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره دلایل طرح موضوع استعفای بهمنی تصریح كرد: رییس كل بانك مركزی مطلقا استعفا نداده است. همه باید اخلاق و قانون را رعایت كنیم و بهتر است به جای برخی اقدامات هر كس برنامه مثبتی دارد آنرا برای مردم ارایه دهد. معتقدم تخریب كار انسانهای عاجز است و دولت وارد این گونه فضاها نمی شود.

وی با اشاره به جایگاه انتخابات خاطر نشان كرد: هر انتخابات از لحاظ اخلاق و فرهنگ باید گام بزرگی به جلو باشد ضمن اینكه قانون نیز منع كرده كه كسی برای تبلیغ خود دیگران را مورد تخریب قرار دهد . افراد نباید برای تبلیغ خود دیگران را تخریب كنند.

وی افزود: اینكه دولت در مقابل تخریب ها و هجمه هایی كه صورت می گیرد سكوت كرده به معنای آن نیست كه پاسخی برای آنها ندارد بلكه پاسخهای جدی و مستدلی دارد اما معتقدیم كه نباید وارد چنین صحنه هایی شد. در طول این سالهای اخیر نیز به هیچ عنوان وارد این عرصه ها نشده ایم. البته به زودی بیان خواهم كرد كه چرا دولت این همه مورد هجوم بی امان قرار دارد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سفرهای استانی اظهار داشت: سفرهای استانی ابتكار موفقی بوده و به الگویی برای جهان تبدیل شده است. علت آن هم این است كه اولاً حكومت نمی تواند بدون ارتباط عاطفی با مردم موفق باشد . كسانی كه حكومت را برای مردم می خواهند، نمی توانند بدون مردم امور را بخوبی اداره كنند و پایه حكومت پیوند عاطفی بین مردم و مسوولین است.

علت دوم نیز وجود بوروكراسی حاكم بر جوامع است . بوروكراسی از موانع رشد متوازن و اجرای عدالت در جوامع به شمار می رود. تصمیمی كه اتخاذ می شود زمانی كه در چرخه بوروكراسی قرار گرفت به مرور استحاله شده و از هدف اصلی دور می شود و كلاً روند بوروكراسی كند كننده شتاب تصمیمات و فعالیت های كل كشورها محسوب می شود به همین دلایل دولت در حقیقت با سفرهای استانی این بوروكراسی دست و پاگیر را دور زد و انقلابی در شیوه مدیریتی به وجود آورد.

وی درباره مصوبات سفرهای استانی گفت: دقیق ترین كارشناسی¬ها در تصمیمات اخذ شده است و تاكنون هیچ كدام از مدعیان نتوانسته اند یكی از تصمیمات را با استدلال زیر سوال ببرند.

هجمه به تصمیمات دولت را بداخلاقی انتخاباتی می دانیم

رییس جمهور خاطر نشان كرد: هجمه به تصمیمات دولت را در زیرمجموعه بداخلاقی انتخاباتی می دانیم.

وی تصریح كرد: اگر بنا باشد دولتی تحت تاثیر برخی هجمه ها فعالیت های خود را متوقف كند به طور یقین نمی تواند هیچ تصمیمی بگیرد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره نظرسنجی های انتخاباتی گفت: نظر سنجی ها كار خود را انجام می دهند و ما وظیفه خود كه خدمت به مردم است را تا لحظه ای كه هستیم ادامه خواهیم داد. دولت تا روز آخر در كنار مردم و با مردم خواهد بود و اگر مردم تشخیص دهند همین دولت در دور بعد نیز وجود داشته باشد با همین شتاب البته با اصلاحات لازم در خدمت مردم خواهیم بود.

مردم ایران هوشمندانه ترین ، سیاسی ترین و اخلاقی ترین ملتها هستند

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی عده ای كه علیه دولت موضع می گیرند تصریح كرد: دولت به چنین شرایطی عادت كرده است چرا كه در طول سالهای اخیر همواره چنین فضایی علیه دولت حاكم بوده است توصیه من به كسانی كه تهمت می زنند این است كه مردم را دست كم نگیرند چرا كه مردم ایران هوشمند ترین، سیاسی ترین و اخلاقی ترین ملتها هستند و نباید كسی خیال كند كه مردم تحلیل ندارند و هر آنچه آنها مطرح می كنند را قبول خواهند كرد. ضمن اینكه چنین روش هایی قبلا هم در كشور تجربه شده و فكر می كنم امروز هم دستاوردی بیش از گذشته برای عاملان آن نداشته باشد.

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دولت در رابطه با اصلاحات اساسی در ساختارها، جلوگیری از رانت خواری و برخورد با دست اندازی به اموال عمومی اقدامات گسترده و زیربنایی انجام داده است و در درون ساختار دولت نیز برخوردهاو اقدامات قاطعی انجام شده است البته این به این معنا نیست كه به نقطه پایان رسیده ایم.

 طرفداران دولت در برابر فشارها صبر و تحمل داشته باشند

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره گزارش دیوان محاسبات در خصوص درآمدهای نفتی اظهار داشت: مواردی كه در گزارش دیوان محاسبات به عنوان تخلف ردیف شده است عمدتا اختلاف نظرهای حسابداری است و توضیحات داده شده كه بزودی باید از همان تریبونی كه دولت متهم شده، قرائت شود.

وی افزود: البته در آستانه انتخابات عده ای از این فرصت ها استفاده كرده و اتهاماتی را علیه دولت مطرح می كند و جالب این است كه تاكنون هیچ كدام از آنها درباره برنامه های خود هیچ حرفی نمی زنند و صرفاً به دولت اتهام وارد می كنند.

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره فشارهایی كه علیه طرفداران دولت از سوی هواداران برخی نامزدهای انتخاباتی انجام می شود، خاطر نشان كرد: توصیه من به همه كسانی كه علاقه مند به دولت هستند، این است كه در یك ماه جاری تحمل و حوصله كنند البته نه به این معنا كه پاسخی به تهمت ها داده نشود بلكه اگر توهین یا فشاری بر آنها وارد شد آنرا تحمل كنند.

وی افزود : هواداران دولت فقط خواسته خود را در حد واقعیات و بدون اغراق مطرح كنند و علیه هیچ كسی سخنی به زبان نیاورند چنین رفتاری به اخلاقی تر شدن فضای انتخابات كمك می كند .

ارتباط دولت و مردم ، ارتباطی عاطفی و دوستانه است

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره سفرهای استانی خاطر نشان كرد : سفراستانی از موضوعاتی بود كه وعده آن را قبل از انتخابات داده بودم از ابتدا نیز عده ای آن را ناممكن و خارج از توان دولت مطرح می كردند ولی با این همه تاكنون 59 سفر استانی انجام گرفته است و ارتباط دولت با مردم، ارتباطی صددرصد عاطفی و دوستانه است و این رابطه دو طرفه است.

وی افزود: نامه هایی كه مردم به دولت می نویسند، همكاران ما آن را به مانند نامه نزدیك ترین افراد خود دنبال می كنند و روند رسیدگی به آنها روندی اعتقادی است.

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اعلام اسامی مفسدان اقتصادی و برخورد با آنان گفت: بنده اعلام كرده بودم كه اگر افرادی از اقدامات خلاف قانون خود دست برندارند اسامی آنها را اعلام خواهم كرد اما برخورد با آنان به عهده قوه قضاییه است . آنچه برعهده دولت است اصلاح ساختارها است و برخورد با متخلف بر عهده دستگاه دیگری است.

وی تصریح كرد : تلاش كرده ام هر وعده ای كه به مردم داده ام را انجام دهم و تاكنون بیشترین ارتباط را با رسانه ها داشتیم كه در ادوار ریاست جمهوری بی سابقه بوده است.

رییس جمهور در پاسخ به این سوال كه رقیب جدی خود را در انتخابات چه كسی می دانید تصریح كرد: بنده رقیب هیچ كس نیستم خودم را رفیق دیگران می دانم و علاقه دارم همه دست به دست هم در راستای پیشرفت كشور قدم برداریم منتها رفتارها نباید به گونه ای باشد كه فرصت همكاری را از بین ببرد.