معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی دولت دهم در پاسخ به اظهارات محمود عسگری آزاد پیرامون اینکه «در دولت قبلی (از سال ۸۴ تا ۹۲) ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند و استخدام ۴۰۰ هزار نفر بدون نشر آگهی و برگزاری آزمون بود» با بیان اینکه «من این ادعا را تکدیب می کنم و اصلا و ابدا آن را قبول ندارم» به پیام نو می گوید: «این دروغ محض است. دولت باید اسنادش را بدهد و بگوید چرا دارد این حرف ها را می زند. در دولت قبلی حدود ۲۴ درصد نیروی دولتی کاهش پیدا کرد».

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روز چهارشنبه جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه در دولت قبلی (از سال ۸۴ تا ۹۲) ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند، گفت: «استخدام ۴۰۰ هزار نفر بدون نشر آگهی و برگزاری آزمون بود». این سخنان محمود عسگری آزاد اما تاکنون واکنش چندانی در پی نداشته است. نمایندگان مجلس می گویند هنوز اطلاع چندانی از این موضوع ندارند و به همین دلیل ترجیح می دهند تا اظهار نظر نکنند. حتی بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم به پیام نو می گوید که معلوم نیست مجلس وارد بررسی این ادعا بشود یا خیر.

در این شرایط لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی محمود احمدی نژاد با بیان اینکه «من این ادعا را تکدیب می کنم و اصلا و ابدا آن را قبول ندارم» به پیام نو می گوید: «این دروغ محض است. دولت باید اسنادش را بدهد و بگوید چرا دارد این حرف ها را می زند. در دولت قبلی حدود ۲۴ درصد نیروی دولتی کاهش پیدا کرد».

وی شیوه به خدمت گیری نیروی انسانی در دولت اصلاحات را «برده داری مدرن» می نامد و ادامه می دهد: «دولت اصلاحات این شیوه را راه انداخت و سعی کرد تا گسترش دهد، دولت سابق اما برای استخدام نیرو به جنگ برده داری جدید رفت. یک بحث در دولت قبلی این بود که برخی شرکت ها هستند که به عنوان شرکت واسطه نیروهایی را به خدمت گرفته اند و حق حقوق آنها را هم نمی دهند و باید برای این موضوع کاری انجام شود. دولت نشست و برنامه ریزی کرد تا به جای اینکه قرارداد این نیروها با شرکت ها باشد، بیایند و مستقیما با دولت قرارداد ببندند، یعنی شرکت های واسطه ای را حذف کردیم. رقم این نیروها هم چیزی حدود ۲۵۰ هزار نفر بود».

فروزنده همچنین ادامه می دهد: «اگر منظور آقای عسکری آزاد این افراد است که اینها مربوط به دولت اصلاحات می شوند و خودشان اینها را آورده بودند و ربطی هم به ما نداشته است. منتهی مدلی که داشتند یک مدل بسیار بد برده داری مدرن بود و به شدت مورد اعتراض این افراد واقع شد بنابراین دولت سابق آمد به داد اینها رسید و به کارشان سر و سامان داد. این مدل گرفتن نیرو با شرکت های واسطه دست‌پخت دولت آقای خاتمی بود و در زمان خود آقای عسکری آزاد این امر اتفاق افتاد و این شرکت ها فقط کارشان این بود که نیروها را استثمار می کردند و حق و حقوق آنها را نمی دادند و بهره وری سیستم هم بسیار پایین بود. ضمن اینکه ورود نیرو هم بدون حساب و کتاب شده بود. ما آمدیم و جلوی این کار را گرفتیم و گفتیم هر نیرویی که می خواهد وارد سیستم بشود باید با آزمون بیاید».

همه استخدام ها بر اساس قانون بوده
معاون محمود احمدی نژاد در دولت دهم درباره حجم استخدام ها در این دولت نیز توضیح می دهد: «چیزی که دولت قبل استخدام کرد روشن است. یک ۴۰ هزار نفر متعلق به آموزش و پرورش بود که با آزمون استخدام کردیم و همه هم می دانند. یک ۲۳ هزار نفر هم استخدام پرستاران بود که قانون به ما تکلیف کرده بود و با آزمون هم انجام دادیم. یک رقم ۶۰ هزار نفر هم معلمان حق التدریسی بودند که باز هم در زمان دولت اصلاحات گرفته شده بودند که مجلس به ما تکلیف کرد ما سالانه ۱۵ نفر از اینها را استخدام کنیم. اینها کارهایی بود که ما بر اساس مر قانون انجام دادیم».

فروزنده می افزاید: «قانون به ما اجازه داده بود که در کارهای حاکمیتی به ازای هر یک نفر، یک نفر دیگر را استخدام کنیم و در کارهای تصدی گری هم به ازای هر سه نفر یک را وارد کنیم. در دولت قبلی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته شده بودند و طبق قانون ما می توانستیم تعداد زیادی نیرو بیاوریم ولی این کار را نکردیم».

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این دست اظهارات مسئولان دولتی می گوید: «ما شکایتی از این آقایان نداریم، به هر حال الان بر سر کار هستند و هر چه می خواهند می گویند. ما هم مدارکی دستمان نیست که بخواهیم وارد شویم، آقای احمدی نژاد هم اصلا نمی خواهد ورود پیدا کند. اما همه می دانند این دسته گل ها را دولت هاشمی رفسنجانی و دولت خاتمی در کشور به آب داده اند. آقای احمدی نژاد تازه آمد و شروع کرد به درست کردن آسیب های دولت های قبل از خودش. برای همین هم نگذاشتند دولتش ادامه پیدا کند، در کارش هم که تا توانستند سنگ انداختند».

وی توضیح می دهد: «کسی که الان مسئول رسیدگی به این وضعیت است، مجلس است. ولی اگر جایی ببینیم که این دست حرف ها و ادعاهای بی اساس به کشور ضربه می زند قطعا سکوت نمی کنیم و آن وقت زبان خواهیم گشود تا ببینیم چه کسی حرف راست را می زند».
فروزنده با اشاره به شایعات اخیر می گوید: «یک بار می گویند آقای احمدی نژاد ماشین ها را پس نمی دهد، یک بار می گویند ۳ هزار نفر را غیر قانونی بورسیه کرده، یک بار می گویند ۴۰۰ هزار نفر را غیر قانونی استخدام کرده. من نمی دانم اگر دولت قبل اینقدر به زعم آقایان کار خلاف داشته چرا الان ما آزاد هستیم، چون اصولا طبق گفته اینها باید الان همه ماها را بازداشت می کردند».

وی در پایان تاکید می کند: «این حرف ها هیچ پایه و اساسی ندارد، هر چه از آن اولی که آمدند و گفتند، نتوانستند ثابت کنند، نخواهند هم توانست. الان گفته اند ۳ هزار بورسیه غیر قانونی بوده، خب مدرکش کو؟ سندش کو؟ منتشر کنند تا همه ببینند. از آن فساد سه هزار میلیاردی شروع کردند و تا الان هم که ۱۰ ماه می شود احمدی نژاد کنار رفته دارند ادامه می دهند که بگویند دولت قبلی فاسد بوده، ولی ته همه این فسادها را که می گیریم می رسیم به دولت هاشمی رفسنجانی و خاتمی. دولت احمدی نژاد آمد و بساط فساد را جمع کرد، جلوی رانت خواری را گرفت و طبیعی هم هست که رانت خواران با آن مخالف باشند».