رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حضورش در جلسات هیئت دولت در طول سالهای گذشته گفت: احمدی‌نژاد و اعضای دولت انسانهایی شایسته ، متدین و انقلابی هستند که در طول هشت سال گذشته با صفا و پرکاری و همدلی خدمات فراوان کم‌نظیر و در بعضی حوزه‌ها بدون اغراق بی نظیر صورت داده‌اند.

رئیس رسانه ملی احمدی‌نژاد را شخصیتی کم‌نظیر دانست و گفت: وی از زمان برعهده گرفتن مسئولیت به سرعت به شخصیتی جهانی تبدیل شده و اعضای دولت انسان‌هایی شایسته‌، متدین و انقلابی هستند که در طول هشت سال گذشته با صفا و پرکاری و همدلی خدمات فراوان کم‌نظیر و در بعضی حوزه‌ها بدون اغراق بی‌نظیر صورت داده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما پیش از ظهر امروز در مراسم قدردانی از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، پس از خیر مقدم و قدردانی از رئیس‌جمهور در جمع مدیران رسانه ملی گفت: جلسه امروز مختص مدیران ، مسئولان و برنامه‌سازان رسانه ملی است و از همه مسئولان دولتی که علاقمند به حضور در این جمع بودند و امکان حضورشان میسر نشد ، عذرخواهی می‌کنیم.

ضرغامی افزود: دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی است و طبق فرمایش قرآن کریم کسانی که برای خدا کار جمعی ،‌ یکدل و باصفا کنند در آخرت نیز به صورت جمعی محشور و وارد بهشت می‌شوند.

وی با اشاره به موفقیت رسانه ملی در کمک به خلق حماسه سیاسی گفت: یکی از مهمترین دلایل این موفقیت انسجام، صمیمیت و رفاقت در صدا و سیما بود که همه یکدل و یکصدا وظیفه سنگین را به خوبی ادا کردند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حضورش در جلسات هیئت دولت در طول سالهای گذشته گفت: احمدی‌نژاد و اعضای دولت انسانهایی شایسته ، متدین و انقلابی هستند که در طول هشت سال گذشته با صفا و پرکاری و همدلی خدمات فراوان کم‌نظیر و در بعضی حوزه‌ها بدون اغراق بی نظیر صورت داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این توفیقات و موفقیت‌ها به این علت بود که یکدل و صمیمی در کنار هم با اصولی که تعریف کرده بودند به مردم خدمت کردند و خدا هم کمک کرد.

رئیس سازمان صدا وسیما در ادامه سخنانش در مراسم تجلیل از دولت خدمتگزار، احمدی‌نژاد را شخصیتی کم نظیر دانست که از زمان برعهده گرفتن مسئولیت به سرعت به شخصیتی جهانی تبدیل شد.

ضرغامی افزود: همانطور که احمدی‌نژاد در دور افتاده ترین نقاط کشور به شکلی ساده، مردمی و خاکی وارد شد به خاطر مواضع بلند انقلابی و مقاومتی که از خود نشان داد به سرعت به چهره محبوب جهانی تبدیل شد و این ظرفیت بزرگی برای انقلاب است.

وی با اشاره به جمع بندی‌های مقام معظم رهبری از این دولت افزود: صحبت‌های رهبری معظم انقلاب مدال افتخاری برای این دولت است که بدخواهان و کسانی که نمی‌توانند نقاط قوت را ببینند ناامید کرده است.

رئیس رسانه ملی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع بندی سال‌های دولت نهم و دهم تأکید کردند خوشبختانه گفتمان انقلاب و ارزش‌های انقلابی و توصیه‌های امام(ره) ازجمله ساده‌زیستی، استکبار ستیزی و دعوت به عدالت کاملاً برجسته شده است.

ضرغامی با بیان اینکه رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که این کار را انجام دهد، افزود: نظام انقلاب اسلامی طی سالها به مدلی کارآمد و آرمانی به ویژه در بحث انتخابات رسید و مدلی را پیاده کرد که هر کسی که صلاحیت دارد اگر چه شناخته شده هم نباشد می‌تواند فرصتی برابر برای حرف زدن و نشان دادن چهره و رفتار خود داشته باشد.

وی گفت: اکنون از طریق رسانه ملی مردم می توانند برای انتخاب با آرمان ها و توانمندی‌های افراد آشنا شوند و تصمیم گیری کنند.

رئیس سازمان صداوسیما گفت : به رغم همه فشارها ، توطئه‌ها و به ویژه تحریم‌های اقتصادی ، دولت کارهای بزرگی انجام داد و توانست کشور را اداره کند.

وی همچنین با اشاره به نقش محوری و جدی رسانه ملی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، "شور انقلاب مرهون تلاشهای هنرمندانه و مبتکرانه شماست" بنا براین رسانه ملی این جایگاه را دارد که وقتی کار ریاست جمهوری را به انجام رساند، سامان داد و رئیس‌جمهور انتخاب شد با این رئیس‌جمهور از اول تا آخر همراهی کند.

رئیس رسانه ملی گفت: مردم با صدا و سیما زندگی می کنند ، شب و روزشان با صدا و سیماست و اگر از بعضی از امکانات دیگر نیز استفاده می‌کنند اما هیچ وقت از رسانه ملی جدا نمی‌شوند.

ضرغامی افزود: مردم به دلایل مختلف با رسانه خودشان ارتباط دارند، به آن نیاز دارند و نمی‌توانند از آن جدا باشند و این افتخار بزرگی برای ماست.

رئیس سازمان صدا وسیما ادامه داد: وظیفه اصلی رسانه ملی آن است که مسائل مردم را منعکس کند و به موقع هم انتقادات و اشکالات را مطرح کند تا دولتمردان بتوانند مسیر خودشان را بر اساس مطالبات مردم به درستی تشخیص دهند و کار را جلو ببرند.

ضرغامی اضافه کرد: نمی‌گوییم اشتباه نداریم ، خیلی جاها ممکن است اشتباه شود اما نگاه ما ، نگاهی راهبردی مبتنی بر مصالح ملی و جایگاه ملی مستقل از سه قوه در خدمت مصالح کشور است.

وی گفت: اتفاقاً به همین دلیل است وقتی که وارد یک مسئله‌ای می‌شویم بدون آنکه مارک بخوریم که از فردی یا قوه‌ای حمایت می‌کنیم، مردم می‌پذیرند که نگاه ما نگاهی ملی است و برای مصالح کشور و مصالح ملی عمل می‌کنیم.

ضرغامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هر جا که لازم بوده است و اگر انحراف و اشکالی در کار بوده تذکر داده اند که خوشبختانه در طول این سالها همیشه حمایت ایشان را به دنبال داشتیم.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: دولت اصلاحات نیز هنگامی که به پایان رسید ما مانند چنین جلسه‌ای را داشتیم، بنابر این خوشحالیم که در ورود رئیس‌جمهور و خروج رئیس‌جمهور از مسئولیت و در طول این هشت سال یک ارتباط کاملاً تعریف شده و بسیط برقرار می‌کنیم و این از نکات مثبتی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد.

ضرغامی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها در گفتگوهای اخیر معاونان صدا و سیما حداقل 15 نقطه برجسته درباره شخصیت احمدی‌نژاد استخراج شد؛ عدالت‌محوری وی کاملاً برجسته و این در حالی است که ممکن است عده‌ای شعار عدالت بدهند اما ایستادن پای عدالت و پیاده کردن آن بسیار مهم است و در شخصیت احمدی نژاد، رفتار، سکنات و تصمیم‌گیری‌ها و حضورش در دل مردم و رسیدگی به مشکلات آنان این ویژگی، هویدا بود.

وی تأکید کرد: احمدی‌نژاد کارهای بسیار زیادی در زمینه عدالت صورت داد که نتیجه آن پشتیبانی از مستضعفین و کمک به حل مشکلات مردم و تحقق شعارهای انقلاب بود.

ضرغامی با اشاره به اقدامات مهم دولت احمدی‌نژاد به ویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: بعضی مواقع یک اقدام ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد که متأسفانه گاهی اوقات تنها به نقاط ضعف آن بیشتر توجه می‌شود در حالی که با اقدام شجاعانه و جسارت وی این قانون اجرا شد به گونه‌ای که همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر اجرا و ادامه آن تأکید کردند و امروز دیگر هیچ کس مخالف این قانون نیست.

رئیس رسانه ملی افزود: اجرای این قانون نیازمند بسترسازی‌ها و زمینه‌های فراوانی بود که شاید ارتباط مستقیم به هدفمندی نداشت، از طرفی فراهم نکردن آن زمینه‌ها نیز مانع از اجرای این قانون می‌شد.

وی تأکید کرد: احمدی نژاد توانست با جرأت و شجاعت خود کارهای فوق‌العاده انجام دهد و خلأهایی را در جامعه پر کند.

ضرغامی استکبارستیزی را از دیگر ویژگی‌های برجسته رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: امروز به خوبی استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و صهیونیسم در ذهن مردم به عنوان شخصیت بارز احمدی نژاد مانده است.

رئیس سازمان صدا و سیما در همین زمینه با یادآوری سفر احمدی نژاد به لبنان و مناطق مرزی آن گفت: جسارت وی به حدی بود که در لب مرز با رژیم غاصب صهیونیستی در حالی که بالگردهای این رژیم بر فراز منطقه پرواز می‌کردند با جسارت می‌گفت اسرائیل باید برود.

وی افزود: استکبارستیزی و مقابله با صهیونیسم باعث علاقه مندی زیاد مردم در سراسر جهان به احمدی نژاد شد.

ضرغامی به مصاحبه‌های مکرر رئیس‌جمهور با رسانه‌های مطرح دنیا از جمله مصاحبه با لری کینگ از مجریان معروف غربی اشاره کرد و گفت: در آن مصاحبه معروف، کار تا جایی پیش رفت که مجری به عجز آمد.

رئیس رسانه ملی افزود: حضور رئیس‌جمهور در مجامع بین‌المللی یک خط جدیدی را ایجاد کرد و بسیاری از مردم سراسر دنیا را به انقلاب اسلامی و آینده خودشان امیدوار کرد.

وی در ادامه شکستن حلقه سنتی مدیریت را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته احمدی‌نژاد دانست و گفت: با احترام به زحمات همه مسئولان گذشته، باید گفت که احمدی نژاد حلقه‌های سنتی شکل گرفته را شکست تا استعدادها و رویش‌های جدیدی برای اداره کشور شکل گرفت که این کار ساده ای نبود.

ضرغامی تصریح کرد: احمدی نژاد ذخیره ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: شخصیت‌های این‌چنینی جزو سرمایه‌های مردم هستند و دیگر شخصیتشان ازآن خودشان نیست و در مواقع مورد نیاز کشور باید از آنان استفاده شود تا آبروی خود را برای کشور بگذارند؛ کاری که بعضی‌ها در مواقع مورد نیاز نکردند.

وی تأکید کرد: برخی‌ها در دوره ای که مثل روز، حق مشخص شد حاضر نشدند در بزنگاه‌ها از آبروی خود استفاده کنند درحالی که حق مشخص شده بود و فتنه بزرگی را شاهد بودیم.

ضرغامی گفت: امروز همان دولتی که به تقلب یازده میلیون رأی متهم شده بود از چندصد رأی نامزد پیروز حراست می‌کند و رئیس‌جمهور نیز به نامزد پیروز تبریک می‌گوید که این بسیار ارزشمند است.

رئیس رسانه ملی افزود: از همین دولت فعلی که انتخابات را برگزار کرد دولتی غیر از خط سیاسی کنونی، پیروز انتخابات شد که این نشان از گردش مدیریت و قدرت در کشور است.

وی تأکید کرد: انتخابات اخیر، دست به دست شدن قدرت در ایران را پیش چشم جهانیان نشان داد چرا که این دولت آداب را رعایت کرد اما در دوره‌ای کسانی نخواستند از آبروی خود خرج کشور کنند.

ضرغامی در پایان گفت: احمدی‌نژاد امروز ذخیره‌ای برای مردم، انقلاب و اسلام است که باید از این ذخیره همواره برای کمک به سعادتمندی مردم و پیشرفت کشور استفاده مطلوب کرد.