رئیس جمهور یکی از مهمترین دستاوردهای سفرهای استانی هیئت دولت را حضور مردم در صحنه خواند و گفت: شما دیدید که ملت ایران شهر به شهر و استان به استان در موضوع هسته ای آمدند و ایستادند و با اقتدار کامل خواستار حقانیت خود در این موضوع شدند.

دکتر احمدی نژاد صبح چهارشنبه در آخرین سفر استانی خود دور دوم ، در بدو ورود به فرودگاه سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : سفرهای استانی باعث

شد تا ملت ایران همبستگی واقتدار خود را به رخ جهانیان بکشاند، ثمرات سفرهای استانی حضور مردم در بحث هسته ای است که اگر این حضور در شهر به شهر و استان به استان نبود ما شاهد تجلی اقتدار نبودیم.

وی افزود: امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای در اوج قرار دارد این امر در اصل اراده ملت ایران را نشان می دهد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت: حضور دولت به همراه هیئت وزیران در شهرستانها را وظیفه خود می دانیم، حال اگر این ارتباط در گذشته نبود ما ایرادی نمی گیریم ولی این را می دانیم که این امر وظیفه خادمان ملت است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در خصوص دیدار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در این دیدارها ممکن است دو طرف صحبت هایی را رد و بدل کنند این دلیلی نمی شود که ما بخواهیم عکس العملی نشان دهیم. ممکن است دو نفر حرف هایی بزنند که در کل مهم نیست.

 

وی گفت: در حال حاضر روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بسیار مثبت است اگر که ما امروز را با 3 سال قبل مقایسه کنیم می بینیم که ادبیات کشورهای غربی در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است به طوریکه امروز به صراحت اعلام می کنند که باید جمهوری اسلامی را به عنوان یک کشور قدرتمند بپذیرند ، کشوری که تمدن ساز است و در صدر قدرت های دنیا با اقتدار اعلام می کند که "ما هستیم".

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان اشاره کرد و گفت: استان سمنان از قدیمی ترین مراکز ایران زمین است به طوریکه در طول تاریخ انسانهای پاک، صمیمی و اهل کار بسیاری در این استان بوده است.

رئیس جمهور افزود: این استان سنگر مستحکم فرهنگ و ارزش های ایران اسلامی بوده و هست، اگر چه تراکم جمعیت در این استان کم است ولی این استان وسعت زیادی دارد که به همت و تدبیر بلند مردم این دیار خوشبختانه ثروت بسیاری برای کشور بدست آمده است.

وی با اشاره به دور اول سفر هیئت دولت به این استان، گفت: در دور اول هیئت دولت تلاش کرد تا به کارهای ضروری همانند آب بپردازد و موانعی که در صنعت وجود داشت را برطرف کند اما امروز در دور دوم سفرها هیئت دولت تصمیم های عمیق تر، بلند تر و در جهت سرمایه گذاری در استان و حتی منطقه برنامه دارد.

احمدی نژاد تصریح کرد: در دور اول بخش های مهمی از مصوبات تصویب شده و حال اگر موانعی بوده است در این دور با بررسی های بیشتر آن موانع نیز برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کل مصوبات در دور اول و دوم در 59 استان در مسیر اجرایی قرار گرفته است چرا که استعدادهای فراوانی در سفرهای استانی وجود دارد که مهمترین آن این است که امروز مدیران کشور با چشم باز تصمیم گیری می کنند.

وی با بیان اینکه امروز سرعت کار در سراسر کشور بسیار بالا وهماهنگ تر از گذشته شده است، گفت: خوشبختانه به لطف پروردگار و با همت مدیران پروژه های نیمه تمام و متوقف شده تمام شده و پروژه های جدیدی شروع به کار کرده است که این پروژه ها سرعت و حرکت را چند برابر کرده که همین امر نشان دهنده هماهنگ بودن سیستم و مدیران است به طوریکه خوشبختانه امروز همبستگی تقویت شده که یکی از ثمرات آن حضور مردم در صحنه بوده است، چرا که اگر این حضور نبود ما شاهد تجلی اقتدار و عظمت ایران اسلامی نبودیم.

رئیس جمهور حضور در شورای اداری، بازدید از پروژه حضور در کارگروه های تخصصی، پیگیری مصوبات دور اول و بررسی نیازهای ضروری استان، دیدار با علما و ایثارگران، تشکیل جلسه هیئت دولت برای تصمیم گیری آینده استان را از مهمترین برنامه های سفر دو روزه خود به استان سمنان برشمرد.

دکتر احمدی نژاد قرار است تا ساعتی دیگر با حضور در ورزشگاه تختی این استان در جمع مردم به ایراد سخنرانی بپردازد.