اندکی بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو از طرفهای امریکایی خواست تا آهنگ و سرعت برنامه هسته ای ایران را با تصویب اقدامات سخت گیرانه امنیتی متوقف کنند امروز برخی سناتورهای متحد لابی یهودیان به این درخواست رئیس دولت صهیونیستی پاسخ مثبت دادند.

 یکی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه در سنای آمریکا اعلام کرد ؛ در پاییز امسال لایحه ای برای اجازه به دولت اوباما برای حمله نظامی به ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور در صورت نیاز تقدیم خواهد کرد.

این در حالی است که بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور صدای گروه حامی مذاکره و تعامل با ایران در امریکا تقویت شده و حتی در داخل تل آویو نیز برخی از مقام های کنیست با منفی گویی نتانیاهو علیه روحانی به مخالفت برخاستند

به گزارش وب سایت " نیوزمکس" گراهام با اشاره به این مساله گفت :" هف اصلی من جلوگیری از جنگ است و بهترین راه برای این کار باوراندن این مساله به ایران است که راه آنها در نهایت به مواجهه و شکست خواهد انجامید."

گراهام افزود که هدف اصلی از ارایه این لایحه دادن ضمانت اجرایی لازم به سخنان سال گذشته پرزیدنت اوباما است که ایران را تهدید به استفاده از گزینه نظامی به منظور ممانعت از دست یابی این کشور به سلاح هسته ای، کرد.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه تاکید کرد که هدف از ارایه این لایحه فهماندن این مساله به ایران است که وقتی اوباما از حمله نظامی حرف می زند تنها یک لفاظی پوچ نیست بلکه سنا و قانونگذاران آمریکایی نیز با او موافق هستند.
گراهام در ادامه از همکاران خود در سنا خواست تا با رای قاطعانه به این لایحه به گزینه نظامی در برابر ایران که آخرین برگ بازی آمریکا در مواجهه با برنامه هسته ای ایران است،اعتبار ببخشند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران محافل سیاسی و بسیاری از رسانه های آمریکا بر ضرورت تقویت جبهه اعتدال در ایران با بازنگری در برخی سیاست های این کشور از جمله تشدید تحریم ها و گفتگوهای دو جانبه با دولت جدید در ایران تاکید دارند./عصرایران