رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: در صورتی که دانشگاهیان به وظیفه خود عمل می‌کردند درصد انصراف مردم از یارانه بیشتر می‌شد اما هم‌اکنون دولت با این عدد کم انصرافی‌ها هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از فارس محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در مراسم روز معلم که در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم اظهار داشت: در آستانه 12 اردیبهشت و روز شهادت استاد مطهری قرار داریم و لازم است ضمن تسلیت به مناسبت شهادت این استاد گرانقدر روز معلم را به همه معلمان ایران اسلامی که در تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند تبریک بگویم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه در صورت رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز در اقتصاد اول خواهیم شد گفت: اگر به این مسائل توجه شود دیگر دغدغه نرخ بیکاری را نخواهیم داشت اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند در افق 1404 مشکل جدی خواهیم داشت. تورم دغدغه اصلی ما است و علت نامگذاری سال 93 به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» این است که رهبر انقلاب نسبت به مشکلات اقتصادی دغدغه جدی دارند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: متاسفانه عده‌ای منتظر هستند دولت اشتباهی کند و به اینطور القا کند که بین مردم و مسئولین فاصله وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه به خاطر حاکم شدن یک نگاه خاص مسئولیت را کنار گذاشتیم و باید با مسئولیت‌پذیری مردم را نسبت به مشکلات و موانع آگاه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با طرح این موضوع که اگر دانشگاهیان وظیفه خود را انجام می‌دادند درصد بیشتری از مردم از گرفتن یارانه انصراف می‌دادند گفت: اگر دانشگاهیان وظیفه خود را انجام می‌دادند درصد انصراف از یارانه‌ها بیشتر می‌شد و دولت می‌توانست با استفاده از منابع آزاد شده بخشی از مشکلات را حل کند اما وقتی عدد انصرافی‌ها تک‌رقمی است دیگر چه توقعی می‌توان از دولت داشت.