روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: گروه لابی آیپک بیش از حد بر عضو زن یهودی کنگره آمریکا برای وادار کردن وی به حمایت از تحریم‌های شدیدتر ایران فشار آورده و در مقالاتی نیز به وی حمله کرده است، که البته ممکن است نتیجه معکوس دهد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، چاپ رژیم صهیونیستی، در شماره روز شنبه خود پرسید، آیا گروه ایپک در حمله به "دِبی واسرمن شولتز"، عضو یهودی کنگره آمریکا، درباره لزوم حمایت وی از تحریم‌های سخت‌تر ایران، زیاده روی نکرده است؟ شولتز که نماینده بخش یهودی‌نشین ایالت فلوریدای آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور است، از قانونگذاران آمریکایی طرفدار اسرائیل به حساب می‌آید. در عین حال؛ این نماینده دمکرات از سوی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، به ریاست کمیته ملی حزب دمکرات برگزیده شده است که مسئول تشکیل کنوانسیون‌های ملی این حزب در آمریکا است.

گفته می‌شود، هرچند ظاهراً واسرمن شولتز از حامیان اسرائیل است، به علت همکاری نزدیکش با دولت اوباما، وی در پشت پرده و به صورت غیرعلنی، علیه مطرح شدن لایحه تحریم‌های شدیدتر یکجانبه آمریکا برضد ایران در صحن کنگره، تلاش می‌کند. از همین رو ،گروه لابی ایپک طی نامه‌ای به اعضای خود، هشدار عملیاتی درباره این خانم صادر کرده است. در پی صدور این هشدار، مقالات توهین‌آمیزی علیه این خانم عضو کنگره منتشر شد و سیل تماس‌های تلفنی با وی نیز از سوی اعضای ایپک سرازیر شد که همگان خواهان حمایت بی‌چون و چرای وی از تحریم‌های جدید ایران شدند.

در حال حاضر، میزان حمایت از لایحه پیشنهادی تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران، به محکی از دیدگاه ایپک برای میزان طرفداری اعضای کنگره آمریکا از اسرائیل تبدیل شده است. با این وجود، اعضای بازنشسته و سابق ایپک، درباره ادامه این نوع رفتار تهاجمی گروه لابی ایپک با دبی واسرمن شولتز هشدار دادند. آنان گفتند، چنین رفتاری ممکن است موجب واکنش‌های منفی در جامعه آمریکا به گروه‌های لابی طرفدار اسرائیل شود. همچنین ممکن است به علت فشارهای ایپک علیه سیاستمداران دمکرات که به دلیل هماهنگی با دولت اوباما از لایحه تحریم ایران حمایت نمی‌کنند، باعث مخدوش شدن مناسبات میان ایپک و حزب دمکرات و همچنین بروز اختلافات میان این گروه با کاخ سفید و دولت آمریکا شود، که در درازمدت، به نفع گروه‌های لابی حمایت کننده از اسرائیل تمام نخواهد شد.

در هر صورت، فشارهای اعضای ایپک بر خانم واسرمن شولتز اخیراً آنقدر زیاد شد که سخنگوی وی اعلام کرد: خانم دبی واسمرن شولتز همواره از حمایت‌کنندگان قدرتمند تحریم‌ها علیه ایران بوده و کماکان نیز چنین خواهد بود.