باتوجه به مواضع رئیس جمهور محترم، که در مجلس و نطق خود در آخرین دفاعیه از کابینه اش، رسما اردوکشی خیابانی سال 88 را مورد نکوهش و سرزنش قرار داد، آنها نخواهند توانست از این فضای به وجودآمده برای خود نمدی تهیه کنند.

" یکی از سران فتنه در سخنانی که به نوعی فرار به جلو ارزیابی می شود، درخواست پاک کردن کینه ها و گذشتن از یکدیگر را ارایه کرده است!

سیدمحمد خاتمی طی سخنانی در جمع تعدادی از نزدیکان مرحوم طاهری، امام جمعه اسبق اصفهان، مسایل تامل برانگیز و بعضا مضحکی را به زبان آورده است.

براساس این گزارش، وی با نعل وارونه زدن به حقایق و واقعیت ها گفته "امام این همه تاکید روی ملت حق ملت روی ضدیت با دیکتاتوری و محروم کردن مردم از حقوق‌شان داشتند؛ من خط امام را این می‌دانم که رهبری در روز رای‌گیری فرمودند «رای مردم حق الناس است» میزان رای ملت است این خط امام است".

خاتمی خط امام مدنظر خود را همان چیزی دانسته که طی سال های گذشته مورد غفلت بوده است.

وی همچنین ادامه داده "امروز بهترین موقعیتی است که بیاییم دلهای‌مان را از کینه پاک کنیم، زندانی‌ها آزاد شوند، حصرها برداشته شود و همه کنار یکدیگر باشیم و با فضای برادری همه بتوانیم برای کشور کار بکنیم"!

خاتمی که ظاهرا در جو جلسه گرفتار شده بود، گام را پیشتر نیز نهاده و با رویکردی طلبکارانه گفته که "بنده شخص خودم را می‌گویم، به هیچ وجه یک ذره در ذهنم انتقام جویی نیست"!؟

وی در پایان افاضاتش مدعی شده که چه کسی از او و دارودسته اش به انقلاب نزدیکتر است؟ و البته این سخن را در شرایطی بیان کرده که در همین سخنرانی، نسبت به یکی از مطرودین امام(ره) و امت از عبارات ستایشگرانه ای استفاده کرده است.

اگرچه گفته های متناقض و از سر پریشانی وی در میان مردم بصیر ما نیازی به تفسیر و پاسخ ندارد، اما به جهت ثبت در تاریخ و نیز یادآوری، نکاتی ذکر می شود:

1- این فرد، که مردم در حماسه بی نظیر 9 دی 88 از او به عنوان یکی از سران قطعی فتنه نام بردند، راجع به منویات امام راحل و خط بطلان بر دیکتاتوری سخن فرسایی کرده است. در پاسخ باید گفت به راستی دیکتاتوری یعنی چه و چه کسانی در فضای سیاسی این سال های ایران اسلامی به عنوان مظهر دیکتاتوری شناخته شدند؟ آیا کسانی که بر رای و نظر مردم پا گذارده و تنها درصدد تحقق خواست حقیرانه ی خود بودند، دیکتاتور نیستند؟ اگر طبق فرمایش امام راحل که این فرد نیز آن را تصدیق کرده، میزان، رای ملت است، اگر کسی رای ملت را برنتافت و بر آن طغیان کرد، دیکتاتور نیست؟ اگر پاسخ مثبت است، دیکتاتورتر از این فرد و دیگر سران فتنه کیست که با عدم تحمل رای مردم به فرد دیگر، 8 ماه کشور را به آشوب کشاندند؟

2- خاتمی سعی کرده با فراست، خود را همفکر امام خامنه ای بداند و فرمایش معظم له در 24 خرداد امسال مبنی بر رعایت رای مردم به جهت حق الناس بودنش را خط خود دانسته است. در پاسخ به این فرد باید گفت آیا فقط با بخشی از فرمایشات ولایت مطلقه فقیه موافق است و با الباقی آن مخالفت دارد؟ اگر پاسخ منفی است، که به جهت روحیات تکراری وی جهت ماندن در عرصه قدرت به هر قیمتی، قطعا منفی است، سوالی که مطرح می شود این است که در برابر فرمایشات ولی امر مسلمین طی 4 سال گذشته چه اقدامی کرده است؟ چرا زمانی که ایشان بر صحت انتخابات تاکید کردند، به همراه دیگر سران فتنه اعتراضات غیرقانونی را پایه گذاری کرد و عده ای فریب خورده را به خیابان ها کشاند؟ چرا در برابر دعوت رهبری معظم مبنی بر دست کشیدن از فتنه گری و نیز اعلام انزجار از آشوبگران، مهر سکوت بر لبانش زد و البته دست از حمایت از پیاده نظام دشمنان در کف خیابان های تهران برنداشت؟

همچنین راجع به کلمه "حق الناس" سوالی کگه مطرح می شود این است که حق مردمی که 8 ماه ضایع کردید را چگونه پاسخ می دهید؟ خون های به زمین ریخته شده، غارت اموال، ناامنی، همچنین تلاش شما برای پایمال کردن رای نزدیک به 25 میلیون نفر و... همه ی اینها حق الناسی که باید پاسخگوی آن باشید.

3- اما جالب تر از همه اینجاست که این فتنه گر، خود را در موضع طلبکاری نیز قرار داده و اعلام می کند که شخصا به فکر انتقامجویی نیست؟! به راستی خاتمی مردم را چه فرض کرده؟ او که در سایه ی همین روحیات رحمانی جمهوری اسلامی فعلا از محاکمه قطعی مرخص شده است و فرصت پیدا کرده تا چند صباحی بیشتر، آزادانه رفت و آمدی داشته باشد و نفسی بکشد، اینک اعلام عدم انتقامجویی می کند! در پاسخ به این گزافه گویی و نعل وارونه زدن وی، تنها باید سخنان شجاعانه ریاست محترم قوه قضاییه را مجددا مطرح کرد. آنجاکه آیت الله آملی لاریجانی در مردادماه 92 گفته است :"کسانی که اهل فتنه سال ۸۸ بودند و راه حضرت امام(ره) را برنمی‌تافتند، دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد".

خاتمی و دیگر سران فتنه و نیز همپالگی هایشان باید بدانند هرگز نخواهند توانست از انتقام مردم ایران در امان باشند. همانگونه که امام خامنه ای در نمازجمعه تاریخی 29 بهمن 1388 فرمودند، مسئولیت تمام خسارات و اتفاقات 8 ماه اغتشاش و خونریزی و غارت به عهده این چند نفر می باشد. مسئولیت پاسخگویی به خون شهیدان فتنه و حیت آنانی که به دعوت این چند نفر به اردوکشی خیابانی روی آوردند به عهده ی اینهاست و اگر بنابر برخی مصلحت ها، جمهوری اسلامی از موضع رافت و رحمانیت با این جماعت فتنه گر برخورد می کند، اما در یوم الحساب، باید تقاص خون های ریخته شده را بدهند.

همچنین باید به این جماعت ورشکسته توصیه کرد که باتوجه به مواضع رییس جمهور محترم، که در مجلس و نطق خود در آخرین دفاعیه از کابینه اش، رسما اردوکشی خیابانی سال 88 را مورد نکوهش و سرزنش قرار داد، آنها نخواهند توانست از این فضای به وجودآمده برای خود نمدی تهیه کنند.

خاتمی و دیگر سران و اصحاب فتنه بهتر است به جای این گزافه گویی ها، حداقل بین خود و خدایشان خلوتی کنند و توبه ای جانانه داشته باشند زیرا حق الناس بزرگی به گردن دارند.