اگر مواضعی که از آقای روحانی سراغ داریم چه قبل و چه بعد از انتخابات مواضعی بود که در کنفرانس مطبوعاتی ارائه داده بودند، حتماً به ایشان رای می دادیم. چون این مواضع، مواضع نظام و گفتمان انقلاب بود.

بعد از صحبت های آقای سید امیر حسین قاضی زاده، سخنگوی جبهه پایداری با خبرگزاری خانه ملت، بسیاری از رسانه ها تیتر یک خود را با اشاره به بخشی از گفتگوی ایشان به این صورت انتخاب کردند:

خانه ملت: روحانی رویکرد سیاست خارجی اش را زودتر شفاف می کرد، به او رای می دادیم.
روزنامه آرمان: جبهه پایداری هم مدافع روحانی شد.
صراط نیوز: جبهه پایداری با خودش چند- چند است؟
ایرنا: مواضع عجیب سخنگوی جبهه پایداری
شبکه ایران: مواضع عجیب سخنگوی جریان پایداری
و...
در همین خصوص و همین طور بعضی از اظهار نظرهای مطرح شده در مصاحبه مذکور، خبرگزاری برنا گفت و گویی چالشی که نهایتا به مناظره ای دوستانه تبدیل شد، با وی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

خبرنگار برنا: در مصاحبه شما با خبرگزاری خانه ملت بخشی از صحبت های شما، اینگونه تیتر شده بود که روحانی رویکرد سیاست خارجی اش را زودتر شفاف می کرد، به او رای می دادیم. شما این مطلب را تایید می کنید؟
این نوع تیتر زدن نوعی شیطنت است، بحث من در آنجا چیز دیگری بود ما به اشخاص کار نداریم در حقیقت شخص مهم نیست ما به مواضع آنها نگاه می کنیم حمایت ما از آقایان لنکرانی، جلیلی و حداد به خاطر مواضع آنها بود.
در خصوص آقای روحانی هم همینطور است. سئوال خبرنگار در آنجا از من این بود که بین آقای احمدی نژاد و روحانی در صورت حضور به چه کسی رای می دادید. من در جواب گفتم باید شاخصه ها را بررسی می کردیم این یک بحث کلی است که در مورد همه صدق می کند، پس کاری به اشخاص نداریم. مواضع آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.
اگر مواضعی که از آقای روحانی سراغ داریم چه قبل و چه بعد از انتخابات مواضعی بود که در کنفرانس مطبوعاتی ارائه داده بودند، حتماً به ایشان رای می دادیم. چون این مواضع، مواضع نظام و گفتمان انقلاب بود.

خبرنگار برنا: یعنی شما معتقدید تغییری در مواضع آقای روحانی رخ داده است؟
درخصوص بعضی از این مواضع عبارت تغییر را به کار نمی برم، ولی می توانم بگویم این اظهارنظرها از ایشان بی سابقه بود. مثلاً درخصوص بحث تعلیق که ایشان بحث ایستادگی در مقابل زورگویی ها را مطرح کرد و یا حرفهایی از این قبیل که به گونه ای عمل می کنم که آب در دل آقا تکان نخورد. خب این حرف ما هم هست، اگر ایشان بر همین مبنا حرکت کند ما هم از او حمایت می کنیم.

خبرنگار برنا: شما فکر نمی کنید به هر حال در مصاحبه با خبرگزاری ملت، اجتنب من مواضع التهم(دوری از موضع تهمت) را رعایت نکردید؟ از ظاهر حرف شما همان برداشتی می شود که تیتر شده بود.
آن جمله یک جمله معترضه بود و در سئوال قبلیتان توضیحاتی هم در این خصوص دادم که ملاک مواضع افراد در گذشته و حال است، این طور تیتر زدن کمی شیطنت بود.

خبرنگار برنا: گذشته از این بحث درخصوص مطالبی دیگر که در این مصاحبه طرح شده بود سوالاتی مطرح است. یکی از آنها که مدت هاست تکرار می شود بحث کلید واژه جریان انحرافی است. با توجه به اینکه اولین بار این عبارت از سایت آقای هاشمی رفسنجانی استخراج شد و در بیانات رهبر انقلاب هم هیچ اشاره ای به چنین جریانی نشده است، علت به کار بردن آن از سوی جبهه پایداری چیست؟
ببینید جریان یک خصوصیاتی دارد، باید یک ایدئولوژی داشته باشد، ما همه چیز را صفر و صد نمی بینیم. آقای احمدی نژاد کارهای بزرگی کرده و مشکلات جدی هم دارد. ایشان میزان زیادی از انرژی کشور را تلف کرد، کارهایی که ربطی به دولت نداشت، طرح مسائلی مانند حضور زنان در ورزشگاه، مکتب ایرانی، مهدویت و رجعت، خب رئیس جمهور در ساحت دستگاه نظریه پردازی نیست، جایگاهش کرسی آزاد اندیشی نیست و اگر دیگران جواب بدهند موضع ریاست جمهوری تضعیف می شود و ایشان وقت و اموال بیت المال را با برخی از این قبیل کارها تلف کرد.

خبرنگار برنا: در خصوص مطالبی که فرمودید، خب اگر انحرافی صورت گرفته باشد پس قطعاً حداقل یک اشاره باید در صحبت های رهبر انقلاب موجود باشد. ببینید رئیس جمهور نظریه پردازی نکرد، بلکه بازخوانی نظرات حضرت امام(ره) و رهبری و شهید مطهری است و حتی رهبری گفتند تا زنده ام اجازه نخواهم داد حرکت به سمت آرمان ها ذره ای منحرف شود. پس اگر شاخص رهبر انقلاب است این مواضع انحرافی را از کجا استخراج کرده اید؟
رهبری موقعی این را گفتند که اتفاقاتی در دولت افتاده بود. بعضی ها رفتند خانه نشینی کردند که یک امری را به نظام تحمیل کنند.

خبرنگار برنا: منظور شما خانه نشینی آقای احمدی نژاد است؟
بله 11 روز خانه نشینی ایشان.

خبرنگار برنا: خب می دانید آنچه به عنوان خانه نشینی عنوان می کنید 11 روز نبود و هفت روز بود؟
خب همان 7 روز حتی یک روز ولی چیزی که به ما خبر رسیده بود 11 روز بود.

خبرنگار برنا: به هر حال 11 روز دروغ است، آقا گفتند سطح بصیرت خود را در حد سایت ها قرار ندهید ولی شما همین 11 روز را هم از تیتر سایت ها گرفتید یا خبرهای رسیده به شما که آن ها هم احتمالا از برخی رسانه ها تغذیه شده اند. ببنید من سوالم دقیقا این است، شما از انحراف نام می برید و کلمه جریان را بدان اطلاق می کنید، خب چطور می شود جریانی انحرافی در دولت وجود داشته باشد و نه تنها رهبر انقلاب حتی یکبار هم به آن اشاره نکنند بلکه حدود 10 ماه پیش در دیدار با اعضای هیات دولت گفتند دولت های نهم و دهم ارزش های امام و انقلاب را کاملا برجسته کرده اند؟ آیا جریان انحرافی می تواند احیاگر ارزش های انقلاب و امام باشد؟ در همین بحث خانه نشینی که مطرح کردید شما را ارجاع می دهم به صحبت های رهبر انقلاب در همان ایام، ایشان در دیدار مردم استان فارس در تاریخ 1390/02/03 فرمودند:

"شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام میگیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمیکنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار میدهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام میگیرد. مسئولین دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش میکنند."
خب با توجه به بیانات آقا، صحبت های خود را چطور تفسیر می کنید؟

این مطلب از آن جهت قابل اهمیت است که می تواند روی نظام تاثیر بگذارد، دوبار دوستان ما رفتند در آن زمان و با ایشان صحبت کردند ولی ایشان حاضر نشدند بیایند. ایشان خوسته ای از آقا داشتند که محقق نشده بود.

خبرنگار برنا: شما هم دارید براساس شنیده ها صحبت می کنید. می شود بگویید کجا به صورت علنی چنین چیزی از زبان رئیس جمهور مطرح شده است که خواسته ای از رهبری داشته و محقق نشده است؟ یا در خصوص قبول نکردن آقا می شود بگویید کجا چنین چیزی از رهبری عزیز نقل شده است؟ با توجه به اینکه ایشان بارها تاکید کرده اند از قول من نقل قول نکنید و نظرم خلاف چیزی که می گویم نیست.
اتفاقاتی که افتاد و ترتیب آنها این امر را مشخص می کند. دستور عزل وزیر اطلاعات،رفتن آقای رئیس جمهور  خدمت حضرت آقا، نهایتا ایشان نپذیرفتند و آقای احمدی نژاد رفت و خانه نشینی کرد(!!!)
خبرنگار برنا: شما باز هم تحلیل خودتان را گفتید و اشاره به صحبتی از آقا کردید . با این وجود این امر را دلیل بر تقابل رئیس جمهور و رهبری می دانید؟
این را ترجمه به تقابل نمی کنم ولی تلقی که در بین مردم شکل گرفت، تقابل بود.

خبرنگار برنا: خب خود شما و رسانه هایتان و البته دیگر رسانه ها بودند که این را بزرگ کردند و در بین مردم این طور شبهه ایجاد شد، که بعد هم آقا نسبتاً به این جوسازی های رسانه ای اعتراض کردند.
بله این که رسانه ها هم جوسازی کردند قبول دارم. ما حرکت خانه نشینی را نماد سرپیچی علنی نمی دانیم ولی احمدی نژاد نتوانست مدیریت آقا را تحمل کند(!!!) به طوری که بعضی از رفتارهای دولت دهم جای سئوال است مانند بعضی اتفاق ها که در آزادی افتاد یا برخی اعطای نشان ها یا هدایایی که بازیکنان فوتبال که منابعش باید مشخص شود.
بنده در دو دوره انتخابات برای آقای احمدی نژاد کار کرده ام ولی الان بعضی از مسائل دچار پارادوکس است.

خبرنگار برنا: می شود برخی ازاین موارد پارادوکس را نام ببرید؟
کسی نمی تواند بگوید مواضعی انقلابی و دینی و ناب دارد ولی اظهار نظرهایی بکند که محل اشکال است.

خبرنگار برنا: یکی از همین موارد که می گوید در صحبت ها به آن اشاره کردید حتما بحث مکتب ایران است. شما این را دارای اشکال می دانید؟
بله، آقای مشایی حرفش این است: از اسلام قرائت های مختلفی وجود دارد، ما قرائت ایرانی را الگو قرار می دهیم که همان قرائت تشیع است. بحث ایشان مکتب ناسیونالسیم است.

خبرنگار برنا: آقای جلیلی هم گفتند مکتب ایران نقطه مقابل گفتمان انقلاب است. این حرف را هم قبول دارید؟
بله قبول دارم.

خبرنگار برنا: خب مگر حضرت آقا در خصوص طرح مکتب ایرانی نفرمودند برداشت من این نیست که می خواهند ایران را جلوی اسلام قرار دهند؟ فکر می کنم دیگر با این بیان، کار تمام باشد، پس علت این اظهارنظر شما و دوستتان آقای جلیلی چیست؟
در گفتمان مکتب ایرانی، بیان این که قرائتی که ما از اسلام داریم پیش برنده است و اگر قرائت اعراب قرار بود مستقر شود مثل عربستان می شد، باعث می شود سایر کشورها در تقابل قرار بگیرند. از نظر ما بیان این موضوع ایجاد انحراف در بیان دولت بود. این موضوع بهانه را به شیاطین می دهد که تفرقه افکنی کنند.

خبرنگار برنا: بحث مکتب ایران فقط یکبار از زبان مشاور رئیس جمهور خارج شد، آنهم در دیدار ایرانیان مقیم خارج کشور و مابقی دفعات اگر طرح شده در پاسخ به سئوالات از ایشان در این خصوص بوده است. فکر نمی کنید باز هم رسانه ها باعث شدند تا در این قضیه جوسازی شود و همان بهانه ها به فرموده خودتان به شیاطین داده شود؟ جدای از این بحث و با حفظ احترام به همه حرف های شما من مجدد عرض می کنم، آقا فرمودند برداشت من این نیست. خب بالاخره تکلیف چیست؟ شاخص را از آقا بگویم یا از شما؟
بله، حضرت آقا می فرمایند چنین برداشتی ندارند، پس این برداشت ایشان برای ما هم صحیح است.

خبرنگار برنا: شما در جای دیگر از مصاحبه خود با خبرگزاری خانه ملت فرمودید که در دولت نهم نقاط قوت برجسته بود ولی در دولت دهم هرچه پیش رفتیم این قضیه برعکس شد. حضرت آقا حدوداً 10 ماه پیش در تاریخ 2/6/91، در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت‌ فرمودند:
"خب، نقاط قوّتى وجود دارد؛ ضعفهائى هم وجود دارد. در جمع‌‌بندى نقاط قوّت و نقاط ضعف، وقتى ما نگاه میکنیم، ترجیح را به نقاط قوّت میدهیم
."
با این تعبیر، حرف شما چطور تفسیر می شود؟

بله ولی بحث آقا برآیند 7 سال دولت است از ابتدا تا سال 91، من آنچه در آنجا گفتم در خصوص دولت دهم بود(!!!).

خبرنگار برنا: آقا در همان جلسه فرمودند: "خب، هر بیننده‌‌اى احساس میکند و مى‌‌بیند که تلاش دشمنان در مقابله‌‌ى با جمهورى اسلامى در این سالهاى اخیر، بخصوص در همین شش هفت سال گذشته و بخصوص در این دو سه سال اخیر، بیشتر شده. به نظر من دو سه عامل تأثیر دارد که ما اگر بدانیم انگیزه‌‌هاى دشمن از کجا ناشى میشود، تکلیف خود را در برنامه‌‌ریزى‌‌هامان بهتر میفهمیم. به نظر من یکى از علل این دشمنى‌‌ها، همین پیشرفتهاى شماست؛ یعنى میخواهند این پیشرفتها کند شود. جمهورى اسلامى با داعیه‌‌ى اسلام‌‌خواهى، با داعیه‌‌ى مردم‌‌سالارى اسلامى، با داعیه‌‌ى رد و نفى مستدل لیبرال دموکراسى، براى تشکیلات استکبارى دنیا یک خطرى است. هرچه شما بیشتر پیشرفت کنید، این خطر براى آنها بیشتر خواهد شد. میخواهند جلوى این را بگیرند."
خب آن دو سه سال که به دولت دهم مربوط می شود، ولی شما فرمودید نقاط ضعفش بیشتر شده است.

بله پیشرفت که خب داشته اند، ولی تنش هایی که بین قوا بود، یا اتفاقات در حوزه سینما، که تذاکرات آقا در جشنواره عمار حاوی نکات مهمی بود، یا اتفاقاتی که در بحث استیضاح افتاد. اوائل دولت رفتارش ایمانی تر بود ولی هر چه پیش رفت این شرایط تغییر کرد.

خبرنگار برنا: من باز هم شما را ارجاع می دهم به همان جلسه، آقا فرمودند:
"در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دوره‌‌اى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعى میکردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله مینوشتند، حرف میزدند، گفته میشد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکى از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛ یعنى مردم به این ارزشها اهمیت میدهند. مسئله‌‌ى دعوت به عدالت، مسئله‌‌ى ساده‌‌زیستى، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اینها خیلى چیزهاى مهمى است".
خب سئوال اینجاست که چطور می شود که رفتار دولتی از حالت ایمانی فاصله بگیرد، در آن جریان انحرافی باشد و در عین حال در همان دولت بر اساس تاییدات آقا، در کمتر از تنها 10 ماه پیش ارزش های انقلابی و اسلامی هم برجسته شود؟

آقا رفتار دولت را نسبت به رفتار سایر دولت های گذشته بیان کردند. پس قطعاً رفتار این دولت باید با دولتی که حتی شعار انقلابی هم نمی دهد فرق کند.

خبرنگار برنا: آیت الله مصباح یزدی درخصوص جریان انحرافی در دولت فرموده بودند خطر از صدر اسلام تا الان ؛ این حرف چطور با احیا کننده بودن ارزشهای انقلابی سازگاری دارد؟
بنده در تراز پاسخگویی مواضع آیت الله مصباح نیستم، لطفا از خودشان بپرسید.

خبرنگار برنا: درآخر یک عقب گرد به مساله اول؛ قبول کنید در موضع نسبت به رای دادن به روحانی اجتنب من مواضع التهم را رعایت نکردید نباید خود را در موضع اتهام می گذاشتید؟
شما در بین حرف ها به دنبال مفهوم حرف باید باشید.

خبرنگار برنا: چه خوب، درست عین بحث مکتب ایرانی که باید به مفهومش توجه می شد.
کمی خنده